Ik zit te trillen van woede

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Ik zit te trillen van woede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 19:06

Word net gebeld door een man.

man:Bent u de eigenaresse van de paarden hier op de...?
ik:ja
man:de buurt vraagt zich af wanneer ze eindelijk op het andere stuk weiland gaan staan.
ik:huh
man:dat stuk is nu al een hele tijd klaar en er staat zo'n hoog gras terwijl jouw paarden op een afgevreten stuk staan in hun eigen pis en stront!
ik: ja dat is meestal bij paarden ja, aangezien ze geen wc gebruiken. Tong uitsteken
man: dus wanneer ga je ze nu verzetten?
ik: meneer, dat zijn ten eerste uw zaken niet, daar ga ik u echt geen uitleg over geven en ten tweede krijgen ze elke dag voldoende brokken en hooi en is er niets mis mee!
man: dat is mijn zaak wel, want u huurt grond van de gemeente en die gaan er niet mee lachen.
ik: hebt u iets met de gemeente te maken dan?
man: nee
ik: dan zou ik willen dat u zich niet meer moeit en als de gemeente iets wil vragen of zeggen zullen ze zelf wel contact opnemen met mij!
man:blabla, ze worden mishandeld, zielig...
En toen heb ik opgehangen.

Mijn hart klopte echt superhard en ik stond helemaal te trillen! Waar die mensen zich mee bezighouden!

Het gras is idd bijna op, wat normaal is als er 4 paarden doorlopend opstaan! Dat andere stuk is bijna af, maar als we de paarden daar zo maar opgooien, krijgen ze koliek, dat gras staat een halve meter hoog!

En verder wist ik niet dat het mishandeling was dat je paard in een kale wei stond, hoe zit het dan met al die paarden op maneges? Die hebben helemaal géén gras!

Pff, gelukkig heb ik zijn nr. kunnen opzoeken via internet en heb ik nu zijn naam en adres! maar mijn hele avond is grandioos verpest!

Zo ziet het weiland eruit, en dat kale stuk vanvoor is het ergste omdat ik daar het hooi leg, dus de rest is eigenlijk nog groener:

Afbeelding

Joets

Berichten: 1630
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:12

Hey,
bah wat misselijk zeg!
Kan me voorstellen dat je grandioos kwaad bent.
Mijn paardjes hebben ook niet altijd het hoogste gras, maar als eigenaar van je eigen paard(en) weet je wel wat ze nodig hebben en wat niet!
Al helemaal als ze genoeg hooi etc krijgen!
Ken je de man die je belde?
Als hij nog een keer gaat drijgen kun je misschien wel de politie inschakelen?
Ik hoop niet voor je dat hij de dierenbescherming gaat in schakelen, wie weet waar hij toe in staat is Scheve mond
Suc6 ermee in ieder geval en laat je niet van je stuk brengen!

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:16

Aaaarg Boos! !! Waar mensen hun mee bezig houden eh grr !! Wat weten die er nou van ! Ze krijgen eten + water !! Dat die mens eerst is wat over paarden leert tssssk , en dat dreigement met de gemeente , tssssssk ! Echt erg eh hebben ze nu niets beters te doen Verward , om te walgen Misselijk ! Trek u er niets van aan , jij weet wel beter toch !?

BloemBloem

Berichten: 16583
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:16

Wat een eikel.....Boos!
Neus in de wind en lekker laten l u l l e n Knipoog

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 19:17

ja, ben ook best wel bang voor de dierenbescherming, al denk ik niet echt dat ze een reden hebben maar ja! Ik ken de man niet, maar heb wel zijn naam en die komt me bekend voor. Verward

Mijn paardjes zien er toch ook niet echt zo mager uit dacht ik, dus...

tja, ook al heeft hij geen gelijk, ik voel me toch erg slecht nu!

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:18

Zolang je paarden eten en water krijgen en een schuilplaats hebben kan de dierenbescherming niets doen.En zo op de foto te zien is je paard toch zeker niet ondervoed.

