waarom zo verwaand en k*kkerig?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

waarom zo verwaand en k*kkerig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-02 23:50

Waarom doen al die mensen in de paarden sport zo verwaand en k*akkerig?
Nouja, niet alle maar VEEL!

Kom je nieuw bij de ponyclub: is die pony van jouw? *is het een verzorgpony, ben je "minder!"!!! Waar dat op slaat weet ik niet maargoed...*
Kom je niet met de trailer? *alsof dat moet voor zo'n snerteindje! Gosjemikkie zeg,... alsfo me ouders die een gaan kopen voor nog geen kwartiertje lopen!


E dan ben je een keer gewoon zelfstandig aan het rijden en dan zijn er van die mensen in de bak bezig en die STOREN zich dan aan je, en dat laten ze echt zo merken! Omdat hun paard minder loopt omdat er een andere in de bak komt! Tja is een openbare bak als je lid bent, dus niet miepen! Maar je wordt dan echt weggekeken!

hebben jullie dat ook?
Kijk, niet iedereen is zo, maar wel een hoop mensen!
*maar ik geloof dat die niet bokkeh! Haha! *

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 00:03

tja mateloos irritant. ik ga dus ook never nooit nu de bossen in met me paardje, hij heeft schuurplekjes, een scheiding van de deken en op de hals dikke vacht... nou je zou moeten weten wat sommige kak van de manege zouden zeggen (Daar ga je langs als je naar de bossen gaat)
inderdaad... je zou worden weggekeken,

gelukkig heb ik daar geen last van, wel van ander gezeik maar das een ander onderwerp

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 00:12

Ja, hoor, hoeveel van dit soort verhalen wil je?
Nou vooruit een leuke dan: We waren met de NVVR op weekend in Garderen. was er iemand in de bak aan het rijden die heel serieus les kreeg. Vroegen wij netjes of we met een paard mochten oefenen op een tonnetje staan. Dat mocht. Na een half uur liepen er uiteindelijk zes paarden in de bak, een veelvoud aan mensen, die allemaal iets aan het oefenen waren, niet rijden, en de persoon kreeg nog steeds serieus dressuurles. De mensen van de manege hun ogen lagen op de vloer, ze hadden nog nooit meegemaakt dat iemand les kon hebben en dat er ook andere mensen met iets heel anders bezig waren, en dat we elkaar niet in de weg zaten.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 00:37

Jahaaaaa!!! Dat is een van de redenen waarom Escala niet op een manege staat... Haha! Ik snap dus wat je bedoelt...en idd, die mensen bokken volgens mij ook niet hoor... Schijnheilig

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 00:40

Tsja, een soort afgunst schijnt altijd nodig te zijn. Ik merk dat zelf ook wel, maar (gek genoeg, of juist niet misschien) ook omgekeerd.
(sommige)Mensen vinden mij arrogant overkomen nl...... - ze zeggen dat ik teveel aandacht van de instructeur vraag als we verenigingsles hebben(tsja, als ik een probleem heb, stel ik gewoon een vraag......), dat ik expres oefeningen ga rijden als ze staan te kijken Verward (dat is echt niet zo)
enz....
nou moet ik zeggen dat ik het soms wel irritant vindt, van die 'manegeruiters' die over de hoefslag stappen etc., maar aan de andere kant vind ik het net zo irri als een wedstrijdruiter dat doet(die doen dat alleen minder vaak). Ik irriteer me ook aan mensen die naar mijn idee verkeerd bezig zijn met hun paard, hoewel ik daar in wezen helemaal niet op zou moeten letten.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

snoopy2002
Berichten: 326
Geregistreerd: 31-12-01
Woonplaats: a'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 00:48

ik heb dat ook, 1 jongen (geloof 10 jaar) denkt dat ie alles kan,
botst tegen mijn rjpaard aan en geeft de sculd aan mij dus wat
ik dan deedt is voor hem rijden en dan telkens stoppen (2x) nu
zegt hij niks meer, echt een verwaand k*t kind Boos!


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 01:15

Het irritantste zijn de mensen die zo bezig zijn met zichzelf en hun eigen paardje dat ze zich absoluut niet meer aan de bakregels houden. Zo eentje hadden wij er op mijn oude pensionstal! Vreselijk! Maar als je haar dan eens -per ongeluk- in de weg reed, kreeg je de wind van voren! Grrrrrrrrrr! Boos!

Verder heb ik vroeger op de manege idd gemerkt dat ik minder was omdat ik toen geen eigen pony had! Toen ik een springpaardje in ging rijden was ik ineens de popi jopi van de manege, nou dan hoeft het voor mij ook niet meer hoor!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

snoopy2002
Berichten: 326
Geregistreerd: 31-12-01
Woonplaats: a'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 01:25

ik geniet wel nu van mijn lessen, moet alleen nog gezeik van de instreuctrice aanhoren Boos! voor de rest, als ik op een paard zit ben ik in de 7e hemel * WOW * !!! Haha!

