teugelkreupel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

teugelkreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 23:21

Mijn paard loopt op de linkerhand altijd eerst wat kreupel. Hij is al wat ouder en als hij warm is, gaat het vanzelf over. Ik heb dit altijd als wat teugelkreupel beschouwd. Maar vanavond tijdens het buitenrijden( wat ik bijna altijd doe, ik les maar 1x per week) ging ik bewust van been wissellen en viel het me op dat hij erg kreupel draaft op links. zodra ik van been wissel is het over . Is dit nu wel teugelkreupel of zou het een rugprobleem kunnen zijn?

het leven is goed met een engels volbloed


Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:01

Teugelkreupelheid is eigenlijk meer een rijtechnisch probleem wat kan ontstaan als het paard teveel terug wordt gereden zonder dat ie los is op het bit en zonder dat er ontspanning is. Wat jij beschrijft lijkt mij meer een medisch probleem, vooral omdat je het ook bij het buitenrijden hebt, en ik kan me voorstellen dat je buitenrijdt voor de ontspanning, juist omdat hij wat ouder is. Ik zou toch de DA laten komen kijken.


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:57

klinkt meer als een echte kreupelheid,
bel de da voor een eenvoudig kreupelheidsonderzoek!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Efri, eva1969, Jacquelinee_, kimmetje26, Mariett, NienkeThella, StonedRomy en 22 bezoekers