Maarten gemeet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Maarten gemeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-02 18:40

Honeybee, Maaike van de Vis en ik waren vandaag op manegejacht voor de nieuwe Noorderlijke boktrit.
We zijn bij Manege Pesse geweest maar hier zullen we niet de rit houden. We waren niet echt enthousiast over de paarden die ze er hadden staan en ook niet over hoe ze de paarden er hadden staan.

Op de terugweg bedacht Honeybee zich ineens dat we in de buurt van Maarten's nieuwe huisje waren dus wij op goed geluk naar Benneveld gereden. Daar aangekomen wisten we niets meer dan een straatnaam, en ja, hoe kom je dan te weten waar iemand precies woont...
Daarom heeft Honeybee een vrouw gevraagd die net uit de auto stapte.
Gevraagd of ze hier bekend was.
"Nee", zei ze, "we komen ook net aanrijden"
Nou ja laat dan maar, zei Honeybee.
De vrouw vroeg nog wat we dan zochten.
"Nou," zei Honeybee "we zoeken niet iets maar een bepaald iemand"

"Als het Maarten niet is kan ik jullie niet helpen"
*LOL* *LOL* *LOL* *LOL*
De moeder van Maarten dus, we stonden precies voor zijn huisje.
Even snel naar binnen geweest, erg leuk huisje! Veel houten balken en een mooie houten vloer, het was nogal vol met al die mensen binnen maar het straalt wel sfeer uit.
We zijn niet zo lang geweest maar het was erg gezellig, weer een Noorderling erbij, die moesten we natuurlijk even ontmoeten!
Karin zou 's avonds ook nog komen die liepen we dus helaas mis, maar misschien dat ze meegaan met de volgende noorderlijke boktrit.
Lachen

Daarna nog op aanraden van Maarten bij paardensportcentrum Sleen geweest, ERG leuke paarden, stonden er heel goed bij, mooi glimmend, allemaal een lekkere deken op en mooie stallen.
We gaan maandag bellen wat de kosten voor de buitenritten zijn, als de prijs wat meevalt willen we heel graag daarheen.
Eigen paarden kunnen dan ook mee.

Om het gras niet voor de voeten van Honeybee en Maaike weg te maaien zal ik mijn mond houden Lips are sealed zodat zij ook nog iets over deze leuke middag kunnen vertellen.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 19:19

Mijn verslagje komt nog.. Lachen Eerst mijn huissie uitmesten *LOL*

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 22:21

heeeey leuk dat je maarten hebt gemeet jammer dat die ene manege niet zoveel was wat mankeerde eraan?

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 22:24

Tja, wat kan ik hier uiteindelijk aan toevoegen?

Om half een zou ik bij Marije (Cody) zijn om haar op te halen, daarna hebben we Maaike opgehaald en zijn we richting Pesse gereden.
Manege Smit was in in ieder geval niet de geschikte plaats voor onze volgende Noordelijke boktrit. Ik heb wel een paar foto's gemaakt van wat manege paarden die er stonden.
We kwamen binnen en zagen meteen een giga grote binnenbak. Echt netjes! Tegelijkertijd werden er wat paarden los gegooid, waarvan we in eerste instantie dachten dat het manege paarden waren, aangezien ze er niet zo goed verzorgd uit zagen, maar nee, dit bleken pensionpaarden te zijn. De stallen voor de pensionklanten waren voor ons niet toegankelijk, maar door de deuren heen te zien, zagen deze er piccobello uit.
Toen gevraagd naar de manege paarden. Een meisje leidde ons erheen.
Na de eerste foto te hebben gemaakt kwam de eigenaar (toch wel een beetje boos) bij ons, met de vraag waarom wij zo in de wilde weg foto's aan het maken waren en of we daar niet eerst toestemming voor hoefden te vragen. Voor wij met hem in gesprek waren, hadden we overigens al besloten hier niet te gaan rijden. Toch nog een gesprekje met de goede Schijnheilig man gehad en daarna toch nog weer wat foto's gemaakt van de paardjes. En binnen niet al te lange tijd zijn we toch maar weer vertrokken... Dit was niet echt wat wij zochten. Wat de foto's betreft, dit waren zo'n beetje de best uitziende paarden/pony's.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We besloten om toch maar eens verder te kijken en evt. nog eens te babbelen met de mensen op Les Cheveaux, welke we al kennen, maar toch. Ondertussen bedacht ik me dat Maarten niet zover weg woonde en dat we die misschien wel even konder verrassen met een bezoekje van de Noordelijke bokkers. Ik wist mij nog te herinneren in welke straat hij woont, maar het huisnummer stond nog niet echt in mijn geheugen gegrift. Zoals Marije al zei, kwamen we bij toeval direct bij het juiste huisje terecht. Erg knus en gezellig, wel klein, maar dat maakt de sfeer er niet minder op. We zijn niet lang gebleven, want ja, we waren onverwachts en er was niet op ons gerekend, daar kwam bij dat het huisje al zo'n beetje vol stond met familieleden van Maarten.... dus... dat doen we gewoon nog eens een keertje goed over. Karin zou ook komen (rond een uurtje of zeven), maar die was er dus nog niet.

