onbekende zadelmerken zijn bijvoorbaat al niet goed!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Onbekende zadelmerken zijn bijvoorbaad niet goed!

Mee eens! Onbekende merken zijn slechte merken
4 (100%)

Totaal aantal stemmen: 4


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

onbekende zadelmerken zijn bijvoorbaat al niet goed!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-02 22:08

Ik heb op mijn arabier een Kentouwe Drs zadel liggen van een duitse fabrikant. Het zadel was behoorlijk duur ( rond de 2300,- kaal) en het zit als een huis. Een heerlijke zachte diepe zit, en het model vind ik persoonlijk ook mooi. Veel mensen die er even op zitten zijn het met me eens, dat het gewoon een geweldig zadel is. Maar als ik ze vertel dat het een kentouwer is ( dat blijkbaar een vrij onbekend merk is) trekken ze hun wenkbrouwen op en vragen ze 9 van de 10 keer meteen " Gaat hij dan niet snel kapot"?
Nou is mijn vraag dus, wat vinden jullie ervan!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 22:14

whahaahahah ja een beetje van: wat de boer niet kent dayt vreet ie niet!!!
nee ik vin het belachelijk.. je kan niet zomaar je conclusies trekken over iets waar je nix vanaf weet...
een onbekend merk kan naar mijn mening misschien nog wel beter zijn dan het alklerbekendste en duurste merk!!!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 22:54

mhhh ligt eraan wat voor'n merk het is natuurlijk.
Ik heb een JC zadel gekocht.. na 1.5 jaar de boom doorgebroken wegens slijtage was een nieuw zadel..
die van Karin bij ons op stal brak binnen het jaar wefgens slijtage.. gelukkig binnen de garantie.. maar ze wou absoluut geen nieuwe meer!

Bij een bekend merk heb je toch weer een stuk garantie in de naam.
Weer een ander stalgenootje van mij (of 2 zelfs) hebben merkloze zadels gekocht en dan echt merkloos.
2 keer mee gereden en zagen eruit alsof ze van voor de oorlog waren...
leer was zo onwijs slecht

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 22:57

Ik heb een (jawel) MERKLOOS dressuurzadel gekocht.Prima zwart leder en de kussens zien er nog perfect uit.Ik vind het absoluut GEEN miskoop en ik ben zuinig op mijn spullen,dus snel kapot zullen ze niet gaan Knipoog Ben het er dus NIET mee eens

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 22:59

Het ligt er maar net aan. Ik heb een kiefer en das een heerlijk zadel, maar ik denk dat sommige merkloze zadels wel eerder verslijten en sommige ook niet.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 00:31

Even wat meer genuanceerde antwoorden mogelijk gemaakt Lachen

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 00:35

Volgens mij heet dat merk btw Kentaur, of we moeten iets verschillends bedoelen. idd een fijn zadel, ik ken ook iemand die zo eentje heeft.

Ik heb zelf een JC (Grand Granat) en ben daar erg tevreden over. Ik wou eigenlijk een 'echt' merkzadel toen ik dit kocht, maar ben toch bij deze terecht gekomen. Ik heb het gekocht bij een goede, betrouwbare zadelmaker die echt wel weet wat hij verkoopt, die dus op de kwaliteit let.
Er zeggen vaak mensen tegen mij ; wat heb jij een mooi zadel, wat voor eentje is dat?
En het zit fijn en blijft mooi, dus ik ben tevreden......

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 10:16

Dat is natuurlijk je reinste onzin! Ik heb een zadel wat me ongeveer 900 gulden gekost heeft. Geen merk, tenminste niet opgelet. Onbekend dus.
Ik rijd er nu zo'n ... ehm.... ik denk 3 jaar op en hij is nog zo goed als nieuw. Ik ben er wel zuinig op, maar dat moet geen verschil maken.
Hij lag perfect op Isolda's ruggetje en ligt dat nu nog steeds. 0,0 verandering en datzelfde geld voor mijn edele achterwerk.

Je moet alleen even opletten wat je koopt. Kijken naar kwaliteit leer ed. En aangezien ik er niet zo heel veel verstand van heb, je gezonde verstand gebruiken en zorgen dat je een goed verkoopadres hebt, met de juiste hulp!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 14:05

Ik heb een heel goedkoop dresuurzadel gehad dat geen merk had. Echt 10 keer niets hoor. Het zat wel fijn, maar het zag er niet uit naar een paar keer rijde. De gaten ene scheuren vielen erin.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 14:10

mijn pony,heeft van een bekend zadelmerk KIEFER twee drukplekken gekregen.
ik heb al veel zadels geprobeerd,met gelpad enz,maar ze zaten niet goed.
ik heb nu uit de divoza het allergoedste zadeltje gekocht F199,95,-(gulden)
en hij zit perfect nergens last van zelfs zonder gelpad maar gewoon met een bontje eronder.
dus ik ben het er absoluut NIET mee eens!!!!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 16:03

vaak is het nadeel van een zadel met een onbekend merk dat je bij het inruilen er haast geen geld meer voor terug krijgt..
Heb eens een onbekend zadel gehad, na een jaar ingeruild en kreeg ik nog 500 voor ofzo, ik zeg maar wat.
En toen ook gelijk een 20 jaar oud Stuben zadel ingeruild... en je raadt het misschien al, ook hier kreeg ik 500 gulden voor.....