Joets

Berichten: 1630
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:18

Kan ik me voorstellen ja..
Als jij aan de dierenbescherming kunt bewijzen dat je paarden goed verzorgd worden (daar twijfel ik niet aan, je staat er erg vrolijk op met je paardje) dan kunnen ze je niets maken.
Bovendien zal de dierenbescherming meer van paarden weten dan die man die belde!

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:24

jeetje.. wat slecht.. (geintje)
ik heb liever dat ze op een kaal stukje staan dan in een stuk met allemaal jong gras. dierenarts is duurder dan hooi. zeikert.. laat die dierenbescherming maar komen hoor..die doet je niets

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:37

Pfff wat een eikel zeg. Waar mensen zich wel niet mee bemoeien. Laat ze liever iets gaan doen waar ze wel verstand van hebben .

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:40

jah.. slapen ofzo

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:43

oooow die mensen ook altijd die denken dat ze alles beter weten...
Daar heb ik zoooon hekel aan!!! En dan zou ie t zeker weer nie zielig vinden als die paarden op t andere weitje koliek krijgen...!?

Tancreda4

Berichten: 24032
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:49

Ach, maar het is ook echt dierenmishandeling hoor!!

Wat een vent. Ik zou ook boos worden van woede.
Nou maaar hopen dat hij zelf geen actie gaat ondernemen Scheve mond

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:50

als een echt pennymanneje die o zo zieluge paardjes redden Haha!

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:57

'k Zou in jouw geval op voorhand een briefje naar de gemeente schrijven waarin je uitlegt dat je door buurtbewoners gebeld bent enz.. en daarbij je eigen motivatie weergeeft waarom je je paardjes nog niet hebt verplaatst.

Vanavond even schrijven, hebben ze het morgen op hun bureau en kan je niets meer gebeuren.

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 20:36

actie ondernemen?
wat moet ie dan doen?
denk dat zij wel meer te zeggem heeft als die man..
ze zien er goed uit krijgen brok en hooi..
tuurlijk ben je boos maar als jij weet dat jij het goed doet is het ook goed Knipoog

michelle12
Berichten: 168
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: Vo0rsch0ten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 20:56

jah waar houden mensen zig mee bezig

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:02

Typisch mensen die niets van paarden weten..... Die denken dat het zielig is als paarden weinig gras hebben, volgens hun idee kunnen ze beter tot de knieën in het gras staan. Dat paarden daar koliek van krijgen en hoefbevangen raken weten ze niet, en als je het probeert uit te leggen willen ze het niet geloven....

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:03

orban schreef:
Zolang je paarden eten en water krijgen en een schuilplaats hebben kan de dierenbescherming niets doen.En zo op de foto te zien is je paard toch zeker niet ondervoed.


Schuilplaats hoeft niet eens.
Een weide met enkele droge vierkante meters is al voldoende.
Laat maar zeueren die mensen!

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:05

Waar sommige mensen zich toch niet mee bemoeien . Dat is toch je eigen zaak. Zolang je paarden goed gevoed worden, en genoeg drinken krijgen, moeten ze zich erbuiten houden. Ik ben blij dat mijn paardje gewoon bij iemand aan huis staat, en lekker daar in dewei. Niemand die m ziet lopen, of iig geen mensen die er iets te zoeken hebben. Want je zou ze soms toch...Boos!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:18

Dealer schreef:
'k Zou in jouw geval op voorhand een briefje naar de gemeente schrijven waarin je uitlegt dat je door buurtbewoners gebeld bent enz.. en daarbij je eigen motivatie weergeeft waarom je je paardjes nog niet hebt verplaatst.

Vanavond even schrijven, hebben ze het morgen op hun bureau en kan je niets meer gebeuren.


Helemaal niet zij hoeft zich nergens voor te verantwoorden. Even voor jezelf opschijven wat die man zei en wanneer hij belde... Die paarden hebben het zo te horen prima.
Dat hij ook nog names DE BUURT durft te spreken. Ik kan samen met jouw hier heel erg boos om worden.

