Afschuwelijke zondag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gelderfan

Berichten: 101
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: kerkrade

Afschuwelijke zondag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 09:08

Ik kreeg gistermorgen een telefoontje, mijn ouders zijn om 9:00 bij mijn merrie langsgegaan om haar wortelen en brood te voeren zoals elke zondagmorgen. Ze konden haar eerst niet vinden, toen zagen ze dat de wei kapot was en een stukje verderop lag mijn merrie in de greppel.
Meteen de politie en brandweer gebeld............
Ik woon in Düsseldorf, moet ongeveer een uurtje rijden en toen ik gebeld werd, was dat de dierenarts, die een beslissing hebben wilde *slik*
De brandweer heeft haar uit de greppel getrokken maar ze stond niet meer op. De dierenarts meende dat ze een shock had en zij zelf dacht dat we haar nog een kans moesten geven. Dus hebben we besloten nog twee uurtjes te wachten, ben meteen in de auto gestapt en naar kerkrade gereden.
Toen ik daar kwam stond ze weer op de been, helemaal onder het bloed, uitgemergeld. Ik moet erbij vertellen dat ze al 30 jaar oud is en ik niet wist wat ik zou doen. Haar nog een kans geven, ze is tenslotte opgestaan of er een einde aan maken. Als je je paard daar zo ziet staan, haar ogen waren helemaal dik en toe, overal bloed, een hoopje elend. Ze begon wel langzaam wat te eten.
De politie was ook daar en we weten niet wat er precies gebeurd is. We vermoeden dat iemand geporbeerd heeft haar mee te nemen en ze in de greppel gevallen is waar ze haar hebben laten liggen.
Ze had onderaan haar schede een grote zwelling en de diernarts wist ook niet zeker of ze niet al mishandeld worden is. Ze kon geen verwondingen vaststellen. Maar alleen al de gedachte eraan wat ze mijn arme paardje hebben aangedaan en haar als oud vuil in die greppel hebben laten liggen, maakt me doodziek.................
Toen de dierenarts kwam was ze zo blij om te zien dat ze was opgestaan. Zij zelf zei dat ze het niet gedacht had. Tja en daar stonden we dan, ik moest nog altijd die moeilijke beslissing nemen. De dierenarts vond dat ze die kans verdiend had, ze had het gehaald op te staan, wat op zich al een wonder was en ze meende dat ik haar op zijn minst die kans moest geven. En dat hebben we ook gedaan. We hebben haar naar een stal in de buurt gebracht, die mensen hebben dat meteen aangeboden, wat ik erg lief vond en daar staat ze nu. We kunnen niet meer als afwachten. Ze zal vandaag wel overal pijn hebben, spierpijn en de wonden. Ze heeft pijnstillers gekregen en toen ze in de box kwam heeft ze meteen haar hooi, wortelen en brokjes gegeten, wat op zich wel een goed teken is.

Ik heb vanacht geen oog dicht gedaan, vooral omdat ik niet weet of ik de goeie beslissing genomen heb. Als het in twee dagen slechter met haar gaat en ze alsnog een spuit moet krijgen, had ik haar die ellende tot dan ook sparen kunnen. Aan de andere kant denk ik, ze heeft nog levenskracht, anders was ze niet meer opgestaan en had gegeten.
Nouja, hoe dan ook, ik heb de beslissing genomen en daar moet ik nu door.
Ik hoop dat jullie allemaal heel hard duimen, dat ze weer opknapt..........


Groetjes
Astrid

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:16

Wat een verschrikkelijk verhaal Verdrietig
Het lijkt me echt ontzettend moeilijk om voor zo'n beslissing te komen staan, nog afgezien van het feit dat je al zoveel verdriet hebt om wat er met je lieveling gebeurd is.
Ik denk dat je een goede beslissing genomen hebt.
Zolang er hoop is dat ze het kan gaan redden doe je er imo. goed aan om haar de kans te geven.
En mocht blijken dat er geen hoop meer is, dan kun je altijd nog...... (nee, even niet aan denken ).
Heel veel beterschap voor je merrie, ik hoop echt dat ze het gaat redden.
En veel sterkte voor jullie allemaal Ach gut

