Wie maakt zelf kleding?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Wie maakt zelf kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 16:50

Ik vind het echt super leuk om dingen als kleding zelf te maken, zoals bijvoorbeeld tassen, shirtjes, of rokjes. Of om kledingstukken een beetje te veranderen door er bijvoorbeeld dingen op te naaien of af te knippen. Simpele t-shirtjes beschilderen enzo. Als ik soms iemand zie, of ergens loop krijg ik echt allemaal ideeen en echt weer zin om weer iets nieuws te maken. M'n oma heeft een hele zolder vol lapjes en stofjes, wolletjes en.. nouja vanalles waar ik wel wat mee kan! Als je creatief bent kan je echt leuke dingen maken! Nu vroeg ik me af of er hier ook mensen zijn op bokt die kleding zelf maken, of het gewoon leuk vinden om er mee te knutselen. Waar halen jullie je ideeen vandaan? Weet je nog leuke sites? Tips? Tell me Lachen

"What we call human nature, is actually human habit.."


Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:47

Mn moeder heeft 3 truitjes voor me gemaakt en een rokje. Zelf maak ik weleens een tas van een oude spijkerbroek.
Ik vind het zelf ook leuk om te doen Lachen Tips heb ik niet echt. Een idee komt ineens bij me op en moet er gelijk uit Haha!

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:50

Mij lijkt het geweldig als je het zelf kan!! Maar ik kan niet met de naaimachine overweg, bij mij word het gegarandeerd schots en scheef Huilen

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:57

zelf kleding maken kan ik niet, ik ontwerp het wel en dan maakt mijn oma het voor mij Haha! .
Zo ga ik vanavond weer naar mijn oma em mijn nieuwste jurk te passen .

Kleding beschilderen doe ik wel veel (te veel bijna Bloos! ) heb net weer een shirtje afgemaakt en afgelopen vrijdag ook een.

De kleding die ik zelf ontwerp is allemaal een beetje vreemd, zo heb ik een tijdje geleden een lange rok laten maken van een soort stof waar meestal rugzakken van worden gemaakt (eastpacks bijv.) met allemaal nylon banden en gespen, was een rotwerk voor mijn oma maar het resultaat is super!
Ik hou ervan apparte kleding te dragen die niemand anders heeft, dus dan kom je al gauw bij zelfgemaakt kleding uit.

De shirtjes die ik verf zijn meestal van cartoon of stripfiguren, zo heb ik er al een liggen van Gerrit (spongebob z'n huisslakje) en nu 3 shirts met my little pony's. Ook heb ik al een tas met een my little pony erop en ga ik een shirt maken met de kleine zeemeermin erop Haha! . Allemaal leuke kinderachtige printjes die je normaal niet in mijn maat tegen zou komen Haha! .


Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 18:04

Ik doe het nog niet.
Ik heb ook allerlei leuk ideeen voor t-shirtjes enzo en ik heb ook allerlei stofjes en dingetje die je op tassen en t-shirtjes kunt maken.

Maar ik heb er nog niet echt de tijd voor gehad, zit nu met examens enzo. Ik denk dat ik in de vakantie maar eens dingen ga proberen Knipoog

    Dance to express, not to impress.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 18:09

Ik maak kleding: ik repareer wat kapot is Knipoog

Ik kan best redelijk met de naaimachine overweg, maar ik heb het geduld niet en ben niet creatief genoeg om zelf echt nieuwe kledingstukken te maken, maar ik ben wel goed en creatief in het repareren van dingen. Eigenlijk wordt de naaimachine op dit moment vooral gebruikt om gesloopt paardenspul weer te fixen...

Nulla tenaci invia est via

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 18:09

Ik maak zelf wikkelrokjes ( lekker makkelijk ) Haha!

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 18:55

Ik heb wel eens wat broeken vermaakt, heel erg leuk.
Verder heb ik nog veel meer ideeen, maar niet de juiste stoffen ervoor. wat ik vaak zo jammer vind is dat de stof vaak zo duur is.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:11

Haha ik maak zelf persoonlijk nooit kleding. Ik weet nooit iets creatiefs. Wel als het niet om kleding gaat. Ik kleed me soms hmm beetje dik uit dan ik lijk. Wat kan ik daar dan aan doen? Ik draa strakke spijkerbroeken enzo

Summer , here I come !!!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:17

Ik weet dat Jola hier op bokt kleding maakt, en voor zover ik weet kan ze het nog goed ook Knipoog.

Zelf maak ik geen kledij ofzo, vroeger naaide ik nog wel eens iets voor school ofzo, maar daar bleef het bij. Ik ben niet echt creatief daarvoor denk ik.

xx_Irisje

Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:21

Ik maak zelf kleidng, ook vaak lekker vreemd enso,
ben nu bezig met allemaal gothic kleding aan t making voor een project op school,
vaak kom ik op ideeen als ik ergens in een knippe of burda blader, dn heb ik een patroon maar doe het dat toch net ff anders, totaal ondere stof patronenn in nemen enso, heel leuk is echt grote hobby van me Haha!

pb me anders maar ff.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:21

angelke schreef:
Ik weet dat Jola hier op bokt kleding maakt, en voor zover ik weet kan ze het nog goed ook Knipoog.

