Ervaring met vliegenmasker?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Ervaring met vliegenmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-04 21:42

Naar aanleiding van dit topic:
[VMR] vliegenmasker zielig?

Heb ik een paar vraagjes aan de mensen die al ervaring met deze maskers hebben:
Ze zijn er tegenwoordig in zoveel merken c.q. kwaliteitsverschillen. Welk merk en type (met of zonder oren) bevalt jullie het beste?

Blijven ze goed zitten, gaat het klitteband niet snel los met rollen? Gaat het gaas niet snel stuk?

Mijn paard rolt nl. nog al graag en zelfs zijn hoofd moet over de grond geschuurd worden, dus vraag me af of dit wel gaat werken bij Ranja...
Vorig jaar zomer had ik zo'n sliertjes ding voor hem gekocht, maar die had hij binnen 2 dagen gesloopt... Dat was dus niet de oplossing....

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:58

zonder oren. stevig zwart gaas met een klein zacht bontje bij de neus. Is een merkloos ding die ik 3 jaar geleden gekocht heb bij de ruitersportzaak. zit perfect en blijft ook met stevig rollen( doet mijn fjord ook) in de moder goed zitten. Moet alleen soms eff afspoelen om de modder er uit te halen. Mijn fjord houdt haar neus al klaar van doe hem snel om, want dan heb ik rust van de vliegen.

die hele sjieke blauwe met lichtblauwe randjes werken van geen meter. is volgens mij HH, maar weet ik niet zeker. was na 2 keer rollen al stuk.

nu verkopen ze ook donker blauw met bontjes achter de oren en bij de neus, maar de pasvorm is heel anders. Het bedekt de neus minder goed. ( maar misschien komt dat wel omdat ik een fjord heb.

hopelijk heb je hier iets aan.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:58

Ik heb een Harry's Horse gekocht voor Apollon zonder oren.
Die kostte €12,50 (volgens mij) het klitteband is tot nu toe nog goed blijven zitten en hij sluit ook overal goed aan. Ik ben er tevreden over!

LotusT

Berichten: 581
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: In een dorpje met stadsrechten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 23:35

ik heb een bucas vliegenmasker gekocht. ik heb m nog niet gebruikt, maar hij sluit wel goed aan op de neus.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 23:55

Ik heb een zwart vliegenmasker zonder oren met een lichtblauw randje van Nice.
Ik heb hem vorig jaar een paar keer bij mijn merrie opgehad en hij bleef keurig zitten OK dan! !
Voor mijn ruin koop ik er dit jaar eentje mét oren; ten eerste heeft hij bij zijn oren ook last van die beesten en hij rolt ook nogal graag en ik denk dat zo´n masker met oren dan ook beter blijft zitten.

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:52

Ik heb de supermask van de paardendrogist.
Ben er erg tevreden over en mijn paarden ook OK dan!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:55

Vind het fijne dingen, alleen als er vliegen onder komen niet Bloos!

banjer2003

Berichten: 338
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Mi Casa in Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 12:24

Ik heb er al 2 jaar een van Harry Horse, ben alleen niet zo tevreden met de oren, die ga ik er dan ook dit jaar uitknippen, mijn pony krijgt er natte oren van als hij hem een hele dag om heeft, verder heb ik er niets op aan te merken, juist vindt ik ze veel fijner dan een netje

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 12:57

Ik heb een zwarte, met oren, van een merk dat ik niet kende. Een Engels merk, kan niet op de naam komen.
Maar ben ZEEEEEER tevreden!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:07

hier was nog niet zolang ookal een topic over Knipoog

maar ik heb er eentje met oren, en ben er super tevreden mee!
en buddy ook Haha!

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:13

Ik heb er eentje van Bucas, maar mijn paard die krijgt m altijd binnen een uur af... Maar hij is nog steeds heel ondanks dat k m al heel vaak uit t land heb moeten halen..

Een vriendin van me heeft dezelfde en hij bevalt haar prima, vorig jaar t hele seizoen gebruikt, nu al weer een paar keer en hij is nog helemaal heel. Beetje vies af n toe maar dat is er zo af te wassen Lachen

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:17

als er een vlieg onderkomt heb je een probleem.....paard kan in paniek raken en niet zo'n beetje ook.....