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 23:28

Essie"]
[quote="Dealer schreef:
'k Zou in jouw geval op voorhand een briefje naar de gemeente schrijven waarin je uitlegt dat je door buurtbewoners gebeld bent enz.. en daarbij je eigen motivatie weergeeft waarom je je paardjes nog niet hebt verplaatst.

Vanavond even schrijven, hebben ze het morgen op hun bureau en kan je niets meer gebeuren.


Helemaal niet zij hoeft zich nergens voor te verantwoorden. Even voor jezelf opschijven wat die man zei en wanneer hij belde... Die paarden hebben het zo te horen prima.
Dat hij ook nog names DE BUURT durft te spreken. Ik kan samen met jouw hier heel erg boos om worden.
[/quote]

Nee hoeft ze ook niet, maar als die buurtbewoners idd met klachten naar de gemeente stappen (hoe dom ook) kan het verhaal er maar beter eerst ter informatie van jou liggen.
En het is gemeentegrond dus is het sowiezo beter als de eigenaar weet dat er iets om 'speelt'. En dan ook maar het beste van jou gehoord.
.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 00:15

Ik snap je redenatie, maar als je het zo gaat stellen dan kan elke gek naar de gemeente (of iets anders) stappen en zeggen dat jouw paarden niet goed verzorgt worden. Moet je dan altijd overal op reageren.
Ik snap je punt wel dan ligt er tenminste iets van jou kant gezien, maar je verzorgt je paard goed dat weet je zelf, dan hoef je daar tegen niemand verantwoording over af te leggen. Het is heel erg een gevoel van mij persoonlijk hoor, dus snap jouw redenering ook. Ik kan me gewoon erg boos maken over dit soort dingen. Vanti voelt zich slecht door deze meneer terwijl ze naar mijn beoordeling vanaf hier thuis goed voor haar paarden zorgt. Tegenwoordig wordt er door iedereen van alles geroepen. Ik zei het net ook al tegen mijn ouders dan komen ze hier vast volgende week... mijn shet heeft een (boett)deken op (tegen zomerexceem) en staat op een nog kalere wei dan deze paarden hij is net 2 dagen van de medicijnen af hij was hoefbevangen... Ik weet dat ik goed voor mijn paarden zorg als iemand daar anders over denkt of daar vraagtekens bij zet mag hij er over komen praten maar als iemand mij uit zou maken als dierenmishandelaar dan is het snel afgelopen... en dan ga ik mijzelf niet lopen verdedigen want ik weet dat ik mijn beste best doe!

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 00:31

Ik zou er goed over nadenken en dan met die man in gesprek gaan. Als je hem duidelijk kunt maken waarom een vette weide niet goed is voor jouw paarden is het probleem uit de wereld. Nodig hem eens uit op de koffie en ga samen jouw paardjes verzorgen.

jacqie

Berichten: 53
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:34

Ik zou er niks op uit doen. Lekker laten kletsen die man. Hij gaat echt de dierenbescherming of de gemeente niet bellen. En doet hij dat wel.... laat hem lekker. Staat ie zelf te kijk en jij niet. Want een kale wei, so what. Ze krijgen toch voer en hebben bewegingsvrijheid.
Op de koffie, laat me niet lachen. Hij had toch ook op een normale manier kunnen vragen hoe het zit. Dan had jij hem met alle liefde kunnen uitleggen waarom je paardjes niet op de vette wei staan. Zo iemand is gewoon niet voor rede vatbaar en er zijn altijd mensen die wat te zeuren willen hebben.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:38

Als je naam en adres van die man hebt, is er toch ook achter een telefoonnummer te komen? Ik zou zeggen, bel hem terug, en vertel hem hem even dat het dodelijk kan zijn voor een paard om in een te vette wei te komen staan. Print wat documenten uit en bombardeer hem met informatie. Gooi dagelijks wat van die documentatie in de bus. Als hij je weet te vinden en je weet op te bellen, kun jij je best doen om die man even te laten weten dat hij op zijn beurt goed verkeerd bezig is.