Maarten attendeerde ons erop dat er wellicht paarden werden verhuurd bij een manege bij hem in de buurt. Paardensportcentrum Sleen in Sleen. Wij zijn daar dus gaan kijken en vroegen of daar paarden werden verhuurd. Nou, eigenlijk werden er alleen maar buitenritten georganiseerd voor manege klanten aldaar, maar voor een grotere groep wilden ze wel een uitzondering maken. Aanstaande maandag moesten we maar even contact met ze opnemen voor meer informatie. Dan weten we waarschijnlijk ook wat de kosten zijn. We zijn de stallen in geweest voor een kijkje, nou.. hier was niets op aan te merken. Ik heb eigenlijk nog nooit zulke mooie manege paarden gezien. De manegepaarden en pensionpaarden stonden dan wel door elkaar heen, maar het maakte niet uit naar welk paard je keek. Het zag er gewoon goed uit. Je kon daar zo een paard uit de stal plukken en er mee naar een wedstrijd gaan. Dat was geen enkel probleem. De eigenaar opperde nog een paard te willen zadelen en als ik er op bleef zitten, zou ik dat paard mogen houden *LOL* Op zich wel een mooie manier om aan een paardje te komen, maar deze kans heb ik toch maar aan mijn neus voorbij laten gaan. Kortom... als de prijzen geschikt zijn, gaan we met zijn allen rijden in Sleen! Lachen

Na dit bezoek zijn we nog langs Maaike haar paarden geweest (de oude Karin (vos), Tinker Sarah en shetje Mickey. Foto's vind je hieronder. Doordat het enorm mistig was en het al schemerig begon te worden zijn de foto's niet al te mooi geworden Verdrietig

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 22:28

aaah na die foto's kan ik jullie idd groot gelijk geven..
wel mooie bonte paarden maar zo vanaf de foto's flink aan de magere kant balen.
heb je ook foto's van die andere manege?
en in sleen(?) kun je daar mooi rijden en waar ligt het ergens? ook drenthe?

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 22:31

De paarden waren over het algemeen niet echt aan de magere kant, maar gewoon heel erg smerig. Verder zaten er veel oudjes tussen en waren het over het algemeen echte karrepaarden. Niet echt iets om op gezien te willen worden.

Van Sleen hebben wij geen foto's, maar dit was ook niet echt nodig. Wat de omgeving betreft, dit zoeken we nog even uit, evenals de kosten, maar de paarden en de manege zijn echt geweldig!
Sleen ligt ook in Drenthe.. is overigens zo'n beetje op loopafstand van Maarten's nieuwe huisje..

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 22:35

haha dus na afloop bij maarten buurten of zou dat niet passen Lottie wil vast wel even het gazonnetje bijhouden Lachen

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 22:39

Die man van die manege is natuurlijk rot geschrokken, en leest waarschijnlijk de bit, en dacht dat jullie waarschijnlijk van de manege test waren omdat jullie foto's aan het maken waren hahahahahaha Knipoog

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 22:45

Ja, dat had ik mezelf ook al bedacht.. *LOL* Ik zou het wel wat vinden.. ik aan het werk voor BIT *LOL*

Wat dat tuintje betreft.... ik weet niet of er genoeg ruimte is, maar er is van de huurbaas wel een boomgaard Haha!
Enne, natuurlijk gaan we naderhand naar Maarten om zijn huissie overhoop te halen.. (met of zonder zijn toestemming Knipoog )