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 16:41

Ik zou het eerder zo stellen: bekende merken zijn over het algemeen wle heel goed. Over de rest kan je moeilijk een uitspraak doen, maar er zal een grote schommeling van kwaliteiten zijn *LOL* .
Bij dure zadels betaal je vaak ook voor de naam die erop staat.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 18:45

diana schreef:
mijn pony,heeft van een bekend zadelmerk KIEFER twee drukplekken gekregen.
ik heb al veel zadels geprobeerd,met gelpad enz,maar ze zaten niet goed.
ik heb nu uit de divoza het allergoedste zadeltje gekocht F199,95,-(gulden)
en hij zit perfect nergens last van zelfs zonder gelpad maar gewoon met een bontje eronder.
dus ik ben het er absoluut NIET mee eens!!!!


drukplekken liggen niet aan het merk, maar aan hoe het zadel past.

maar goed even ontopic, ik heb een kieffer wien dressuurzadel en het zit heerlijk.

Ik vind persoonlijk hulsebosch de lekkerste zadels (moet je ook hulsebosch centen hebben, not me)

Ik had hiervoor een van een onbekend merk zadel dat er snel niet uit zag en verschrikkelijk zat (deze heb ik bij flair gehad) het paste Flair echter wel goed, ze heeft nooit ergens last van gehad.

maar ik denk dat er best goede merkloze zadel of zadels van een onbekend merk kunnen zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 08:45

diana schreef:
mijn pony,heeft van een bekend zadelmerk KIEFER twee drukplekken gekregen.


Tja, ook als je een bekend merk wilt hebben, moet je het natuurlijk nog wel goed laten passen Haha! Sorry, beetje niet zo snuggere opmerking....

Ik denk dat er ook best goede merkloze of onbekendere zadels zijn, en duur is ook niet altijd gelijk aan goed. Het moet natuurlijk wel goed passen. Maar persoonlijk zou ik niet zo snel een merkloos zadel kopen. Ik heb liever een zadel van een bekend merk, ivm garantie, en weer verkopen eventueel. Mijn Kieffer is nog steeds zeer de moeite waard om in te ruilen, als dat nodig zou zijn.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 11:19

Ik ga voor kwaliteit en dat zie je al snel aan het leer. Het is wel zo dat goedkope zadels vaak niet zo goed/duurzaam zijn. Een kadett kan natuurlijk kwalitatief nooit tippen aan bijvoorbeeld een stubben. MAar wat wil je? Er zijn onbekende merken die ook wat duurder zijn, en die toch goed zijn.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 11:21

uuhhm gepast bij de zaak!!!!
ik heb er geen verstand van,hun hebben dat dus verkeerd gedaan,kan ik niks aan doen. Verdrietig

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 12:11

Jij kan er misschien niets aan doen, maar het zadel ook niet. Kieffer is echt een goed merk maar je moet het natuurlijk niet passend op een paard leggen en er mee rijden. Maar dat geldt voor ieder zadel.

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 12:51

Heb een E. Jeffries (engels) dressuurzadel, zijn niet echt goedkoop nieuw (f.2500,00) maar in nederland minder bekend. Is een prima zadel met een perfecte pasvorm en het zit heerlijk.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 13:24

Ik geloof niet dat de naam of de prijs van een zadel echt verschil uitmaken. Bij een zadel van bijv. Kieffer betaal je ook voor de naam. Het is wel zo, dat omdat die merken een naam hebben hoog te houden je er ook vanuit mag gaan dat de zadels die ze leveren degelijk zijn.
Maar ook een merkloos (en dus waarschijnlijk goedkoper) zadel kan heel degelijk zijn. Ik had zelf een merkloos lederen vzh zadel. Heb er zelf 3 jaar plezier van gehad. ben toen western gaan rijden en mijn zadel verkocht. Ik kreeg er bij inruil meer voor terug dan ik ervoor had betaald. Het had dan geen merk, maar was wel een net zadel.
Let gewoon goed op wat je koopt.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 13:37

OKe nu reageer ik ook maar eens, ik hàd een geen merk zadel, was verder een prima zadel alleen het leer was niet alles en hij sleet erg snel en het zadel paste Amulet van geen kant dus na een halfjaar lopen klieren met dat zadel, laten vermaken enzo (ja ik weet ook dat dat bijna nooit goed gaat, maar ja wie niet waagt wie niet wint), is er toch maar een goede zadelmaker bijgekomen met een goed zadel dat goed past, dit zadel heeft wel een merkje (toevalligheid, had een merkloos zadel gepast dat was die het geworden, helaas voor onze portemonnee verkoopt hij geen merkloze zadels) en ik ben ook zeer te spreken over dit zadel en hij blijft erg mooi in vergelijking tot doe andere.(ik heb nu een Stübben Siegfried VSD).

Captain_oud
Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Langelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 17:02

Ik heb een hand made camaro, lekker onbekend, Ik heb geen idee wat hij nieuw kost ik heb hem voor inkoopprijs gekregen =fl350,-
PAst perfect op Captain en zit heerlijk, gegarnadeerd dat je kaarsrecht op dat ding zit En erg mooi sterk maar soepel leer. Ik zou hem voor geen miljoen inruilen voor een bekend merk als kieffer of stubben,want die halen het niet bij dit zadel, ik rij veel op kieffer en stubben dus ik weet waar ik over praat. Dat zegt niet dat ik er volledig niet mee eens ben ,want goedkope onbekende zadels zijn over het heel erg algemeen slecht en gaan misscien een jaar of 1,5 mee. Wat duurder merklooz zadels zijn wel beter. Een kieffer import kost 250,- en ligt nieuw inde winkel voor zo'n 3000 gulden, kan je ongeveer nagaan wat die van mijn met 350 import nieuw moet kosten, Ik den zo'n 2500 tot 3000 omdat het een onbekend merk is. Je kan nu goed zien wat er aan die dingen verdiend wrd.