Bodyprotector

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 21:29

Ik heb al een aantal forums over dit onderwerp gelezen maar ik heb toch nog een paar vraagjes

1. Zit het warm in de zomer?
2. Hoe duur zijn ze
3. Wie heeft er ervaring mee
4. Wordt mijn rug goed beschermt? (evt ervaringen daarmee)
5. Heb je er last van met rijden?

Ik overweeg namelijk om er een aan te schaffen omdat ik op het moment alles rij wat hier los en vast zit inclusief jonge niet of nauwelijks ingereden paarden en ik niet het risico wil lopen om mijn rug nog verder te beschadigen dan dat hij al is na de val van 2 jaar geleden.

Vooruitgang is dat alle eskimo's centrale verwarming krijgen. En zich vervolgens kapot moeten werken om een koelkast te kopen.


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:31

Laatst bijgewerkt door Lielle op 10-05-04 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:51

1)ja
2)geen flauw idee
3)ik
4)ja
5)heb er een paar maal een geleend van iemand,en vond het echt een rotding.

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:25

pferdtje schreef:
4. Wordt mijn rug goed beschermt? (evt ervaringen daarmee)



Lijkt mij DE bedoeling van een bp?!

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 01:28

1; ja
2; duur
3; ikke
4; ja, denk het wel. Het is ook wel handig tegen laag overstekende takken.
5; Ja. Ik voel me toch een beetje belemmerd in mijn bewegingsvrijheid.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 06:08

1)ja
2)vanaf 150 euro
3)ik
4)ja
5) geen idee

zou er wel schouderstukken bijnemen!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 08:34

Een goed protector heb je al vanaf 89 euro *LOL*
Met rijden zit je helemaal ingepakt dus je zit iets rechter op voor springen ziet ie best lekker maar voor dressuur nee niet echt..

Warm is ie idd wel in de zomer, maar ja waar ga je voor veiligheid of mooiheid Tong uitsteken

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 08:51

1. Ja
2. 150-200 euro wel beta klasse 3 kopen, voor echt een confortabele bodyprotector zit je snel aan de 200 euro.
3. Ik, ik rij er mijn crossen en crosstrainingen mee, werkt perfect bij een val (ja heb het al een paar keer ondervonden... Haha! ) en je kunt niet met een kromme rug op het paard zitten in de verlichte zit!
4. Ja, vorig jaar ben ik met paard en al in een grote bak waar je in moest springen onderuit gegaan, ik knalde met mijn rug op een paar bielzen, heb geen last van mijn rug gehad, wel een enorm blauwe plek om mijn kont, net waar de bodyprotector niet meer zat..
5. Nee, tenminste niet als je een te grote koopt!


pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 09:48

Misser"]
[quote="pferdtje schreef:
4. Wordt mijn rug goed beschermt? (evt ervaringen daarmee)



Lijkt mij DE bedoeling van een bp?!
[/quote]

Ja dat lijkt mij ook maar of het werkt is dan weer een tweede

Vooruitgang is dat alle eskimo's centrale verwarming krijgen. En zich vervolgens kapot moeten werken om een koelkast te kopen.

Millenium
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:28

1. Valt heel er g mee ligt er aan hoe strak je hem doet. hoe sraker je hem doet hoe warmer en dan zit het ook minder fijn dus niet te los en niet te strak.
2. Hovan af €89,- tot wel meer dan €400,-
3. WiJa ik heb er ervaring mee!! heb er zelf 1 eb ruh er veel mee.
4. ja je rug word goed beschermt heb er ervaring mee. op concour qwas er iemand van haar pony gevallen en als ze hem niet had om gehad dan hat ze een grote kans dat ze haar rug zo erg beschadigt hweeft dat ze niet meer kon lopen. volgens de artsen heft de bodyprotector erger verkomen.
5. nee helemaal niet alleen als je hem te groot hebt. dan heb je er last van met rijden en dat is niet fijn.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:41

1. Zit het warm in de zomer?
Ja (en in de lente ook)
2. Hoe duur zijn ze
Geen flauw idee, is al een tijdje geleden dattie aangeschaft is.
3. Wie heeft er ervaring mee
Ik rij ermee als ik ga trainen (sgw) of als ik op een heel jong en omstuimerig paard zit.
4. Wordt mijn rug goed beschermt? (evt ervaringen daarmee)
Als je een goeie hebt wel, maar gelukkig heb ik het nog niet hoeven te testen. Schijnheilig
5. Heb je er last van met rijden?Ik wel, maar volgens mij komt dat omdat ik een geleende aanheb die mij veel te groot is.

