Eerste keer 'los' in de bak!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Eerste keer 'los' in de bak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 17:45

Vandaag heeft Levi voor de eerste keer zonder longeerlijn met ruiter op zijn rug door de bak gelopen

Eerst gelongeerd, zadel erop, nog effies...toen schrok hij ontzettend van een stel jonge vogels die in de bomen aan het 'spelen' waren. Ik weet niet wat hij nou precies deed, maar ik geloof dat hij eerst hard ging racen en toen 2 seconden later dacht: waarom zou ik eigenlijk hard gaan...en maakte een slinding stop Schijnheilig om vervolgens weer braaf zijn rondjes te lopen.

Daarna ik erop...wat rond gestapt...maar helaas vertrouw ik hem (nog) niet genoeg en durf eventjes niet zoveel.
Daarom ging Kim erop

Eerst nog aan de longe, in stap en draf op beiden kanten, ging heel goed, hij schrok 1x weer van de vogels. Hij sprong op in draf en stopte eigenlijk gelijk. Lief mannetje Lovers

Dat ging allemaal goed, nou toen klikte Kim de longe eraf en liep ze los in de bak Haha!
Sturen ging eigenlijk best goed en halthouden met enige moeite ook

Zo 2x de bak rond geweest en toen was ie klaar Lovers

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:47

goed joh!
de volgende keer jij erop Knipoog

Dag lieve mama...

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:48

Gaaf hoor..!!!
Echt heerlijk dat ie zo braaf is Lovers

Binnenkort durf je vast ook wel los door de bak met hem

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:51

hihihi, hij is zo braaf, zo ontzettend braaf.......... ik had afgezworen nog op onbeleerde paarden te gaan zitten.......... maar ach hier stap je op en rij je zo mee weg, met grondhulp van Ineke off course Haha! Haha!

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 17:55

gijsenkim schreef:
hihihi, hij is zo braaf, zo ontzettend braaf.......... ik had afgezworen nog op onbeleerde paarden te gaan zitten.......... maar ach hier stap je op en rij je zo mee weg, met grondhulp van Ineke off course Haha! Haha!


Jahoor wrijf het er nog maar is in Clown
*zucht* ik snap het zelf ook niet...ik weet dat ie niks doet en toch durf ik het niet.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:57

hey ineke,

Echt goed zeg, wat een schat. Top ga zo door maar volgende keer wel Cheese! met jou erop he Knipoog

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:57

Geeft niks hoor meid, Ik begrijp heel goed wat je bedoeld. Je bent gewoon onzeker........... maar als ik het idee zou hebben dat je het niet zou kunnen had ik je er niet opgezet! Haha! Je zit is 100 keer beter geworden, je rijkunsten ook......... je hoeft je nergens druk om te maken, echt niet


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48203
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 20:16

wat goed zeg!! ALs jij los gaat ga ik foto's maken... Haha!
Of zijn die er al? Schijnheilig

valencia
Berichten: 562
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 20:41

goed zeg!

nu snel nog wat fotootjes en iedereen is weer bij!!!

.....

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:03

goed zeg! en ach voor jou komt het nog wel als je niet helemaal zeker bent kun je het beter even aan iemand anders overlaten is wel zo verstandig

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:09

harstikke gaaf! Ik vond het ook zo spannend om voor het eerst op Lucky los te rijden en ook ik ben een schijterd maar hij is zo braaf! Het komt wel goed..! Veel succes

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:14

Hey wat goed!
Heerlijk he, een paardje dat zo koel in z'n koppie is!

Ach, en jij zit er binnenkort vast ook een keer op Dat vertrouwen komt vanzelf!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 21:41

Richtje schreef:
Ach, en jij zit er binnenkort vast ook een keer op Dat vertrouwen komt vanzelf!


Ik heb er wel opgezeten Knipoog ook gedraaft al, maarja mis gewoon vertrouwen in hem...ligt aan mezelf. Braver dan dit kan hij niet zijn, als Kim er zelfs opstapt, terwijl ze dat eigenlijk niet meer doet op jonge net zadelmakke paarden Tong uitsteken

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:47

Ooit komt het moment dat je er heel graag zelf opstapt (en ook los dus Tong uitsteken)..... Maar zolang dat stukje vertrouwen nog mist, is het misschien ook wel zo verstandig om er nog maar even niet op te stappen.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 21:57

Ehm...ik vind het geweldig om naar hem te kijken en er naast ben ik niet bang...vertrouwen win ik zelf door er juist wel op te gaan (ook al is het dan maar eventjes) want anders komt het vertrouwen er bij mij niet!

