scheren EN buiten staan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

scheren EN buiten staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-02 20:33

Hoe kun je dat combineren? Als je je paard 24/7 buiten wilt laten en toch geschoren wilt hebben? Wie doet dat en welke dekens (en hoeveel???) gebruik je hiervoor? En als er wat modder is? Is dat dan wel practisch?
Kortom... een hele hoop vragen *LOL* (?)


kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 21:05

geen verstand van weet wel dat ze ijsjes soms ook scheren ( als ze in training zijn in de winter)
maar dat wordt dan maar op sommige plekken gedaan
b.v. alleen de boeg
of onder de manen.

en verder zou ik me paard niet helemaal scheren als tie buiten staat
maar zoals ik al zei geen verstand van

groetjes

tja....

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 21:10

Ik ken een pony die dag en nacht buiten staat, die is alleen geschoren op zijn hals en borst. Omdat hij daar snel zweet..
Lachen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 21:27

Ik heb Imker met dekenmodel geschoren, dus benen bovenkant hals en rug niet. Hij staat per dag zo'n 10 uurtjes buiten, en ik doe dan 2 dekens op. 1 zweetdeken met hals en een regendeken (van HH met 400 grams vulling). zo heeft hij het lekker warm en kan toch met ieder weertype naar buiten. Mocht het nou heel koud zijn of regenen, dan doe ik hem nog een extra halsstuk om.

Toos paardloos


Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 23:19

Mika is helemaal geschoren en staat elke dag buiten, als het echt heel erg slecht weer is haal ik haar weleens iets vroeger naar binnen, maar over het algemeen staat ze buiten vanaf 900 tot zo'n beetje 1800, en dat gaat goed.
Ze heeft een wollen zweet deken op met daarover heen een staldeken, die trouwens niet zo heel erg dik is, en wanneer het regent en dun waterdicht dekentje....Meer niet....Het is denk ik ook maar net waaraan je ze went...Aan Mika kan ik absoluut niet merken dat ze het bv koud heeft of wat dan ook, ze doet het hartstikke goed!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 118 bezoekers