paarden huren voor beginners?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

paarden huren voor beginners?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 14:47

Is het ergens in de omgeving ZH/NH/Utrecht mogelijk om bij een manege/paardenverhuurbedrijf een buitenrit te maken met beginners, en dan ook op paarden die daar rustig genoeg voor zijn?

Ik weet dat het mogelijk is op het Fjordenpaard in Drenthe, maar dat is voor een dagje net even iets te ver rijden.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 14:55


Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:00

ik denk genoeg!
kijk eens op www.fnrs.nl daar staan veel maneges die dat vast wel doen!

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:01

Noordwijkerhout misschien, manege smit, daar kun je buitenritten maken,
of bedoel je dat je echt een paard appart mee wilt nemen?
( www.manegesmit.nl )

:¨·.·¨:
`·.
Bjarki, Harry en Dorus

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 15:03

Princess: dat valt tegen, ik heb inderdaad al een keer op die site gekeken, en veel maneges bieden geen buitenritten voor beginners aan.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 15:04

Nero: Van de site van manegesmit: Voor deelname aan de buitenritten is het noodzakelijk dat de rijervaring van de deelnemers zodanig is, dat zij zowel in stap, draf als galop het paard onder controle kunnen houden.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:06

www.poelenburgh.nl * dat is wel een beetje vlak bij jou geloof ik * en daar kun je wel bosritten maken met beginners heb ik begrepen.. (manege de poelenburgh )

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:07

owja, haha sorry Bloos
en je heb daar ook manege bakker... ik weet de site daar even niet van, die nemen makkelijker iemand mee

:¨·.·¨:
`·.
Bjarki, Harry en Dorus

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:20

misschien ben ik een zeikerd, maar ik vind het niet zo gek dat beginners die nog geen draf en galop onder de knie hebben niet zomaar meegenomen worden naar buiten?

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:27

miepmiep schreef:
misschien ben ik een zeikerd, maar ik vind het niet zo gek dat beginners die nog geen draf en galop onder de knie hebben niet zomaar meegenomen worden naar buiten?


Ik maak op vlieland dagelijks buitenritten met klanten, ook zeer regelmatig met mensen die nog nooit op een paard hebben gezeten. Ik ga altijd een stukje draven/tölten met absolute beginners, of ik een klein galopje aandurf hangt af van hoe hij/zij op het paard zit, of hij/zij het zelf durft en van het paard waar degene op zit. Het is een kwestie van inschatten. Met betrouwbare paarden die veel buiten komen en dus niet snel schrikken kan je best absolute beginners meenemen. Zeker als er ook nog gevorderde ruiters bij diegene horen die erachter kunnen rijden, dan heeft de begeleiding een extra iemand die het in de gaten kan houden.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:13

De westkustruiters in Wassenaar... Misschien dat die paarden verhuren..
Anders heb je in Noordwijk geloof ik een manege die zekerweten parden verhuurt.. maar of ze dat ook aan beginners doen Verward

Maar vind je het wel verantwoord om met een beginnner de straat op te gaan? Hoe verkeersmak ze ook zijn... een ongeluk is zo gemaakt.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank


_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:31

www.stalhouderijvanbijnen.nl Daar verhuren ze zonder begeleiding aan iedereen paarden. Dan kan je gewoon zelf op stap gaan met je beginners (eventueel zelf ernaast). Maar dat is wel helemaal in de Veluwe.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 22:35

Iedereen heel erg bedankt voor de links:

miepmiep: ik heb het vaker gedaan, als een paard er vandoor gaat dan maakt het niet uit of iemand absolute beginner is of er al een paar keer opgezeten heeft. Maar, ik wil wel paarden/pony's meehebben die eigenlijk compleet te vertrouwen zijn (nooit 100%, dat is het risico dat je met dieren neemt, ik weet het)

Ik vind het dus ook niet gek dat een heleboel maneges hun paarden niet verhuren aan beginners, de vraag was welke manege paarden heeft en uithuurt waar ik mensen wel mee op naar buiten durf te nemen.

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 06:30

op manege grol in renesse hebben ze ritten speciaal voor beginners

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 09:14

bij Manege Nijhuis in Eibergen.. maar volgens mij is dat een beetje te ver weg.. zie ook : www.manege-nijhuis.nl

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:25

Ellende schreef:
ik heb het vaker gedaan, als een paard er vandoor gaat dan maakt het niet uit of iemand absolute beginner is of er al een paar keer opgezeten heeft.


Voor mij maakt dit een heel groot verschil. Een beginner zit gewoon niet zo stevig in het zadel en kan niet adequaat reageren wanneer een pony of paard schrikt, bijv.
Ik zou absoluut geen beginnende ruiters mee naar buiten nemen. Zelfs niet op het braafste paard. Een ruiter moet naar mijn mening zijn paard minstens onder controle kunnen houden in stap, draf en galop.

Aciree

Berichten: 506
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:26

En die manege in Katwijk aan Zee? Ik weet de naam zo gauw niet meer..

If you stand for nothing, you will fall for anything

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:31

De Meeuwenoord in Noordwijkerhout (of was het nou Noordwijk?) neemt iedere idioot mee naar buiten. Zelf zou ik er niet aan beginnen.

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:48

Misschien manege de Bokkendoorns in Zandvoort?! Ik heb daar ooit eens een heerlijk rustig buitenritje gemaakt door de duinen, was echt lekker! Ik weet niet precies de site ofzo, daar zal je dus even naar moeten zoeken... wel een supermooie omgeving daar!
oh, er schijnt trouwens ook een manege in Castricum te zijn waar ze paarden verhuren voor buitenritten, volgens mij maakt daar de rij ervaring niet zoveel uit, wel ook weer een mooie omgeving!

Der Ellmauer Dancing Queen

Rytm

Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:26

Poelenburgh idd wou ik ook al zeggen.
Daar passen ze het niveau gewoon aan aan jou niveau.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 12:58

Maaitjuh: Dat zou problemen opleveren Schijnheilig

Nogmaals iedereen bedankt voor de links!

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:09

Sonja schreef:
In Loon op Zand wel, daar heb je www.hotelmanegevanloon.nl maar dichter bij Leiden zou ik het niet weten.


niet niet niet doen!!! lees me profiel als je het verhaal wilt weten, maar daar is het duzz echt niet leuk!

Hallo??

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:26

Bollee"]
[quote="Sonja schreef:
In Loon op Zand wel, daar heb je www.hotelmanegevanloon.nl maar dichter bij Leiden zou ik het niet weten.


niet niet niet doen!!! lees me profiel als je het verhaal wilt weten, maar daar is het duzz echt niet leuk!
[/quote]

Paarden blijven vluchtdieren en kunnen dus altijd op hol slaan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marjelle1992, monsera, Rijsa en 29 bezoekers