Don Primaire

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
KimVD
Berichten: 11
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Antwerpen

Don Primaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 15:41

Ik heb een 3-jarige KWPN-merrie op het oog: v:Don Primaire, vm:Sultan
Langs moederszijde zit er Amor-bloed in (Sultan is een zoon van Amor)

Nu heb ik al een paar keer gelezen dat Amor moeilijke paarden voortbrengt. Kan iemand hier meer over zeggen? Ik ben namelijk van België en volg de Nederlandse fokkerij niet zo goed.

Wat denk je verder nog over de afstamming van dit paard? Heb zelf niet echt ervaring met stamboeken en dergelijke. Bedankt! xx


MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:52

Don Primaire geeft zelf hele beste karakters, daar zou ik mij persoonlijk geen zorgen over maken. Voor meer informatie over Don Primaire zie http://www.radstake.nl.

Don Primaire geeft hele fijne dressuurpaarden, goede modellen en beweging. Ik ben er wel gecharmeerd van!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:46

Amor is de vader van de moeder van Animo, en Animo is lastig en brengt ook lastige nakomelingen, dat zou die best van Amor kunnen hebben.
Maar Don Primaire geeft over het algemeen wel een fijn karakter door, dus ik zal je geen zorgen maken aangezien Amor wel iets verder in de bloedlijn ligt.

KimVD
Berichten: 11
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 18:55

Bedankt voor de snelle antwoorden! Ik ga één van de dagen de merrie eens bekijken, heb ze enkel maar op foto gezien en dat zegt niet zoveel. Ben eens benieuwd! xxx

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:36

Leuk dat je gaat kijken! Amor staat idd niet zo makkelijk bekend, maar een goede vader doet wonderen. Wellicht was de moeder van het paard ook niet zo lastig, dus dan heb je er geen last van. Je merkt het snel genoeg. Heb een Amor van iemand een tijdje gereden en dat was echt een dwars ding. Zelfs met longeren blijven proberen. Don Primaire staat idd heel goed bekend - werkwillig en lief dus dat zit vast wel goed.


petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:11

KimVD schreef:
Ik heb een 3-jarige KWPN-merrie op het oog: v:Don Primaire, vm:Sultan
Langs moederszijde zit er Amor-bloed in (Sultan is een zoon van Amor)

Nu heb ik al een paar keer gelezen dat Amor moeilijke paarden voortbrengt. Kan iemand hier meer over zeggen? Ik ben namelijk van België en volg de Nederlandse fokkerij niet zo goed.

Wat denk je verder nog over de afstamming van dit paard? Heb zelf niet echt ervaring met stamboeken en dergelijke. Bedankt! xx



Laat ik nu op papier staan hebben dat Sultan een zoon van Marinier is. Nergens zit er in Sultan Amor bloed wel bloed van Joost.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:25

hmm?zal ook eens gaan zoeken, misschien zijn er 2 sultans zou best kunnen!

KimVD
Berichten: 11
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 11:11

Sorry! Verkeerd gekeken! Amor heeft idd niets te maken met Sultan, verkeerd gekeken Verward Amor is de moeder van de moeder van de merrie xxx

KimVD
Berichten: 11
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 11:12

Euh, ik bedoel dus de vader van de moeder van de moeder xx

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:13

Het is dus Don Primaire x Sultan x Amor?

KimVD
Berichten: 11
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 11:14

Inderdaad! Sorry voor de verwarring...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:18

Dat is een super papiertje hoor
Amor geeft inderdaad paarden met 'karakter' maar ikzelf vind dat juist wel een prettig en leuk karakter. Daarbij geeft hij ook zeer sterk achterbeen en dat past mooi bij Sultan, waarbij dat soms nog wel eens een andachtpuntje kan zijn. Amor drukt zijn stempel generaties lang door.
Don Primaire ken ik er niet zoveel van, maar zijn bloedvoering is natuurlijk subliem welke ook absoluut heel fijne en bewezen paarden geeft.

Suzanne F.

Berichten: 48954
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:29

Mooi papier!! Uit welke stam komt ie?? Hoe heten de moeders zeg maar en staat er nog een predikaat onder de namen??

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

KimVD
Berichten: 11
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 11:35

Heb enkel informatie gekregen over de hengsten. Maar na al deze positieve reacties wil ik echt zo snel mogelijk gaan kijken hoor! Het rare is wel dat ze echt niet veel kost (minder dan 2000 EURO) maar ze is nog niet geleerd. Zou dit dan wel te vertrouwen zijn? Mja, in elk geval wordt ze medisch gekeurd, als ik ze zou kopen. Er zitten papieren bij en een paspoort, dus ik zou denken dat dat wel o.k. is. xx

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:40

Hmmm, voor die prijs zouden bij mij heel veel alarmbelletjes gaan rinkelen.
Ik zou dus alleen kopen met een volledig klinisch EN rontgenologische keuring, bij afkeuring kosten voor de verkopende partij.

(maar het kan natuurlijk ook gewoon een heel lelijk paard zijn Knipoog )

KimVD
Berichten: 11
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 11:42

Tja ik vind het ook verdacht. Op foto is ze zeker niet lelijk trouwens. Als er papieren bijzitten, kan ze dan gestolen zijn?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:45

Alles kan, maar waarom een gestolen paard goedkoop verkopen? Dan loont stelen helemaal niet meer.
Dus daar zou ik niet bang voor zijn.
Waar ik eerder bang voor zou zijn is bijvoorbeeld een verborgen gebrek, ze verkopen haar dan in een prijsklasse waarin mensen minder snel het paard op de foto zetten.
Ook kan het een levensgevaarlijk monster zijn.

Het kan natuurlijk ook een mazzeltje wezen, maar mazzeltjes komen maar weinig voor, mensen hebben over het algemeen eerder pech Knipoog

KimVD
Berichten: 11
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 11:49

Bedankt voor de goede raad! Ik wil deze week nog gaan kijken, ik hou jullie op de hoogte! Maar zou ik beslissen te kopen, dan in elk geval zoals hier hoger is vermeld: klinisch en rontgenologisch en kosten voor verkopende partij bij afkeuring xxx

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:55

Laat de mensen van te voren weten dat je het dier helemaal binnenste buiten laat keren en dat de kosten bij afkeuren door hun betaald moeten worden, als je het vervelend vind om de mensen het idee te geven dat ze onbetrouwbaar zijn kan je zeggen dat dat voor de verzekering moet.

Het gebeurt regelmatig dat de mensen dan laten weten dat het dier zg. al verkocht is, dan weet je genoeg.

KimVD
Berichten: 11
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 13:46

Ik heb net een emailtje verstuurd naar de verkoper om te vragen of ze klinisch en rontgenologisch gekeurd is, en indien niet of ze dan gekeurd mag worden (bij afkeuring op kosten van verkoper). Ben eens benieuwd of ik een reactie ga krijgen! Ik hou jullie in elke geval op de hoogte...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: baudyh, SemrushBot, Talishe en 48 bezoekers