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:18

Jeetje, wat een verhaal.....
Wat zul je geschrokken zijn, als je je oude merrie er opeens zo bij ziet staan! Ik denk dat je de goede beslissing hebt genomen, maar het blijft altijd een gok natuurlijk.
Sterkte Ach gut

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:18

Hee Astrid, allereerst heel veel sterkte! Ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen, je merrie heeft laten zien nog te willen knokken en je hebt haar de kans gegeven. Als je dat niet had gedaan had je je waarschijnlijk altijd afgevraagd hoe het gegaan zou zijn als ze die spuit niet had gekregen. Ze wordt nu goed verzorgd en kan rustig bijkomen, en je merkt het denk ik snel genoeg als ze alsnog de moed opgeeft, dan is het nog een moeilijke beslissing maar dan heb je in ieder geval het gevoel haar alle kansen gegeven te hebben.
Wat betreft die "mensen" die haar dit aangedaan kunnen hebben...ik denk dat we die met een paar Bokkers wel eens tegen zouden willen komen in een donker steegje...en ze zulke fratsen voor eens en altijd afleren (ik ben normaal helemaal geen agressief typje hoor Bloos maar zulke figuren Boos! )

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:18

jeetje wat verschrikkelijk. Dat er mensen zijn die dit doen echt verschrikkelijk .
Ik had denk ik het zelfde als jou gedaan, als je haar wel een spuitje geeft blijf je, je volgens mij altijd afvragen of ze 'niet nog had geleefd'
heel veel sterkte Ach gut

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:22

LIeve Gelderfan,

wat een verschrikkelijk verhaal, ik denk ook dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Als de dierenarts er geen hoop meer in had gezien en het paard onwaardig had gevonden dan had ze er wel op aangedrongen om er een einde aan te maken. Ik wens jullie heel veel sterkte in de komende dagen en in goed overleg met de dierenarts (en het volgen van je eigen hart) maak je de juiste keuzes.

Koetjespaard

Berichten: 108
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:35

Wat een vreselike zondag voor jou en vooral voor je paardje. Ik hoop dat ze snel weer opknapt en nog een paar jaartjes mee kan.
Echt heel veel sterkte en een dikke knuffel voor je paardje! Ach gut

Groetjes Koetjespaard

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:35

Wat vreselijk! veel sterkte.
Nu kan ze nog even tot rust komen en als het dan nog moet heeft ze nog een paar mooie dagen gehad en kun je ook afscheid nemen. inplaats van dat je haar daar zo had laten inslapen.
Wie weet knapt ze weer helemaal op en kan ze mooi nog een tijdje mee.
Daarnaast als je veearts je dat advies geeft is het niet voor niets.
veels terkte

wanted

Berichten: 1533
Geregistreerd: 18-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:36

hallo gelderfan
eerst heel veel sterkte, wat verschrikkelijk dat mensen zoiets kunnen doen.maar ik denk dat je de goede beslissing hebt genomen ik had hetzelfde gedaan, zo geef je haar nog eenkans en ze heeft zelf toch al bewezen dat ze wel sterk is. heel veel sterkte en ik zal voor je duimen.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:38

Wat afschuwelijk als zoiets je overkomt.

Ik denk ook dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Hopelijk knapt ze wel weer op. Gaat de politie nog een onderzoek instellen of iemand iets gezien heeft ofzo?

Heel veel sterkte!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:48

arm arm paard wat erg zeg. Ik hoop dat ze opknapt en jullie achterhalen hoe het gebeurd is. Veel sterkte ik zal voor jullie duimen. Ach gut

gelderfan

Berichten: 101
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 10:03

Goed om te horen dat jullie ook vinden dat het de goede beslissing was. Het doet me in ieder geval goed om te weten dat ik niet als enige die beslissing genomen had.
De politie heeft het allemaal opgeschreven, maar er werden geen duidelijke sporen gevonden en natuurlijk heeft niemand wat gezien.
Ik geloof ook niet dat ze zich veel moeite doen. En wat als ze iemand oppakken? Dan krijgen ze een geldboete en dat was het.
Het is een vermoeden hoe het gisteren gegaan is, zonder getuigen is het moeilijk te achterhalen, een paard kan helaas niet praten.
Je voelt je gewoon machteloos.

