Iemand ervaring met rits laarsen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Iemand ervaring met rits laarsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 16:03

Hallo,
Het lijkt me wel makkelijk van die laarsen met een rits achterop.
Wat is julie ervaring mee en wat zijn de voor/na delen?
En wat was te aanschaf prijs?

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"


pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:23

Prijs is ongeveer 150 euro Haha!

Ervaring is super Haha! tenminste nog wel

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:25

Ik heb mountain horse laarzen met een rits en na een jaar bevallen ze nog steeds goed. het is heel erg makkelijk aan trekken en naast de rits is het nog elastisch waardoor hij mooi aansluit.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:28

gebruik is de zoekfunctie! hier is net een topic over geweest!

Ik zweer iig bij ritsen in leren rijlaarzen, werkt perfect! Nog nooit problemen mee gehad

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:41

Ik heb de mountain horse sportive riders, maar die rits....Ik word debiel van dat ding! Clown
Ik heb ze nu 2 keer in 3 maanden moeten laten maken..En dan kun je dus weer 2 weken met van die rotgympies rijden. Schijnheilig
Nee mijn volgende laarzen hebben geen rits, dan maar een tijd blaren. en moeilijk doen om ze uit en aan te krijgen Verdrietig

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:09

Ik heb zelf geen rits laarzen maar ken mensen die ze hebben en er een niet zo'n goede ervaring mee hebben !

Het eerste jaar ging het goed maar als je ze dagelijks gebruikt gaan de ritsen kapot !
Dat waren de Mountain Horse laarsen.. verder zitten ze wel heel lekker geloof ik ! En het is indd wel erg makkelijk !

kay27
Berichten: 841
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:21

Ik heb ook de Mountain Horse Sportive Riders, en ben er ook niet tevreden over. Binnen een half jaar beide ritsen al eens laten maken, en nu is de binnenvoering bij de hak los. Ik heb ze nu net een jaar geloof ik. Eens, maar nooit weer. Voor het zelfde geld koop je goede leren laarzen zonder rits, die naar mijn idee heel wat langer mee gaan.

Follow your dreams. They know the way.

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 17:28

ohja..
Hmmz ik moet binnenkort nieuwe laarsen en zal is vragen als er ook garantie op zit met de rits enzo.
bedankt voor jullie reacties,

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

marianna

Berichten: 3031
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Warten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:39

Ik heb ze nu inmiddels anderhalf jaar en ze bevallen super !! *LOL* Ik heb er nog nooit problemen mee gehad en zou ook nie zonder willen. Het is zoveel makkelijker met rits dan zonder rits... en idd de prijs is ongeveer 150 euro


Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 18:13


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 18:15

Ik heb Könings met rits, schuin voren, ze komen dus niet tegen het zadel en je ziet ze niet met rijden. Héél fijn!! Zou nooit meer zonder willen.

Daarbij is het ook een stuk veiliger. Heb al een aantal keren meegemaakt dat er een paard op mijn voet had gestaan en ik heel blij was met mijn rits. Mijn laars kon ik uittrekken zonder een pijnlijke, opgezwollen voet eruit te trekken..

Ook als je eens in het ziekenhuis zou belanden en er is wat met je been, dan hoeven ze niet je laars kapot te knippen!!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 18:18

Ik heb mountain horse laarzen met rits en die bevallen goed, geen klachten over. Die rits is best handig, maar had van mij niet speciaal gehoeven.
Ik heb ook 2 paar dressuurlaarzen zonder rits en daar hoeft wat mij betreft ook echt geen rits in te komen. Het is misschien even wat meer werk met aan en uittrekken, maar in draagcomfort maakt het niets uit, ik vind zonder rits veel mooier en het is ook minder kwetsbaar. Misschien dat ik er ooit een rits in laat zetten als ze te klein geworden zijn, maar het staat niet op de planning om veel dikker te worden.

Nulla tenaci invia est via

noekie123

Berichten: 419
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 18:50

Ik heb ook de Mountain Horse Sportive Riders. Heb ze nu ook een jaar, maar nog geen problemen gehad met de rits. Kan me wel voorstellen dat ze een keer kapot gaan. Ik gebruik ze bijna dagelijks. Ik doe wel voorzichtig en rustig "ritsen", zodat ze (hopelijk) niet al te snel slijten. Kaarsvet wil ook nog wel eens helpen heb ik gehoord.

