waarom lezen mensen de advertentie nooit goed...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20619
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

waarom lezen mensen de advertentie nooit goed...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 21:35

Zoals een aantal van jullie weten staat mijn fjordie-knol te koop... Scheve mond
In mijn advertentie staat heel duidelijk:
'pittige'fjord, 'sterk', heeft consequente aanpak nodig, 'NIET' voor beginners of kinderen.

en wat denk je dat er belt? nou ik zal even het gesprek hier neerzetten...
(V=de vrouw die mij belde Knipoog C=ikke Haha! )

V: Hallo, ik bel voor je fjord die te koop staat. Wij willen hem graag kopen dus ik wilde weten of hij er nog is?
C: uh...ja hij is er nog, is hij voor u zelf?
V: hahhahahahaha!!! nee, ik rijd geen paard. Mijn dochtertje wil graag een eigen paard en daarom bellen we nu hiernaar.
C: oh ok, mag ik vragen hoe oud uw dochter is? hoe lang rijd ze al en heeft ze al ervaring met eigen of verzorg paarden?
V: Ze is 12 jaar oud, en ze rijd al (!!! Rolleyes ) 2 jaar op een manege bij ons om de hoek.
C: Nou sorry mevrouw, maar in mijn advertentie staat dat het een pittig en sterk paard is. En ik denk niet dat het zo verstandig is om uw dochter met 2 jaar rijervaring zo'n paardje als eerste eigen paard te geven.
V: Nou maar ze rijd al heel goed hoor, ze gaat bijna op alle manege pony's, behalfe die ene drukke schimmel want die gaat altijd rennen als ze erop gaat dus daar durft ze niet meer op.
C:Ok, maar als ze ook niet op die schimmel durft dan neem ik niet het risico om Rock aan uw dochter te verkopen.
V:OH maar het valt toch wel te proberen... én hij krijgt hier een super goede stal
C: *zucht* ok wat voor stalling heeft U dan
V: een hele mooie luxe stalling en ze krijgen er elke dag kuilgras en we hebben een binnen en buiten bak.
C: hoe veel uur per dag gaan ze op de wei?
V: wei?
C: ja zo'n grote groene vlakte... meestal met een hekje erom heen... (hier was ik al redelijk pissig)
V: nee we hebben hier geen wei, vind ik ook eigenlijk onzin want ze krijgen toch genoeg te eten.
C: nou sorry ik denk dat we wel zijn uitgepraat, vind U en uw dochter toch niet echt geschikt genoeg voor mijn paard.
V: nou dan niet! (tuut tuut tuut...)

lekker lang verhaal is het weer hé?
Maar van dat soort mensen wordt je toch niet goed Boos!
of licht het nu aan mij Haha!

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)


Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:49

Ik denk dat ze de advertentie wel goed hebben gelezen maar die vrouw denkt dat dr kind supergoed kan rijden maar die heeft er dus geen verstand van :p Idd van dat soort mensen word je niet echt goed Knipoog dus het ligt niet aan jou.....

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:50

Jeetje wat een enorm lomp mens zeg. Wie koopt er nou een paard voor een meisje van 12 Verward . (Ik ben 19 en mag nog steeds geen eigen paard Schijnheilig )

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:55

Hahahaahahahhaa ja ja je heb er echt mensen bij hoor die maar half lezen,en alleen maar zien staan bv in jou geval fjord!
Dat soort mensen hebben de telefoon al in de handen voor ze de advertentie afgelezen hebben!
Lundi

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:59

Ik vind dit geen kwestie van een advertentie verkeerd lezen, maar van een situatie compleet verkeerd inschatten....

Die vrouw denkt dat als haar dochter manegepaarden aankan, ze een pittige Fjord ook aankan, daar is niets verkeerd slezen aan Lachen

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:14

een paard voor een 12-jarige kopen ok, maar denken dat diezelfde 12-jarige alle paarden kan rijden...

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:44

zulke mensen bellen bij ons ook wel eens Rolleyes

Ben dan ook altijd snel uitgepraat, ik zeg heel vaak geen vraagprijs, dus vraag ik wat men wilt uitgeven, zeggen ze dan ook niet en is men gauw uitgepraat...

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 08:39

Hoe is het gister nog met die kijkers afgelopen??

Live is what happens to you while you're busy making plans....


Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:22

haha sorry, maar wat een muts.
leuke reactie van jou over de wei... hehe..
maar wat je zegt.. niet bepaald geschikt.. fjorden kunnen al van die moeilijke beessie zijn.
laat t meisje met een shetje beginnen, valt ze niet zo ver Haha!
goeie keuze!

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:31

*LOL* wat een vaag mens, als jij al zegt dat je niet denkt dat het een verstandige keuze is luister je daar toch naar ? Verward
Knipoog Succes met de verkoop nog

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

c_alsemgeest

Berichten: 20619
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 14:47

Marijn4045 schreef:
Hoe is het gister nog met die kijkers afgelopen??


