slepen met benen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Trief

Berichten: 16
Geregistreerd: 07-05-04
Woonplaats: Foudgum

slepen met benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 10:17

Bij het achterwaarts gaan, sleept trief met zijn benen. In de bak laat hij altijd hele sporen achter. Hoe kan ik het haar aan leren dat ze haar hoeven een beetje optild? Verward

<'\___~
...(\...)\...
Party!! --> Trief <-- Party!!


josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:15

Slepen is een teken van niet voldoende kracht. Veel tempo wisselingen en dan explosief naar voren.
Balkjes draven en zijgangen.

Spieren moet je kweken en kost veel tijd en geduld.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:23

Mijn paard heeft hetzelfde probleem, hij sleept ook met de achterbenen. Is je paard nog een jong beestje? Het is inderdaad een teken van zwakte of van luiheid. De dierenarts wijt het aan de groei, volgens haar zou het over moeten zijn als mijn paard 6 jaar is.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Trief

Berichten: 16
Geregistreerd: 07-05-04
Woonplaats: Foudgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 16:30

Trief is al 14. Misschien is het luiheid, dus moet ik veel harder werken. Zijn er nog meer tips?

<'\___~
...(\...)\...
Party!! --> Trief <-- Party!!

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:36

Niet sterk genoeg van achter. Dit kost idd training en vooral veel tijd. Geef je paard de ruimte en tijd om te groeien. Ze zal achter meer aan het werk moeten, zodat ze daar sterker wordt en met kracht en power voorwaarts kan gaan. Ookal issie al 14jaar... leeftijd zegt niet altijd wat. Denk dat een paard van 14 jaar wat nooit echt getraind is gewoon nog slap is.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:40

idd veel , heel heel heel veel overgangen rijden , stap draf, draf galop, en als dat goed gaat, stap galop of zelfs halthouden galop.
ook balkjes draven en af en toe dressuurmatig een huppeltje maken ( kruisje springen Knipoog ) kan de achterhand versterken..
helaas kan slepen ook een vorm van ataxi zijn ...dan is er weinig aan te doen, al kan het wel helpen de achterhand op de genoemde wijze, sterker te maken ..
als je zelf ver genoeg bent en je hebt goed les, dan kan oa schouderbinnenwaarts ook de achterhand versterken Knipoog

Trief

Berichten: 16
Geregistreerd: 07-05-04
Woonplaats: Foudgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 16:40

Nou goed getraind is niet waar, ze heeft alleen een tijdje stil gestaan en toen werd ze alleen in het weekende 1x gereden

<'\___~
...(\...)\...
Party!! --> Trief <-- Party!!

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:43

Jah maar voordat tijdje stilstaan... ik bedoel je hebt rijden en rijden. Met de ene maak je je paard sterker en train je daar voor ook en de andere kan ook elke dag een buitenritje zijn... niet speciaal bedoelt om je paard sterker te maken en te trainen. Al wil dat niet zeggen dat je op een buitenritje niet kan trainen hoor. Maar er zit dus nogal verschil in bedoel ik Lachen

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:23

verzameld gaan rijden, moet hij z'n achterhand beter gebruiken

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:58

lowara schreef:
verzameld gaan rijden, moet hij z'n achterhand beter gebruiken



mm maar wel met de juiste les, mensen met minder ervaring, zonder les, verstaan onder verzameling iets anders als meer ervaren ruiters...
vaak doe je als minder kundige ruiter meer kwaad met " verzamelen" .. is mijn visie...

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 18:08

Citaat:
verzameld gaan rijden


Hahaha neej alsof je dat 'eventjes' doet....

Mies2

Berichten: 339
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 18:54

je zou kunnen proberen je paard wat meer actiever aan je been te kunnen zetten, en ook al je niet rijd maar bv longeerd dubbelen longe dan wordt zijn achter hand ook sterker...suc6!!
groetjes

ik reageer omdat ik je graag help!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers