aantrekkingskracht tot de paardewereld

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margaret
Berichten: 174
Geregistreerd: 11-07-01
Woonplaats: Emmen

aantrekkingskracht tot de paardewereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-04 22:26

Ik ben heel benieuwd hoe het toch komt die aantrekkingskracht tot paarden (paardrijden)

a; het lezen van de pennie en andere blaadjes Haha!
b; je ouders, familid etc heeft een paard, en mocht je er een keer op
c; het avontuur lokt, als je wel eens leest of ziet in een film
d; anders

je leest en hoort zoveel over dit onderwerp, dat ik toch benieuwd ben waar het vandaan komt.
Als ik naar mezelf kijk ben ik geloof ik ergens op m'n 8ste begonnen met te lessen in de manege, en nu ben ik bijna 40 Schijnheilig en rij dus nog steeds,
wat is het toch dat wij zo leuk vinden aan paardrijden?
hoe is dat bij jullie ontstaan?. Overigens zou ik nu voor antwoord c kiezen, ik denk vroeger voor antwoord a.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:42

Bij mij schijnt dat er van jongs af aan al in te zitten...Kon haast eerder 'paard' dan 'mama' zeggen Haha!

Dus,zonder invloed van buitenaf Tong uitsteken

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 23:00

Bij mij was b. van toepassing, alleen was ik te jong om het me nu nog te kunnen herinneren (heb er een foto ergens van).

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 23:07

Bij mij was het D)

Helemaal uit het niets lijkt t wel, ik weet t niet. Het zal wel in mn bloed zitten: mn vader had vroeger een paard, maar daar had hij het nooit over toen ik klein was en ik wist eigenlijk niks van paarden.

Ik wilde gewoon op paardrijden toen ik mn zwemdiploma had.

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 23:20

d maar hoe tsja ik weet het niet altijd al gek op dieren geweest en paarden vond ik echt geweldig dus ja zo is het eigenlijk vanzelf gegaan het zit wel in de familie hoor maar daar heb ik me niet door laten beinvloeden geloof ik haha was zo jong! maar ik heb mijn jongere nichtjes juist weer wel heel erg aangestoken die rijden nu ook echt zo leuk ze zijn altijd helemaal blij als ze langs mogen komen

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 23:26

d. geen idee, zowel ik als mn moeder waren als de dood voor paarden (mn moeder had vroeger wel veel gereden). Toch schijn ik vanaf dat ik 6 jaar was geroepen te hebben dat ik paard wou rijden, blaadjes of voorbeelden had ik niet.
Toen ik 10 was staptje ik voor het eerst met bibberende knieen op en ben nooit meer gestopt.

Mn moeder rijd nu ook weer paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 23:33

Toen mijn moeder zwanger was kocht mijn opa al een pony voor me en ik heb de eerste maanden van mijn leventje in een kinderwagen langs de bak gestaan.
Ik had dus niet zo heel erg veel keus Tong uitsteken
Ondertussen ben ik wel de enige die er mee door is gegaan.
M'n moeder mag absoluut niet meer rijden ivm haar rug.
M'n zus is er rond haar 18e mee gestopt omdat haar vriend (nu haar man) het maar niets vond Scheve mond
M'n vader heeft nooit gereden, houdt alleen van paarden omdat je er lekkere jus van krijgt Knipoog

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 23:34

het begint als penny meisje, ikzelf was 8 jaar en we waren op vakantie in frankrijk, daar kon je paardrijden op de camping(een klein rondje dan) de ponys stonden vlakbij op een weitje en als je wou mocht je savonds mee helpen met poetsen enzo, nou ik vond dat natuurlijk geweldig!dus zo is het gekomen, ik werd een pennymeisje.....
...en onderhand zit ik in deurne op school en doe de sportopleiding.....waar ik 10 jaar geleden als pennymeisje van droomde.... Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 00:01

KellyenXena schreef:
Bij mij schijnt dat er van jongs af aan al in te zitten...Kon haast eerder 'paard' dan 'mama' zeggen Haha!

Dus,zonder invloed van buitenaf Tong uitsteken


Dito hier Haha!
Op mijn tweede mocht ik voorop bij mijn tante en maar gillen galop galop Haha!
Mama stond aan de kant met een hartverzakking.
Papa vind paarden vooral erg lekker op zijn bord met een lekker sausje erbij Haha!
En broerlief wilt als ik op vakantie ben wel even checken of ze er nog staat.....het is alleen jammer dat die dan 3 weken lang naar het verkeerde paard heeft gekeken......

Dus op mijn tante na zit het helemaal niet in de familie.
Misschien was ik dan toch een avontuurlijk ingestelde peuter Haha!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 02:20

Zolang mijn ouders weten had ik het over paard. Tja, tis nooit meer over gegaan. M'n vader kan er geen benzine in gooien en er zitten geen wielen onder dus het is niets, en m'n moeder vind het leuk dat het MIJN hobby is en niet de hare.

Eigenlijk uit het niets dus. M'n ouders hebben er niets mee.

