Hoe kunnen mensen die mooie vrachtwagens betalen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Hoe kunnen mensen die mooie vrachtwagens betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 16:09

Als ik op concours kom verbaas ik me altijd over die prachtige grote vrachtwagens die tegenwoordig veel mensen bezitten.

Levert de paardensport zoveel op? Of hebben die mensen gewoon al heel veel geld?

Ik dacht dat het slecht ging met de economie?

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:13

over dat economie, dat was toen niet Lachen

Ik denk dat die mensen heel lang in de paardensport meelopen en dan ook meteen hebben gespaard voor zulke wagen..

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:15

Ik denk dat paardensport meer kost dan dat het oplevert... gok ik zo.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:19

essie79 schreef:
Ik denk dat paardensport meer kost dan dat het oplevert... gok ik zo.

en dat denk ik ook Scheve mond
geen idee hoe ze eraan komen Verward Haha!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 16:20

Dat dacht ik ook, maar tegenwoordig zie je zoveel prachtige wagens. Niet normaal. Als ik veel geld had wist ik het ook wel hoor.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:22

De meeste vrachtwagens zijn niet eigendom van de ruiters, maar van de sponsoren, die schrijven zo'n ding gewoon af op de zaak Knipoog

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:22

ik denk dat ze het geld dan al hadden hoor Haha!
Mijn Oma heeft drafpaarden gehad en die heeft er na 29 jaar.
met stalling enalles afgetrokken 2000,- aan verdient en ze had best goede paarden...
van die 200,- kun je geen luxe vrachtwagen kopen Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:23

Ik denk dat het voor mensen die hun brood in de paarden verdienen gewoon bittere noodzaak is om een grote vrachtwagen te rijden. Als je 6 paarden meeneemt op concours, dan is een vrachtwagen een goedkopere en praktischere oplossing dan 3 2-paardstrailers, 3 dikke auto's en 3 chauffeurs. En zakelijk zijn dat soort dingen natuurlijk wel goedkoper dan particulier.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:32

Ik kijk er ook altijd verlekkerd na, zie je hier in de buurt op het wedstrijdterein een meneer met vrachtwagen met 4 springpaarden er in. Geen groom of niets bij zich lekker op zijn gemakkie alles doen!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 16:45

Margreet schreef:
Ik denk dat het voor mensen die hun brood in de paarden verdienen gewoon bittere noodzaak is om een grote vrachtwagen te rijden. Als je 6 paarden meeneemt op concours, dan is een vrachtwagen een goedkopere en praktischere oplossing dan 3 2-paardstrailers, 3 dikke auto's en 3 chauffeurs. En zakelijk zijn dat soort dingen natuurlijk wel goedkoper dan particulier.


Oke, maar wij hebben bijvoorbeeld zo'n oude vrachtwagen waar vroeger waarschijnlijk varkens in vervoerd werden. Zo'n roodgrijze, niet mooi maar praktisch. En niet duur. (wel sterk overigens)

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:50

Wouter24 schreef:
De meeste vrachtwagens zijn niet eigendom van de ruiters, maar van de sponsoren, die schrijven zo'n ding gewoon af op de zaak Knipoog


idd, zo doen t er veel. Ik ken d'r wel een paar Knipoog

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:51

sponsers

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:57

Ja idd dat wou ik ook zeggen sponsors Lachen

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:02

zucht bij onze club hebben ze ze ook, waar bv 4 stands instaan, en ook nog plek voor een koets, en natuurlijk een zitruimte. Waar zijn we de mist ingegaan dat wij "slechts" een 2 paards trailer hebben (2de hands uiterraard)

olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 20:28

Ik denk dat een groot gedeelte van de vrachtwagens ook van de bank is. Het wordt tegenwoordig zo makkelijk gemaakt om een pl-tje af te sluiten .

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 20:48

mensen hebben veel geld, op mijn vorige stage bedrijf hadden ze ook een hele mooie wagen, het bedrijf zelf was ook super mooi het hele bedrijf leverde helemaal niets op, alle paarden die daar stonden waren zelf gefokt, heel af en toe verkochten ze er weer 1 voor de hoofdprijs, nu hebben ze ook 1 hengst die sinds kort goed gekeurd is bij het AES, maar het kost allemaal veel meer dan het oplevert, die eigenaar bulkt van het geld!
de meeste mooie wagens komen van mooie bedrijfen en die bulken van het geld!ook veel vrachwagens zijn van sponsers kijk maar naar albert voorn.
ook veel particulieren hebben een eigen wagen, rijke mensen die een aantal goede paarden kopen een mooie wagen, puur voor de hobby, waarom niet als je het geld hebt?beter dan dat je er nix mee doet!

