impuls

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

impuls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-04 20:39

Vandaag stond t weer op mijn protocol: impuls was niet voldoende en pony loopt teveel op de voorhand.

Dat op de voorhand begrijp ik wel maar dat impuls.. is dat niet voldoende voorwaarts ofzo?? of de overgangen niet goed doorgereden zeg maar.

Dat teveel op de voorhand gaat nu meestal wel goed maar het is gewoon zooo verdomde lastig om hem niet te diep te laten lopen!! Hij loopt echt super snel te diep wat ook komt door zijn bouw denk ik.. En daarbij komt dat hij zelf ook nogal snel heeft van ooh laat maar gaan ik ga lekker diep en sloom lopen lallala..

Ik moet dus constant werken om hem geprikkeld te houden en als ik dat dus even vergeet door de proef is het meteen fout, grijpt ie meteen de kans zowat ... Hij si wel meer een springpaard maar er is ook wel goed dressuur met hem te rijden, ik bedoel hij heeft geen spectaculaire gangen, alles heel vlak maar het is toch goed te doen en altijd punten te halen... (meestal dan, behalve als t nog niet echt lekker loopt)Maar zoals ik al eerder zij hij loopt heel snel te diep is ook makkelijk aan de teugel te rijden en dan zaag en trek ik hem echt niet naar beneden!

Ik rijd gewoon lekker los aan lange teugel rond rijden, goed over de rug in stap en draf, daarna pak ik hem op en geef been en hou mijn hand vast en dan geeft ie bijna gelijk na na dat twee keer te doen( vasthouden en been en dan ontspannen) en dan heb ik hem lekker licht in de hand... Maar toch loopt ie snel te diep..

Ik hoop dat iemand mij wat tips kan geven wat betreft dat impuls en wat betreft het teveel op de voorhand lopen ( dit laatste staat niet altijd op mijn protocol, soms, en dit is dan met name als hij op sommige stukken te diep heeft gelopen tijdens de proef)... Nou ja heel verhaal maar goed...

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:02

impuls is de innerlijke drang(van het paard) naar voren opgewekt en gecontroleert door de ruiter

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:03

kijk eens in de zoekmachine naar impuls!

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 08:12

hhmm die impuls heeft ie bij mij duidelijk niet echt van zichelf... die moet ik opwekken zeg maar Haha!