Ik wil wel een aanvullende vraag stellen. Ik heb gisteren getraind met de bodyprotector van iemand anders, en die was mij veel te groot (denk ik). Hij was heel breed, en daardoor kon ik mijn ellebogen niet goed aansluiten. Mijn hoofd kon ik niet zo ver meer naar achteren draaien, want dan kwam ik tegen het nekgat aan. Bovendien gaat hij tijdens het rijden mee omhoog en omlaag in de beweging. Hij kon niet strakker, want het klitteband was op. Eigenlijk had ik er tamelijk last van. Komt dat nu gewoon omdat ze eenmaal zo zitten, of pastie voor geen meter? Hoe horen ze eigenlijk te zitten?

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:45

Dan past ie voor geen meter Hij moet gewoon goed strak zitten maar hoe precies vind ik moeilijk uitleggen..

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:48

Je moet natuurlijk wel goed kunnen ademhalen, maar bij mij zat er aan de zijkant naast mijn lijf nog best veel ruimte. Bovendien kwam ik met de buikkant tegen het zadel aan bij sommige sprongen.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:50

Ik ga as weekend met dochterlief BP passen (moest besteld worden)
EN 13158-2000 = beta level 3 + getest op huidvriendelijkheid/verdraagzaamheid.. Scheve mond
prijs: vanaf 85 euro. (USG = kieffer)
na dit weekend kan ik je vertellen of het dochterlief hinderd bij het rijden.
BP's niet op de groei kopen en niet lekker zitten is niet kopen.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:02

pferdtje schreef:

1. Zit het warm in de zomer?
Redelijk wel, maar het valt best mee. Je voelt je er veiliger in (ik toch zeker) dat vind ik het belangrijkste
2. Hoe duur zijn ze
Zo'n 75€ voor een goede (Niveau 3 is aangeraden. Niveau 2 gaat nog net, maar 1 niet, want dat is niet voor springen)
3. Wie heeft er ervaring mee
Ik rijd er al een aantal jaar mee. Ik ben ermee beginnen rijden toen ik eens een cross had gereden, toen was het verplicht. Ik vond het niet storend zitten, dus waarom zou je hem dan niet aandoen? Het beschermt je, en het zit niet in de weg. Ik doe hem alleen aan als ik echt ga springen. Ik voel mij echt akelig *kaal* als ik hem niet aan heb. Als ik hem aan heb dan voel ik me beschermd *LOL*
4. Wordt mijn rug goed beschermt? (evt ervaringen daarmee)
Ik ben een aantal keer recht op een balk gevallen, en had nix. Het enige nadeel aan zo'n vest, is dat je wanneer je plat op je rug valt, dat je dan precies een extra klap bij krijgt, maar dat kan ook toeval geweest zijn. Maar het is wel zo dat je je niet kan oprollen om te vallen, je valt gemakkelijker plat.

Een keer ben ik middenin een oxer gevallen, knal op een balk, iedereen kwam aanerennen, ik stond glimlachend op, ik had helemaal nix, dankzij de vest, anders had mijn rug (om het even heel extreem te zien Schijnheilig Bloos ) gebroken kunnen zijn.
5. Heb je er last van met rijden?Zoals ik eerder al zei; als ie goed past, zit ie niet lastig. In principe merk je niet dat je hem aan hebt Haha!

Ik raad het echt aan! *LOL* En het is ook geen dom zicht, eens je er een draagt, zullen er heel wat volgen! Bij ons was het hetzelfde! *LOL*


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 22:59

Scum, de jouwe past dan gewoon niet. Ik merk er eigenlijk niets van met rijden. Ben je trouwens niet aan het werk deze weken?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, Foreverkliek, irene_sarah, LouLouB, MyChoice, NRJ en 135 bezoekers