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:12

en wat dacht je van de Bank

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:18

Leningkje is zo gedaan bij de grote heren van de bank Knipoog
Die bedragen schudden ze echt niet even uit hun mouw, daar hebben ze idd sponsoren voor en een leuke babbeltje bij de bank doet ook al heel wat.

We waren laatst op excursie bij een vrachtwagenbouw, stond net een enorme vrachtwagen in de maak, in opdracht van een man die met zijn vrouwtje wat paardjes bezat, veur de hobby... ook had hij oldtimerautootjes veur de hobby en die moesten ook op de vrachtwagen kunnen, zodat ze eens een 'tripje' konden maken, peerdjes mee, autootjes mee... veur de leuk...

Verward Die hadden dus echt geld te veel idd, was ook wat de vrachtwagenbouwer zelf zei Haha!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 23:03

Wat dacht je van sponsors, leasecontracten of een willekeurige bank/financieringsmaatschappij Knipoog

Als je professioneel bezig bent in de sport dan ontkom je niet aan een vrachtwagen, iedere keer op en neer rijden met je trailertje is ook niet echt een optie Knipoog
En zakelijk is ook altijd voordeliger in de aanschaf

Verder verdient hij zich ongetwijfeld langzaam terug als je paarden voor anderen uitbrengt op concours Knipoog Je rekent gewoon een x-bedrag per paard dat je meeneemt op de wagen.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 23:09

ik heb een beestje uit 1976 !
een oude daf 1600

ik moest m kopen omdat een van mijn paarden engtevrees heeft , en niet samen met een ander op de trailer kon staan
wat n air heeft dat beest !!! Tong uitsteken
die dure wagens van die ruiters, zijn allemaal sponsorwagens !
maart en ik wilden al bolletje ofzo bellen om mij te sponsoren, want mijn vrachtwagen is net een groot rijdend koekblik Haha!

of de bakker, die zou ons ook kunnen sponsoren omdat ik er regelmatig afnaai in de cross Boos! kost me weer n taart !

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 08:19

Waar denk jij dat al dat geld van die bouwfraudes gebleven is? *LOL*
Ik ben nooit zo onder de indruk van dat uiterlijk vertoon van die wagens. Ik heb ze op beurzen wel eens goed bekeken en de constructie"fouten" die erin zitten, dat geeft geen blijk van kennis van zaken hoe dergelijke wagens gebouwd zouden moeten worden.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 08:39

Niet alleen sponsors hoor, veel particulieren hebben achter hun hobby gewoon een goed bedrijf staan waar ze het van kunnen doen (indirect vaak ook weer sponsoring maar goed Knipoog )
Mijn oom heeft afgelopen vrijdag ook zijn gloednieuwe vrachtwagen met alles er op en eraan opgehaald om zijn 'oude' te vervangen, die heeft gewoon 45 jaar heel hard gewerkt en heeft zijn geld in goede projecten en onroerend goed geïnvesteerd dan kan je zulk soort dingen doen.

Wb bouwfraude,
dan heeft mijn vader het blijkbaar verkeerd gedaan Knipoog
We mogen niet klagen maar mijn vader trekt echt niet tig duizend (of een paar ton) uit voor een strakke wagen, heel even is ter sprake gekomen dat wij de 'oude' wagen van mijn oom zouden overnemen, maar mijn vader vond het onzin Scheve mond
Wel jammer, dan had ik mooi die lompe L200 er uitgekickt en weer een klein snel wagentje gekocht.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 09:11

Er zit ook een hoop oud geld in de sport en een oude inruilen op een nieuwe enzo... Vind het alleen jammer dat een hoop auto's er van buiten heel erg mooi uit zien maar als je kijk naar het onderhoud brrrr gewoon om bang van te worden zo slecht..

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 10:31

er zit niks anders op.. .. die mensen...hebben een goede baan.. en verdienen veel...

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:41

Of ze hebben een berg met geld *LOL* of hebben een gulle sponser OK dan! ..........of ze zijn 20 jr niet op vakantie geweest om een beetje vrachtwagen te kunnen kopen Knipoog