Zelf maak ik geen kledij ofzo, vroeger naaide ik nog wel eens iets voor school ofzo, maar daar bleef het bij. Ik ben niet echt creatief daarvoor denk ik.

Dat kan ja, dan ben je zo een type als ik Haha!

Summer , here I come !!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:21

jola maakt zelf kleding en verdienstelijk ook Haha!

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:22

Beter dan een heeeeeeel lelijke kleding toch?:D zelf kleding maken vind ik niet zo erg, als het maar goed uitziet.

Summer , here I come !!!

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:23

zat ideeen, maar helaas geen tijd... Inspiratie? Fashion-tv!! Of gewoon in de stad dan zie ik iemand ergens mee en dan denk ik als jke nou dat veranderde zou het super zijn..
Met het naaiapparaat kan ik wel redelijk over weg, met me handen nog beter. Het is alleen erg jammer dat de stofwinkel hier is gestopt, en dat je dus alleen nog op zaterdag op de markt terecht kunt maar helaas moet ik dan altijd werken...

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:27

Jeetje wat jammer dat allemaal maarja creatief Haha!

Summer , here I come !!!

Kyno

Berichten: 10417
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:29

Ik kan het niet maar heb wel een vriendin die het super kan! Die maakt hele lotr-elfenmantels voor haarzelf enzo Kwijl

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:29

Haha! wauw!

Summer , here I come !!!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:40

Jola meldt zich Haha! Ik maak al jaren mijn kleding zelf, gewoon omdat alles in de winkel te kort is. Het heeft wel tot gevolgd dat ik 4 kledingkasten vol heb hangen Bloos! Bloos
Sinds een paar maanden maak ik ook kleding voor anderen. Als er mensen zijn die mijn site willen zien moeten ze me maar even pb-en

Mijn modellen haal ik uit de diverse boekjes, eventueel aangepast naar mijn eigen idee Lachen Als ik naar de stoffenmarkt ga, wordt ik gelijk heel hebberig Bloos! Bij het zien van de stoffen krijg ik direkt inspiratie wat ik ervan wil maken Haha!
Vorig jaar heb ik een thuiscursus patroontekenen gedaan waar ik weer ontzettend veel van geleerd heb.

Dankjewel voor de complimentjes Gijsenkim en Angelke Bloos Lachen

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:48

Hier nog een dik compliment, Jola!
Je maakt echt prachtige dingen! OK dan!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 20:06

Ik wil het, stroom over van ideeen maar kan me er nooit toe zetten op de een of andere manier! Verward Heel vreemd... ik heb ook nog een plan met een oude witte broek, maar... t wil niet, t komt zeg maar niet van de grond.. Scheve mond Ik ben nu wel weer helemaal aangestoken met het "zelfmaak virus"... hmmmm....

Der Ellmauer Dancing Queen

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 07:57

Leuk! Zelf kan ik ook niet zo heel goed omgaan met de naaimachine hoor, dus als het misloopt vraag ik m'n oma ff om hulp! Haha! Ben wel benieuwd naar je site Jola, ik zal je ff pb'en.

Een vriendin van mij kan ook echt erg mooie dingen zelf maken. Zo heeft ze 2 dochtertjes en daar maakt ze allemaal jurkjes voor, en niet van een patroon ofzo maar zelf bedacht. Echt heel erg leuk vind ik dat!

Enneh.. je moet gewoon eens dingetjes proberen met kleding die je toch niet echt meer draagt!

"What we call human nature, is actually human habit.."

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:49

Jola schreef:
Jola meldt zich Haha! Ik maak al jaren mijn kleding zelf, gewoon omdat alles in de winkel te kort is. Het heeft wel tot gevolgd dat ik 4 kledingkasten vol heb hangen Bloos! Bloos
Sinds een paar maanden maak ik ook kleding voor anderen. Als er mensen zijn die mijn site willen zien moeten ze me maar even pb-en

Mijn modellen haal ik uit de diverse boekjes, eventueel aangepast naar mijn eigen idee Lachen Als ik naar de stoffenmarkt ga, wordt ik gelijk heel hebberig Bloos! Bij het zien van de stoffen krijg ik direkt inspiratie wat ik ervan wil maken Haha!
Vorig jaar heb ik een thuiscursus patroontekenen gedaan waar ik weer ontzettend veel van geleerd heb.

Dankjewel voor de complimentjes Gijsenkim en Angelke Bloos Lachen


Echt leuk, als je je kleren maakt. Maar het is dan vooral ook goedkoop.

Summer , here I come !!!

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:55

Amberto schreef:
Ik wil het, stroom over van ideeen maar kan me er nooit toe zetten op de een of andere manier! Verward Heel vreemd... ik heb ook nog een plan met een oude witte broek, maar... t wil niet, t komt zeg maar niet van de grond.. Scheve mond Ik ben nu wel weer helemaal aangestoken met het "zelfmaak virus"... hmmmm....


Hier precies hetzelfde Haha!

    Dance to express, not to impress.

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 18:11

Oo, nu snap ik het, bedankt he

Summer , here I come !!!