Moet zeggen dat ik erg handig vind met rits. Heb nog nooit leren rijlaarzen gehad hiervoor, dus weet het verschil niet. Maar met rubberen is het iig een heel groot verschil Tong uitsteken Heerlijk rijden

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:07

Ik ben dus de enige die negatieve ervaringen heeft met ritsen?? Ik had Petries met ritsen aan de voorbinnezijde maar eerst gingen de lipjes van mijn rits eraf en toen dus mijn hele rits stuk. Ik vind het helemaal niks. Neem dan een kuitmaatje wijdere laarzen maar nooit meer ritsen voor mij. Kost een godsvermogen om steeds nieuwe ritsen in te laten zetten.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:33

Suzanne F. schreef:
Ik ben dus de enige die negatieve ervaringen heeft met ritsen?? Ik had Petries met ritsen aan de voorbinnezijde maar eerst gingen de lipjes van mijn rits eraf en toen dus mijn hele rits stuk. Ik vind het helemaal niks. Neem dan een kuitmaatje wijdere laarzen maar nooit meer ritsen voor mij. Kost een godsvermogen om steeds nieuwe ritsen in te laten zetten.


Nee je bent niet de enige, ik doe ook mee Haha!

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:52

Ik heb er ook gehad met ritsen maar heb er geen goede ervaring mee.Als je regelmatig rijd dan gaat de rits vlug stuk.Heb er toen een nieuwe in laten zetten en na een tijdje terug het zelfde verhaal.Ik moet geen laarsen met ritsen meer hebben.

bora

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 20:00

ik heb zelf rectigline (of zoiets). Ik heb deze al 5 jaar waarvan ik ze de eerste twee jaar dagelijks gebruikte en daarna gemiddeld 3x per week. Ik heb nog nooit problemen met de rits gehad. Heb ze wel moeten laten verzolen en nu zijn ze aan vervanging toe. Het leer in aan het verslijten, heber de gaten bijna in zitten Bloos! . Hb 1 keer de rits vast moeten leten zeten door de schoenmaker omdat het stiksel versleten was.

Groet Bora

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 20:17

Maar ik denk ook als je in de bak rijd en het is zeg maar stuiverig dan heb je zo zand in je rits zitten en dan slijten ze nog sneller.
Of heb ik dat verkeerd?

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 20:40

Okkie1 schreef:
Ik heb Könings met rits, schuin voren, ze komen dus niet tegen het zadel en je ziet ze niet met rijden. Héél fijn!! Zou nooit meer zonder willen.

Ik heb dezelfde! Ze kosten wel een godsvermogen Rolleyes , maar ik had weinig keus; ik heb een hele hoge wreef en kwam er zonder rits dus gewoonweg niet in Scheve mond .
Daarbij heb ik ook nog eens 2 verschillende kuitomvang, dus uiteindelijk bleef er voor mij alleen nog "laarzen-op-maat" over.
Ik ben wel super blij met mijn laarzen, ze zitten echt geweldig OK dan! !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 20:48

ik heb ook leren laarzen met een rits vanachter.. ze zijn heel goed...ze zijn van Soubirac of zoiets...maar het enige wat wel kl*te is, is dat de rits veeeeeeeeeeeeeeeeeel kapot gaat Haha! een rits laten maken kost nu maar 12.5 euro maar als dat zo 6-7 keer al gebeurt is Haha! dan loopt het op..

die laarzen kostten iets van 300 euro...

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:17

heeej

misschien een beetje off topic
maar ik ben van plan leren laarzen te kopen
kan ik dan het beste met rits of zonder rits nemen
heb redelijk dikke kuiten en hoge wreef en brede voeten
is er nog een merk dat jullie mij aan kunnen bevelen?
alvast bedankt

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:27

nerootjuh schreef:
heeej

misschien een beetje off topic
maar ik ben van plan leren laarzen te kopen
kan ik dan het beste met rits of zonder rits nemen
heb redelijk dikke kuiten en hoge wreef en brede voeten
is er nog een merk dat jullie mij aan kunnen bevelen?
alvast bedankt


Ga bij een goede ruitershop informeren, die kunnen je veel nuttige info geven.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anselma, Isab123, Poldermenner en 134 bezoekers