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 02:01

daar ken ik er ook zat van.
Na mijn les rijdt er een heel bekakt vrouwtje.Ze rijd erg overdreven,handen heel laag en heel wijd.En ze was me een keer aan het vertellen hoe ik een paard moest loswerken als ie aan een bepaalde kant vastzat.Terwijl ik haar toch echt had gezegd dat ik het vastzitten al had weggewerkt bij dat paard Verward
En ik ken een meisje dat altijd al is opgehemelt.Denkt nu ook dat ze heel goed is.Eist de bak vaak op,ze kijkt dus ook niet echt uit waar ze rijd.En ze denkt dat ze alles van paarden weet,ook hoe je ze moet rijden.Nou ze moet eerst maar eens zorgen dat ze die sporen die nergens voor nodig zijn wegdoet,dan praten we wel weer verder.
En op de manege was ooit es een wedstrijd.Mijn nichtje deed mee en ze wou het paard eerst in de losgooibak losrijden.Maar een pensionklant moest daar opeens gaan longeren.Dus mijn nichtje moest maar weg want zij was nog altijd "pensionklant met een eigen paard"
sommige mensen... Misselijk

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 02:50

Ik denk dat het allemaal toch om -een bepaald soort van- rivaliteit gaat Verward .Het grappige is: bij ons op de stal is iedereen gelijk, iedereen mest z´n eigen box(en) uit, veegt, maakt de kantine aan kant enz. enz. maar als het om het rijden gaat... dan komen de (menings?)verschillen Verward . Zoals: "wíj hoeven die cursus niet te doen, wíj kunnen rijden" (toen het om de basispas/ruiterpas ging) of "hoezo hebben jullie eigenlijk altijd een cap op, zijn jullie paarden buiten niet braaf??!"
Dit soort dingen worden dus door een paar mensen gezegt, die zelf absoluut niet slecht rijden, maar nou ook weer geen top-ruiters zijn en vooral, ze rijden maar heel weinig Verward Lachen !
Ik begrijp die rivaliteit nooit zo erg, natuurlijk ben ik ook super trots en happy als mijn paard heel goed gelopen is, maar dat neemt niet weg, dat ik het ook van een ander zie als het goed gegaan is en dat zeg ik dan ook!!!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 05:10

sjongejonge wat een prutsmuts. Je hoeft je toch niks aan te trekken van die figuren? en zoveel zijn het er nou ook weer niet dus. Wil je alsjeblieft niet zeiken en wat nuttiger dingen melden??
En de groeten van Nuv (ook zo'n mens van de manege)

Ehmja??

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 10:04

Ach gewoon doorheen prikken, wie hoog springt
*LOL* kan diep vallen *LOL*

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 10:41

Ik sta nu al weer een half jaar op een stal waar ook een manege bij is. In het begin had ik ook behoorlijk moeite met de sfeer want er is toch behoorlijk wat haat en nijd onderling. Maar mijn uitgangspunt is nog altijd dat ik daar kom voor mijn paard en niet voor de mensen. Gelukkig zijn er nog meermensen die er zo over denken en daar kan ik het weer prima mee vinden Knipoog

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 12:31

Ik reed altijd op een redelijk luxe manege, heb daar ook een pony staan die ik op proef had en sta nu sinds 2 weken met een andere pony bij een pensionstal, waar eigenlijk alleen recreatief gereden wordt op voornamelijk Fjorden. Ik heb het daar echt super naar mijn zin, mensen zijn echt heel leuk en ik voel me er ook meteen bijhoren. Ik mag dingen lenen van mensen, ze helpen me als ik ergens tegen aan loop, echt super. Op de manege was dat duidelijk stukken minder, ook wel gezellig hoor, maar minder.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 12:39

Nou...bij ons op de rijvereniging bijv: wat voor afstamming heeft je paard? (en als je het niet weet) Weet je dat nog geeneens? Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk

Je hebt ook van die kindjes: Aan de kant,aan de kant,aan de kant! Mag ik dan effe kotsen? En als je geen eigen pony hebt dan gunnen ze je geen blik waardig Misselijk Misselijk

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 12:40

Ik sta nu sinds een jaar weer op een manege en ik heb er tot nu toe geen enkele problemen meegehad. Zoals Jippie al zei, je komt er voor je paard en als het gezellig is is dat mooi meegenomen. En iedereen is op zijn eigen manier met zijn paard bezig, moet iedereen lekker zelf weten toch? Zolang je elkaar niet in de weg zit denk ik dat het helemaal geen problemen hoeft op te leveren.