Het komt namelijk vooral, omdat ik zelf al een stuk evenwicht mis en doordat ik zijn bewegingen nog niet goed ken, niet weet wat hij (gaat) doen bij een eventuele schrikreactie of gewoon normaal in alle gangen...elk paard beweegt/voelt anders.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 08:18

Wat leuk zeg!! Ben je al lang met hem bezig? Ik zat afgelopen december voor het eerst op de rug van mijn jonge paard (wordt 4 in juni) en ben sindsdien met hem bezig. Zadel op, longeren en sinds een tijdje rijden aan de longe, maar ik zit nog vast hoor!! Haha! Ik ben normaal gesproken ben ik ook een angsthaas, maar tot nu toe (afkloppen!!) heb ik nog geen spanning onder me gevoeld en dat scheelt enorm!! Dat blijf ik zelf lekker rustig van. Een week geleden voor het eerst aan de longe gegaloppeerd. Dat was heel gaaf. Maar nog niet los dus. Mijn instructrice kan niet elke week komen, dus we doen langzaam aan. Op deze manier groeit het vertrouwen wel. *LOL* Heel veel plezier met het verder beleren!!

"Wat een Tinker Enormus Reusachtig!" :P (LilianR)
Een groots paard is niet meer. Kieran of Oz † 28.08.2014

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 09:56

gaaf hoor! Ik vind het alleen maar verstandig dat je Kim erop hebt gelaten omdat jij hem nog niet genoeg vertrouwen kunt geven. Dat vertrouwen komt vanzelf en dan kun je lekker gaan rijden met je wolletje

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 13:32

MelanieS schreef:
Wat leuk zeg!! Ben je al lang met hem bezig? Ik zat afgelopen december voor het eerst op de rug van mijn jonge paard (wordt 4 in juni) en ben sindsdien met hem bezig. Zadel op, longeren en sinds een tijdje rijden aan de longe, maar ik zit nog vast hoor!! Haha! Ik ben normaal gesproken ben ik ook een angsthaas, maar tot nu toe (afkloppen!!) heb ik nog geen spanning onder me gevoeld en dat scheelt enorm!! Dat blijf ik zelf lekker rustig van. Een week geleden voor het eerst aan de longe gegaloppeerd. Dat was heel gaaf. Maar nog niet los dus. Mijn instructrice kan niet elke week komen, dus we doen langzaam aan. Op deze manier groeit het vertrouwen wel. *LOL* Heel veel plezier met het verder beleren!!


We zijn bezig vanaf 26 april, hebben er nu 4x opgezeten waarvan 1x los
Het gaat heel goed, hij is superbraaf Lovers
3x per week komt mijn instructrice en op die dagen zijn we dus bezig

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:19

Hey gaaf hoor Ineke...... kom op beetje meer vertrouwen in jezelf hebben dan komt het allemaal wel goed..... en denk dat hij best nog wel eens schrikt hoor want die grote boze mensenwereld is ook zoooo eng..... maar dat doen ze ook nog als ze 14 zijn hoor... vraag maar aan Ig hahahahaha......

Kom gauw eens kijken bij die kanjer van je.

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:10

dat klinkt allemaal super zeg...

zou gewoon rustig aan doen als ik jou was, als je het zelf niet aandurft het ook zeker niet doen, jouwn tijd komt nog wel Haha!

ONDERSCHRIFTLOOS

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 18:29

Tartuffo schreef:
Hey gaaf hoor Ineke...... kom op beetje meer vertrouwen in jezelf hebben dan komt het allemaal wel goed..... en denk dat hij best nog wel eens schrikt hoor want die grote boze mensenwereld is ook zoooo eng..... maar dat doen ze ook nog als ze 14 zijn hoor... vraag maar aan Ig hahahahaha......

Kom gauw eens kijken bij die kanjer van je.


Dat weet ik wel ja, ben vaak genoeg van mijn inmiddels 17 jarige merrie afgevallen, dus daar ligt het niet aan Tong uitsteken

Kom maar gauw langs, gezellig

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 20:12

Komt tijd, komt raadt. Niks forceren, goed dat je al wel los hebt durven lopen met hem> succes!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, anoushka, Mark0919, sterregoud, Titsia en 52 bezoekers