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 01:28

Ik heb al eens een westernwedstrijd gereden op die manege. Ik heb die dag ook niet zo'n goede indruk van die manege gekregen, Ik heb verder geen pensionpaarden gezien en ben ook niet binnen bij de manegepaarden geweest, maar ik heb wel even om een hoekje gekeken. Ik vond ook dat de paarden er niet mooi bij stonden. De mensen die de westernwedstrijd daar organiseerden zijn er, zoals ik heb gehoord, ook al weg.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 01:35

Wat was dit een heerlijk spontane actie zeg. Ik wist niet hoe ik het had en vond het een ontzettend goed en leuk idee!! Party!! Ik hou wel van dit soort strakke acties om spontaan bij wildvreemde mensen op de stoep te staan. Het was echt heel grappig hoe het ging. Eerst waren mijn vader en ik alleen in mijn huis bezig met de keuken en toen kwamen mijn moeder en tante binnen en ineens stond mijn huis vol met noordelijke bokkers en toen kwam de huurbaas ook nog eens binnen. Zo ben je met z'n twee'en en zo met z'n achten!! Haha!

De volgende dag vroeg mijn huurbaas mij wat mijn 'harem' van mijn huis vond! Haha! Tja... wat wil je als er opeens 6 vrouwen over de vloer komen (karin kwam 's avonds ook nog even mijn huisje bewonderen).

Ik vond het echt heel leuk dat Honeybee, Cody en Maaike v/d vis langskwamen en ik raakte er maar niet over uitgepraat hoe leuk ik het vond!

Dus... als er nog eens iemand spontaan langs wil komen... ik ben er meestal in het weekend en 's avond ben ik vaak thuis... You're welcome!! Haha!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 01:41

Vandaag had ik weer zo'n spontaan gevoel... ik heb iemand opgezocht die ik al zo'n 16 jaar niet meer had gezien. Blijkt dat haar ouders er nog wonen, maar zij is verhuisd. Maar.. ik heb haar telefoonnummer.. haar ouders kenden mij niet meer, ben benieuwd of zij me nog kent.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 10:08

Als je dan niet in Sleen kunt, kan je altijd nog naar Emmen naar de Eekwal. Dat ligt 10 min. van Sleen af en ligt aan een bos.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 03:21

Ja, was een spontane actie, een goed idee van Honeybee! Party!!
Ik vond Maartens huisje erg leuk. Het zag er erg knus uit.
Als je nu Jelka ook nog bij je in de buurt neer kan zetten, is het helemaal optimaal!

Ik ben jaloers Knipoog

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 21:51

Ik dacht al dat jullie het ook niets zouden vinden!!
Ik zie nu dat sommige pony's er nu nog staan, die gaan echt al lang mee.
Heidi, Radja, Helga, Jeroen (of Nero) Wel leuk om weer eens te zien, en nog geen spat verandert.... Verdrietig

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 13:25

Even een vraagje: Is het houden van paarden in zo´n staan ding in Ned. nog toe gestaan Verdrietig ? Hier mag het dus niet meer Lachen . Bovendien is het in die stal stikdonker!!!!!
Wel goed dat jullie daar de paarden niet (willen) huren!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 16:19

nee, deze paarden zijn niet echt geweldig......
Ze staan er niet goed bij, dat hoeft echt niet in 2002!
het lijken wel stallen van voor christus!!
hop naar de volgende manege... Haha!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 16:25

Morgen gaan we de manege in Gasselte van dichtbij bewonderen. Althans... als ze geopend zijn Lachen Er zijn nogal wat gekken die de deuren sluiten ivm het huwelijk Lachen

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 21:27

Bij de manege waar ik nu rij (de Buitenwyck in Stuifzand) staan ook pony's in stands, maar er is een groot verschil. Dit zijn gewoon wat palen met palen er tussen, dat is daar wel anders.
En zoals je op 1 foto ziet, staan ze daar soms met de voor (soms zelfs met achter, vraag me niet hoe) over de balk.
1 ding vergeet ik nooit, er zat een paard helemaal vast, in paniek. Dus wij wouden hem helpen, dat lukt niet, we waren gewoon een zakmes ofzo nodig. Dus gingen we naar de kantine, zeiden ze, oh laat maar hij komt van zelf wel los en dan doet ie het ook niet weer. Sjonge jonge jonge, dan ben je toch niet goed?? Boos!

Maareh, zijn jullie nog naar de andere manege geweest, en hoe was die?