hoofdstel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-02 20:36

Heeft iemand een idee van wat een hoofdstel mag kosten? Bij divosa zie de gemiddeld iets tussen de 70,- en de 100,- (gulden). Welke kwaliteit kun je daarvoor verwachten en wat geven jullie voor een degelijk hoofdstel?
Maya heeft namelijk mijn hoofdstel geplunderd (vooral de teugels) en ben aan het twijfelen tussen nieuwe teugels of een heel nieuw hoofdstel. Misschien is helemaal nieuw niet veel duurder dan enkel teugels???


kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 21:02

Hoi
nou het licht er aan wat voor teugels ja gaat kopen want velen zijn heel erg duur maar er zijn ook al teugels van af 25,- geloof ik

maar een hoofdstel die kan je al kopen voor 60/70 ,- wat je ook al zij
maar voor mijn hoofdstel daar heb ik geloof ik 245,- voor betaald maar dat is ook ene merk en zacht leer en blijft gewoon lang mooi vind ik zelf
ook het ik voor het bos/springen gewoon ene hoofdstelletje van ong 90,-

dus een hoop verschil maar ook ene hoop verschillende kwaliteit

Killy Hoop Dat ut daar beter met je zal gaan Boos! (K)

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 21:09

Je hebt zelfs al best goede kwaliteit hoofdstellen vanaf 50.- (gulden dus hè Lachen )
En een paar teugels is niet zo duur.
Hier zijn ook nog heel wat bokkers die ongebruikte dressuur teugels te koop hebben..

kenyn

Berichten: 694
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Surhuisterveen (friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 00:05

ik heb een katalogus van horselover en divoza en bij divoza is het goedkoopste hoofdstel 39,95 (18.13 euro) en bij horselover 59,95 (27.20 euro) maar dat zijn gewoon zwarte hoofdstellen met gec. neusriem bij divoza is er ook een jaaraanbieding dat is een hoofdstel met een gouden ketting in neusriem en frontriem die is 49,50 (22.66 euro)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 10:33

Vroeger kocht ik ook altijd hoofdstellen van rond de 25 Euro. Die hoofdstellen zijn best goed hoor alleen blijven ze niet zo mooi. Na 2 jaar zien ze er vaak niet meer uit. De riempjes zijn dan lekker rafelig en uitgerekt terwijl ik toch wekelijks mijn hoofdstel met zeep schoonmaak.
Tegenwoordig heb ik een luxer hoofdstel van ongeveer 120 Euro. Het verschil in kwaliteit is absoluut te merken. Na 2 jaar ziet dit hoofdstel er nog als nieuw uit.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 10:56

Ik heb ook altijd goekope hoofdstellen gekocht hoor, maar dat is al heel lang geleden. ik heb nu hoofdstellen van ruim 150 euro, en je merkt dat ze beter blijven, mooier, soepeler. Ik zelf ben nl niet zo`n poetser, als ik mijn leer 1 x in het half jaar schoonmaak, dan is het veel... tja.. erg he...
en daarom wil ik ook niet van die goedkope, want die zijn ook zo stuk.
het is een smoes, ik weet het, en ik zou mijn leer ook veel meer vaker schoon moeten maken.. maar ja...


Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 11:09

ik heb nou een goedkoop hoofdstel gekocht, vond dat het mooiste! *tja dit is heel dun leer, en Tos moest ene paardenmaat en als je dan ee wit onderlegt neemt bv in heeeel zijn snuit al in beslag, nouja bijna*
Ik heb zoiets van, als ik wedstrijden wil gaan rijden koop ik nog wel een keer een nieuw mooi hoofdstel (deze is ook mooi, maar of dat lang mooi blijft weet ik niet!
Ik vet het 1x per week in en me zadel 1x in de 3 weken zo...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 11:18

Een paar teugels kun je al hebben voor 25 gulden, ik heb hele fijne met anti-slip erop, die had ik voor 30 gulden. Denk dat je het beste gewoon nieuwe teugels kunt kopen, is een stuk goedkoper! Haha! (Ligt er natuurlijk wel aan wat je pakt)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bowo, Googlebot, Josien_, Mandy73_unes, noor14 en 83 bezoekers