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:43

Pablolover schreef:
als er een vlieg onderkomt heb je een probleem.....paard kan in paniek raken en niet zo'n beetje ook.....

Het is bij Apollon nog nooit gebeurd. Maar zo erg zal ze niet gaan panieken, bovendien kunnen we haar vanuit het huis zien staan dus we zijn er zo bij als er iets is.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 14:10

Ik heb er eentje van Imperial Riding. Hij staat er nu voor het eerst mee buiten, ik ga 'm zo binnen halen, dus dan weet ik meer!

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 14:30

mij lijken die dingen waar je geen halster bij nodig hebt het handigst ( met zo'n keelriem)

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:17

@smousje schreef:
Ik heb de supermask van de paardendrogist.
Ben er erg tevreden over en mijn paarden ook OK dan!


Hoe heb je dat gedaan met de maat?
Ik heb nl de neusomtrek geprobeerd te meten, maar ik kom bij mijn kruising draver/arabier echt niet bij die omtrek uit zoals in de tabel. Ik twijfel zelf tussen arabier (cob) en paard....

Ik wil nl ook graag een Supermask...

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:20

Ik heb er ook 1 van Bucas, maar die maat klopt niet helemaal. De eerste dag zater er ruim 20 vliegen onder. Ze zaten tot in de oorpunten! Boos!
Daar heeft hij dus bijna de hele dag mee gestaan. Nu ga ik hem verbouwen...

En hij is gelukkig heel rustig gebleven. Volgens mij waren de vliegen ook helemaal verdoofd.
Maar daarom wil ik nu graag een Supermask. Dat materiaal is ook veel steviger, dat blijft van de ogen af staan.
Laatst bijgewerkt door Djilna op 10-05-04 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:10

Mijn paarden hebben gisteren voor t eerst de Supermask opgehad. Ik moet zeggen....prima hoor! De maskers sluiten mooi overal aan, en ze hebben er totaal geen last van. Alleen mijn onstuimige Dreamer had m niet meer om toen ik ze 's avonds weer eraf ging halen. Maar waarschijnlijk heb ik de keelband niet strak genoeg gedaan. Of er is toch een vlieg onder gekomen en heeft Dream m afgeschud... Ik kan er niet de hele dag naar kijken natuurlijk. Ik ben er in elk geval heel positief over. Kijken hoe ze er na een vliegenseizoen eruit zien....

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:13

Nou meneer had het ding nog om en stond er heel rustig mee te vreten. Als het 'm niet naar 't zin was, dan twijfel ik er niet aan of hij had 'm er af gesloopt, dat is hem wel toevertrouwd Haha!

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:13

Wij hebben er eentje van de paardendrogist..
Goede ervaring mee.. gaas is van erg sterk matriaal en het klitteband werkt nog steeds perfect !
Zonder oren want ik vin die met oren zo raar staan Cool

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:00

Ik heb er eentje van de Paardendrogist. Maatje paard voor mijn Welsh Cob. Hij bevalt echt super. Dat sliertjes ding werkte niet, en was zo gesloopt. Maar deze doet zijn werk nog prima.

Breyerpaard

Berichten: 51
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:56

wit maskertje met donker bont rond de oren (klitteband sluiting) en neus, geen idee wat voor een merk.
Ligt er aan welk paard hem op heeft. Bij mijn paard werkt ie goed, maar andere houden er schuurplekken aan over of blijft hij niet bij zitten

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 20:01

Ik heb er eentje met oren van Harry Horse.
Ze heeft hem graag om. Halster er over en hij is nog nooit verschoven. Terwijl het zand overal zit, dus dat ding is wel rol-proof Knipoog

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 20:38

Ik wil ook graag zo´n masker kopen, maar zit met het probleem van omdoen en afdoen. Mijn paard staat op pension en ik kan er helaas niet twee keer per dag naartoe. Nadeel vind ik ook dat er wel een kans bestaat dat er vliegen onder komen en ik weet niet of mijn arabiertje dat zo leuk gaat vinden.