Ja dat was ook een leuk verhaal Lachen ik zat dus de hele tijd op de manege en vond het wel erg lang gaan duren... heb ik maar even naar mijn moeder gebelt of ze even in mijn in-box van hotmail wilde kijken...
Bleek dus dat de vrouw waarmee ik de afspraak had al de dag ervoor een mailtje had gestuurd dat ze niet kon komen en of we een nieuwe afspraak konden maken Scheve mond

Dus wijze les: open altijd je mailbox voordat je de hele dag op de manege gaat zitten Haha!

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 14:48

Hihi, heb je voor niets gepoetst! Nou ja, nu was hij in elk geval weer mooi geel.

Live is what happens to you while you're busy making plans....

c_alsemgeest

Berichten: 20619
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 15:19

ja... heb hem daarna maar weer met meneer de skippy-ball in de bak losgelaten Haha! kon die weer even z'n energie kwijt.
Maar is Tjalko ook weer een beetje helder? Knipoog

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:20

Ze heeft hem wel gelezen denk ik.
maar als je op de wilde paarden van de manege rijd, ben je heel erg goed

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:37

........ Sommige mensen.....

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:40

Precies sommige mensen, misschien is de moeder ook zo'n pennywijf .. (ze schatten alles heel "dom" in )

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:43

ik snap de meeste reacties echt niet... het is gewoon een vrouw die er geen verstand van heeft, maar daarmee is toch alles gewoon gezegd? Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:46

De opmerking dat weiland niet nodig was omdat hij al genoeg te eten krijgt zegt toch al genoeg? En mensen die er geen verstand van hebben gaan schermen met een luxe stal i.p.v. een weidegang van 24h.

Je suis Charlie.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:47

JIj hebt het zelf in iedergeval goed ingeschat, ik heb 1 keer de fout gehad mijn paardje aan een verkeerde te verkopen en dat zal mij zeker nooit meer gebeuren! Succes met het vinden van een goede baas.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:47

ik vind het niet een mevrouw die er niet alleen geen verstand van heeft.. ik vind dat ze een enorme plaat voor de kop heeft.. zou je dan niet eerst es wat meer info gaan vragen voor je zo'n dure aanschaf doet??? of ben ik nu kort door de bocht ellende?

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:56

Als ik het verhaal zo van deze kant hoor, dan zou ze inderdaad beter zich noge en keer in 'de materie' kunnen verdiepen. Dat is op z'n minst ook stom te noemen, maar ik vind het geen voorbeeld van een advertentie verkeerd lezen Lachen

Charaz

Berichten: 24276
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:21

kitjuh schreef:
Jeetje wat een enorm lomp mens zeg. Wie koopt er nou een paard voor een meisje van 12 Verward . (Ik ben 19 en mag nog steeds geen eigen paard Schijnheilig )


en waarom zou iemand van 12 geen paard krijgen?

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

c_alsemgeest

Berichten: 20619
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 18:03

Tsja ik vind toch wel dat als er in een advertentie staat:
absoluut niet voor kinderen, en zeer sterk.

Ze zegt zelf al dat haar dochtertje niet op de sterke schimmelpony van haar manege pony durft... dus lijkt mij met logisch redeneren, ook al ben je niet 'into' het paarden gebeuren, je niet moet gaan kijken naar een paard met de beschrijving: sterk, pittig, absoluut niet voor kinderen Knipoog

en boven alles: ik zoek voor hem een goed tehuis met weidegang
stond er in mijn advertentie, heeft ze het toch niet goed gelezen als zij hem in een stalletje zonder weidegang wil gaan zetten... al zitten er gouden knoppen op de staldeuren het is en blijft zonder weide gang Haha!

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 18:11

Ik ben het eigenlijk wel met Ellende eens. Die vrouw heeft er gewoon geen verstand van, daar kan ze ook niets aan doen.

“Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:04

Ik vind tot dat jullie bij het onderwerp wei (want dat is natuurlijk grote onzin van die vrouw ) zijn aangekomen het hele gesprek zo raar nog niet . Mevrouw kan gewoon niet inschatten hoe goed haar dochter al rijdt . Op de manege zal ze misschien 'de beste v/d les zijn' oid, en als moeder die geen verstand heeft van paarden denk je dan toch dat dat heel wat is?

Het was natuurlijk niet slim om te bellen als in de advertentie al duidelijk staat dat je pony niet geschikt is voor kinderen, maar vind het verder (wat al gezegd is) gewoon onwetendheid.

Succes met de verkoop verder Lachen

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: criollo_yess, Fly_high, Kn8rretje, Laj1, maj0, Noblesse_ en 144 bezoekers