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:05

Heel veel sterkte meis!
Ik vnd dat je een goed keuze hebt gemaakt, ik had haar ook nog een kans gegeven. Hopelijk knapt z snel op, hou ons op de hoogte!

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:09

ja meid.. dat is zo.. je voelt je echt machteloos, ook omdat je afhankelijk bent van wat de politie doet.
ik snap niet dat er niet meer straf op staat.
ik hoop voor je dat je merrie er boven op komt.. en dat ze er geestelijk ook niets aan over houdt.
poeh.. wat naar.. ik ben er stil van gevallen..

sterkte.......

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:18

Wat een afschuwelijk verhaal, die arme merrie, je zou die mensen toch (als het echt hun schuld is..) Stoom uit je oren

IMO heb je de goede keuze gemaakt, ik duim voor je dat ze snel weer helemaal de oude is !

Sterkte,

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:21

ik hoop toch dat ze het redt. Je moet goed op haar letten, kijken of ze door WIL gaan.

NickAltena
Berichten: 804
Geregistreerd: 19-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:23

Je hebt gelukkig de juiste beslissing genomen...je had het jezlef nooit vergeven als je hem geen kans had gegeven, zeker als hij al weer op zijn benen stond..
Wij hebben dit ook ooit eens mee gemaakt en .....zonder je valse hoop te geven....als je paard gezond is zal hij er weer bovenop komen hoor...
Vaak is het uitputting van het geworstel om uit die greppel te komen(stond er water in?) , dat was bij ons wel zo en dan raken ze natuurlijk ook onderkoeld + het feit dat het bloed wat langzamer gaat lopen (het pompje in de hoef..) als hij niet op zijn benen staat...
ALs ik het zo lees - hij staat/loopt weer en eet weer- komt het allemaal weer goed......
Succes groetjes NICKaltena

goldie98

Berichten: 115
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:20

Het is nu drie dagen later, hoe is het verder met je merrie afgelopen? Heb je of iemand anders kunnen zien of ze mishandeld was geweest? Ik hoop voor je dat ze erboven op is gekomen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:22

Jeetje zeg, wat een verhaal............ sterkte voor allemaal

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:40

Allemachtig, arme merrie....
Ik hoop dat ze snel weer opknapt nu ze op stal staat en lekker verwend wordt....

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 22:20

Wat een vreselijk verhaal.
ik vind ook dat je de juiste keuze hebt gemaakt.
Geef haar maar een dikke knuffel van mij en heel heel veel sterkte met je beessie

gelderfan

Berichten: 101
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 22:34

Hoi allemaal,

Met mijn merrie gaat het eigenlijk wel redelijk, gezien de omstandigheden.
Ze eet nog steeds erg goed en wordt twee keer per dag gekoeld en gestapt. Haar voorbeen is nog erg dik en haar linker oog en mond zijn nog erg dik. De wond aan het oog is in ieder geval mooi droog.
Ze krijgt nog pijnstillers door het voer twee keer per dag en morgen komt de dierenarts weer. Ze staat nog lekker in de box en zal ook nog wel een tijdje daar blijven, maar als ze weg mag, gaat ze ergens anders naar toe, dat is al geregeld. Niet dat ze op dezelfde plek terug moet...........

Niet schrikken van de foto's............
Afbeelding
Afbeelding

er is voor de rest geen nieuws meer over wat er precies gebeurd is. Het is en zal wel altijd een raadsel blijven, maar misschien is het ook beter niet te weten wat er gebeurd is Huilen

Groetjes

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 22:35

wat een nare foto's en wat een naar verhaal. Sterkte met je meisje!

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 23:17

Zo erg voor je zeg! Kan me voorstellen dat je nie wil weten wat er gebeurt is in die nacht !
Ik wens jou en je merrie heel veel sterkte toe!!!!!!
Beterschap en kop op! OK dan!

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 08:39

Jeetje wat erg... Nou, ik duim met je mee dat ze er weer helemaal bovenop komt! OK dan!