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:12

anders.. ik woon mijn hele leven al tegen over een manege.. en daar ging ik vaak met mijn moeder of vader naar toe

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:25

Anders.....(of eigenlijk een beetje b).
M'n zusje ging paardrijden, en ik vond het maar helemaal niets "die stomme paarden" Na veel zeuren van haar kant toch een keer een longeles genomen, en ik ben nooit meer genezen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:28

'k Heb geen idee waar het vandaan komt. Ik heb vanaf het moment dat ik kon brabbelen om een paard gezeurd, wilde van jongs af aan alleen maar paarden paarden paarden. Niemand in onze familie heeft dat, er stonden geen paarden in de buurt, veel TV had je toen nog niet, dus ik heb echt geen idee waar het vandaan komt.
Ik ben op m'n vierde begonnen met rijden en ben nu 33. Pfffff al 28 jaar in het zadel dus en ik bak er nog steeds niet veel van Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:44

Paarden hebben mij altijd getrokken geloof ik,
Wel heeft mijn moeder vroeger veel gereden en hebben ze bij haar thuis paarden gehad (en omdat haar vader ze weer verkocht op het moment dat ze fijn liepen heeft ze er later eentje voor zichzelf gekocht Schijnheilig ) Ook heeft mijn oom paarden en toen ik nog jong was ook een shet en wat Fjorden waar ik wel eens op mocht. Daar heb ik ook voor het eerst ‘gereden’.
Dus het zal wel een beetje in de genen zitten Haha!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:50

Ik ga toch voor D.
Ik zei ookal eerder 'paad' dan wat anders en wilde altijd "paadjes" aaien.
Toen ik 6 was hebben mijn ouders het maar opgegeven dat het ooit nog over ging en mocht ik op rijles.
Toen ik 17 was kreeg ik na heeeeeeeeel lang zeuren en bedelen net toen ik de hoop al op had gegeven ineens voor kerst een eigenpaard.
Mijn vader heeft een boerderij gekocht en er staan nu 7 paarden in de stallen.Mijn moeder mest uit op de dagen die ik nog werk.Mijn vader helpt me van alles en nog wat en heeft zelf ooit eens 10 westernlessen genomen.

Kortom eigenlijk al mijn dromen zijn al uitgeomen dankzij mijn superouders die niets van paarden moesten weten Lovers
verder

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:52

B.

mijn ouders hebben al zo lang ze zich kunnen herinneren paarden gehad voor het boerenwerk. Toen mijn moeder zwanger was van hun eerste kind hebben mijn ouders een leuk ponyveulen gekocht. Op die eerste pony hebben al hun kinderen op gereden (rondgehobbelt en door de wei gescheurd:D ). 4 Jaar geleden heb ik mijn eerste paard gekocht, dat was het eerste paard sinds 30 jaar dat weer bij ons op het erf staat (naast al de pony's).

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:18

Geen idee waar het vandaan kwam. Mijn ouders hadden niets met paarden, kenden ook niemand die dat wel had. Toch wilde ik vanaf het moment dat ik zelf kon lopen ALLE paarden aaien en begroeten. Dus m'n vader met mij aan de hand naar de paarden. En zo heb ik hem aangestoken... Clown

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:20

Zowat mijn hele familie zit in de paarden. De een serieuzer dan de ander. Zowel van vaders als moeders kant tot de verre voorouders aan toe.

Wat dat betreft heb ik dus heel veel geluk

We hebben dan ook een kleine handel en africhtings stal wat de besmetting alleen maar erger heeft gemaakt.

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 12:08

Ik ben zo ongeveer tussen de paardenbenen geboren. Mijn moeder was een van de enige vrouwen die voor de 2e WO een opleiding in de paarden volgde. Ze heeft haar opleiding gehad in Ost Pruizen op het Haubt Gestüt van de Trakehners, en in Wenen de Spaanse Rijschool en ter afronding in Hongarije bij een of andere graaf op stal. Thuis hebben we altijd paarden en pony's gehad, de eerste ijslanders, Wehls pony's en pony's die bij de eerste transporten New Forest zaten stonden bij ons op stal..... Ja ik rij nog steeds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 12:25

Door m'n beste vriendin eigenlijk... want zij reed paard, had ook paarden thuis, en ik ging eens mee, en toen mocht ik op de shetlander rijden, en het paard borstelen (1.29, jaja groot he Haha! ) en op het hele grote paard zitten Haha! Geweldig, en sja... toen om rijlessen gezeurd, en zo heerlijk gelukkig geweest met mijn rijlessen en m'n verzorgpony (ook bij die vriendin Haha! ) tot ineens Amanda op m'n pad kwam, en al heel gelukkig met haar, en die zal wel niet meer verdwijnen...

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 14:38

Dennis schreef:
M'n vader kan er geen benzine in gooien en er zitten geen wielen onder dus het is niets, .

Haha! Dit geld ook voor die van mij....

Voor mij is het een combinatie van B, C & D: Mijn moeder heeft járenlang paardgereden, tot een paar jaar geleden, en mijn broer heeft het ook toen hij klein was een tijdje gedaan. Ik ging dus als klein ukkie mee kijken en "paardjuhs aaien" Tong uitsteken . Zowieso heb ik al van jongs af aan een gigantische aantrekkingskracht tot alles wat 4 benen heeft en harig en knuffelbaar is, en toen verhuisde m'n beste vriendin naar een boerderij en kreeg ze een eigen pony: ik dus compleet verliefd en direct op paardrijles. Overigens kreeg ik daar wel na 5 jaar genoeg van en ben toen gestopt op de manege (ik reed nog wel af en toe bij die vriendin). Maar sinds september is het vuur weer helemaal opgelaaid door mijn super-bijrijdhaflingertje en weer ik weer helemaal happy met de paarden Lovers