Op mijn vorige stal (grote pensionstal, 25 paarden) was dit dus wel erg, en werd ook heel wat afgeroddeld over een hoop mensen. Ik heb het er altijd prima naar m'n zin gehad, omdat ik ook dáár voor mijn paard kwam en niet voor de mensen Lachen

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 13:18

tja... ze hbben geld en denken dat ze de beste zijn!!!

Er kwam een tijd geleden iemand bij ons op stal met haar paar Mooiman, en ze kreeg les van Nick Wagman, tijdens haar eerste les zaten we met zn allen (lees: 4 meiden) te kijken vol bewondering, die harmonie en eenheid tussen hun!!! GEWELDIG!!!

TOen ze terug liep naar stal met dr paard zei 1 van mn vriendinnen, ''meid wat kan jij rijden!!" Weet je wat ze zei: Dat zeggen jullie alleen maarom je zo bij mij geliefd te maken" Nou dat was absolluut niet zo, zo waren wij niet!Ze deed daar heel kattig over!!! Een paar dagen heeft ze het uitgelegd... als ze op wedstrijd is doet iedereen heel aardig tegen d'r en wil dr beste vriendin zijn, maar als ze een x niet goed rij dan is ze slecht en als ze een keer boos is dan is ze verwaand, arrogant, enz.

Er is tussen ons een ontzettend goeie vriendschap ontstaan en helaas staat ze nu op een andere stal! Maar nog steeds hebben we contact!!!

Er zijn ook meiden waarvan papa geld heeft en hun het beste paard kopen en zelf niet kunnen rijden!

Tja waarom weet ik niet, maar diep in hun hart zijn die mensen ongelukkig!! Datk an niet anders! Ikheb er zefl ook last van, ik ben maar een bijrijder dus niet goed, maar nu ik het paard van instruktrice rijd ben ik op eens wel leuk een aardig enz. ja däáááááá ga dacht het niet dan! Nu komen ze vragen mag ik eens op Prom..... NOT dat vraag je maar aan de eigenaresse/instruktrice! En je krijg compilmentjes wat gaat het goed he, hij loopt lekker los enz. maar als ik Leo zit kan er geen goed woord vanaf (vrij logisch, hij loopt ook vna geen meter en ik rij van geenmeter!) Maar die mensen hou je altijd maar die hebje overal in de autowereld echt overal!!!

....

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 13:37

daar ben ik het he-le-maal mee eens!!!! Moet je bij mij in de buurt eens kijken op pensionstallen!! Bij mij op de manege zelfs.. Ik geloof dat de stal waar ik sta zo ongeveer de enige in de buurt is waar niet van die kakkers zitten! Maargoed, er zijn hier maar 4 pensionklanten en dan nog zo'n 20 paarden van de eigenaar. Maar niemand doet moeilijk over dat soort dingen. Bij mij op de manege zijn echt een paar mensen waar ik van Misselijk

Nog zoiets.. vooroordelen over haflingers Boos!
kom je op wedstrijden, en iedereen kijkt zo van "tss daar heb je weer zo'n boeren knol" ja als je geen KWPN'er hebt dan ben je niks.. als je paard geen bekende vader heeft dan ben je niks.. maar als ze haar dan uiteindelijk zien lopen dan vinden ze haar eigenlijk toch wel leuk!

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 14:18

Als ik dat zo lees, ben ik blij dat ik niet meer bij een club of een manege zit!! Ik heb er vroeger eigenlijk ook wel last van gehad, toen ik op de manege les had. Ik heb twee of drie keer een wedstrijd gereden en ik mocht na afloop niet eens de pony waar ik op gereden had afzadelen. Dat deden die meiden daar wel. Die waren daar hartstikke vaak en mochten alles, als je maar een keer in de week les had, had je gewoon nix te zeggen Huilen Ben blij dat ik er geen last meer van heb!!!!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 14:27

ach joh, gewoon negeren!!!
gewoon omgaan met de mensen die jij mag en je van de rest niets aantrekken joh!
vroeger toen ik op de manege reed was dat ook wel zo met inrijden met wedstrijden vonden sommige mensen dat ze altijd voorang hadden en altijd alles mochten, ach, gewoon laten gaan nu is dat een paar jaar geleden en is de helft van die mensen gestopt met rijden en krijg ik een eigen paard...zo zie je maar weer..

