[shet]opgezwolle uier,dikke buik +vaak plassen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

[shet]opgezwolle uier,dikke buik +vaak plassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-04 18:29

hmm het begint er nu toch wel erg veel op te lijken dat onze bolletje een 2de bol in haar buik heeft Haha!

mijn zusje heeft al een naam bedacht pluisje van de plantage (PP)
(onze wei noemen we de plantage, zie een ander topic van mij)

ze had al een langere tijd een dikken buik en een op gezwollen (voor) uier.
en nu begint ze ook al vaker te plassen dan dat normaal is.

als het zo is, hoelang denken jullie dan dat het nog gaat duren voor dat ons "pluisje" er is?

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 19:17

Van VvDd naar MD Lachen

Rene
Berichten: 266
Geregistreerd: 06-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 09:28

Dat is een hele moeilijke vraag,

je zou denken: Niet zo lang meer. Maar je hebt ook nog de volgende tekens-> 1 De achterhand (lees: billen) worden heel zacht.
2 Je kunt de staart plat op de rug leggen.
3 En natuurlijk kristalpuntjes (lees: gedroogd melk) op de tepels. Dit is bij
onze merries meestal een van de laatse tekens...

Maar zoals ik al zei is het heel moeilijk te beslissen wanner het veulen nou precies komt. Dit verschilt ook per merrie. Al onze merries die al vaker een veulentje hebben gehad houden zich aan een bepaald patroon. De een gaat in de waterbak slaan de ander wordt heel afstandelijk en jaagt de andere merries weg. enz enz.

Want bij Myrthe weten we nog niet hoe wie en wat... Ze heeft bij ons nog geen veulen gehad. Dus is even afwachten. (ze kreeg opeens een uier en nam daarna weer af). Maar je kunt iig het gedrag van je merrie goed in de gaten houden.

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 10:00

dankjewel.

ze heeft nog geen zachte achterhand, en geen was op haar uiers, maar wij hebben ook merries die dit helemaal nooit krijgen.... (ik heb altijd bij een fokkerij geholpen)

we gaan nu net een paard kopen, en dat kost natuurlijk veel... dus ik vind het moeilijk om nu ook nog een een scan te vragen (of opvoelen) omdat dat weer geld kost, en als het dan niet zo is, dan ben je al dat geld kwijt... en ik vind opvoelen altijd erg onzeker omdat de dieren artsen bij ons bijnan nooit het juiste voelen... Verward

straks staat er ineens een kleintje in de wei Lachen eigenlijk wel heel leuk

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 15:45

shetlanders zijn ook vaak schijndragend... is ze wel gedekt ?

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 19:54

dat is het probleem dat weten we dus niet...

maar schijnzwanger lijkt me stek dat er dan ook een "veulen" op de blaas licht waardoor ze zo vaak plast... of niet???

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:05

laatst was er ook een topic van een meisje dat dacht dat haar shet dragend was, die plaste ook veel
maar bleek dus ook niet dragend te zijn ...

Rene
Berichten: 266
Geregistreerd: 06-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:40

Als ze schijnzwanger zijn hebben ze werkelijk alle kenmerken..
Ik weet nog Nina bij ons... Zo dik als een batterij, flinke uier.. Eigenlijk alles wat een dragende merrie ook vertoond, behalve een veulen in de buik...

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 12:08

een echo laten maken misschien?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DWensink, EsmeeKKK, GrapeshotBot, inge_romeo, Mitch_Beauty, pol013, ritadelger, roxiie en 32 bezoekers