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 14:58

Wij hebben af en toe het gevoel dat wij er een hele club vol van hebben. Denk je aardig te doen en iemand een keer aan te spreken en een complimentje ofzo te geven. Geen reactie. En dat gebeurt zo vaak.
We zijn maar gewoon lekker gaan rijden. En als je ff wat wil zeggen tegen iemand dan maar tegen elkaar. Wel af en toe proberen hoor. Maar als je geen contact krijg ook niet reageren.
Ik rij ook op een paard van een ander. En ze waggelt wat(zie profiel) en is volgens sommige 'afgeschreven'. Ja, nou en? Ik heb lol en kan toch lekker rijden. En ik kan ook nog genoeg van haar leren. Boeit mij wat dat ze sommige dingen nooit zal kunnen doen als een 'gewoon' paard. En het is natuurlijk ook wel erg 'min' dat je, als je 17 bent, nog op een shet rijd! Daar heb ik toch ook lol mee. En Den net zo veel.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 15:21

Ok, voordat iedereen me aan gaat vallen: ik denk dat er meer van dat soort mensen in de dressuur zitten, dan in de western. Ik heb 10 jaar dressuur gereden, en jezus wat zijn daar veel verwaande mensen! Idd, na een wedstrijd zou de verzorger van dat paard haar wel afzadelen enzovoorts. Ik was een rubriekskampioen van de manege geworden en dan vinden alle mensen je ineens goed e.d. en komen ze naar je toe of jij hun paard wilt rijden als ze op vakantie gaan. Nou dan pas ik hoor...eerst was ik een snotneus en een nobody omdat ik geen eigen paard had, en dan sleep je ineens prijzen in de wacht en sta je hoog in het vaandel. Misselijk

In de western is dat heel anders. Heel veel mensen op de manege waar ik rijd met eigen paarden, maar altijd heel vriendelijk, niet bekakt, rijden precies hetzelfde (qua voorrangsregels dan) dan jij en kijken niet op je neer wanneer je geen eigen paard hebt. Misschien is het gewoon toeval dat al die mensen daar wel aarig zijn tegen een nobody like me, maar volgens mij nie Verward

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

snoopy2002
Berichten: 326
Geregistreerd: 31-12-01
Woonplaats: a'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 15:59

Ireentjuh schreef:
daar ben ik het he-le-maal mee eens!!!! Moet je bij mij in de buurt eens kijken op pensionstallen!! Bij mij op de manege zelfs.. Ik geloof dat de stal waar ik sta zo ongeveer de enige in de buurt is waar niet van die kakkers zitten! Maargoed, er zijn hier maar 4 pensionklanten en dan nog zo'n 20 paarden van de eigenaar. Maar niemand doet moeilijk over dat soort dingen. Bij mij op de manege zijn echt een paar mensen waar ik van Misselijk

Nog zoiets.. vooroordelen over haflingers Boos!
kom je op wedstrijden, en iedereen kijkt zo van "tss daar heb je weer zo'n boeren knol" ja als je geen KWPN'er hebt dan ben je niks.. als je paard geen bekende vader heeft dan ben je niks.. maar als ze haar dan uiteindelijk zien lopen dan vinden ze haar eigenlijk toch wel leuk!



ik vindt haflingers mooi, lief, ik zou er ook 1 willen, ze zijn gewoon verwend. zelf vindt ik een kwpn niet echt zo speciaal, ik heb liever een fjord, shire, tinker of shetlander.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 16:54

Naz schreef:
Ik sta nu sinds een jaar weer op een manege en ik heb er tot nu toe geen enkele problemen meegehad. Zoals Jippie al zei, je komt er voor je paard en als het gezellig is is dat mooi meegenomen. En iedereen is op zijn eigen manier met zijn paard bezig, moet iedereen lekker zelf weten toch? Zolang je elkaar niet in de weg zit denk ik dat het helemaal geen problemen hoeft op te leveren.

Op mijn vorige stal (grote pensionstal, 25 paarden) was dit dus wel erg, en werd ook heel wat afgeroddeld over een hoop mensen. Ik heb het er altijd prima naar m'n zin gehad, omdat ik ook dáár voor mijn paard kwam en niet voor de mensen Lachen


Ja, daar weten we alles van! Of niet Naz Knipoog
Op de stal waar ik nu sta, staan ook een aantal mensen van de vorige stal, maar van geroddel hebben we gelukkig (nog) weinig last. Eigenlijk meer de staleigenen af en toe, maar niet echt de mensen die er staan. De meesten zijn lekker voor zichzelf bezig. Dressuur, recreatie en western... Het gaat allemaal prima samen. Ook in de bak.

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 17:48

Ja ook ik heb wel eens het idee dat men zo`n lompe Fjord maar niets vind maar o wat heb ik een lol als ze naast de bak aan het lassen zijn en ik er (op een tijd dat het anders topdruk is) in mijn eentje rijdt. Veel KWPN`ers bij ons durven daar nl. niet langs (of hun eigenaren niet) en zo heb ik de bak lekker voor mij alleen..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmenteC, BlueStocking, Cardy, gerlindie, ikkedus, Ilayla, jokari, laura22, Pellelilly, Sintara, Sky_As, tijger en 103 bezoekers