Zijn er ook mensen die "betaald" worden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Zijn er ook mensen die "betaald" worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-04 22:58

Dat vraag ik me af. Ik zie namelijk veel topics staan over mensen die een verzorg of bijridpaard willen alleen er geen kunnen vinden waarvor ze niets hoeven te betalen dus waar ze gewoon uitmesten enzo maar geen vast bedrag in de maand betalen. Zelf zie ik ook veel advertenties staan waarin een bijdrage word verwacht.
Maar zijn er nu nog mensen die voor het verzorgen van de pony of het bijrijden zelf betaald krijgen?

Ik rijd Brenda gewoon wanneer ik wil, ze is een beetje mijn eigen pony zonder dat ze van mij is Tong uitsteken
Dat vind ik al super maar zelfs daarvoor krijg ik soms nog wat voor terug Lachen
Zijn er nog meer mensen die het zo goed getroffen hebben of ben ik nu een uitzondering?

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 23:00

ik denk dat de mensen die hiervoor betaald worden, beroepsruiters zijn en geen amateurs die er er gewoon bijdoen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 23:02

Je moet een positieve bijdrage leveren aan het beleren en het berijden van het paard voordat je betaling kunt verwachten. Over het algemeen is het toch zo dat ben deelt in de kosten van een paard, of het gratis mag berijden. Maar geld toe, dat komt heel zelden voor. En dan idd bij de Professionals.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-04 23:08

Ik bedoel het niet bij proffesionals maar gewoon bij een verzorg of bijrijdpaardje.
Bij Brenda hoef ik juist niets te betalen maar krijg ik soms ook "iets" . Dat bedoel ik ook met betalen en vandaar dat het tussen aanhalingstekens staat. Ik ga niet helemaal alles precies neerzetten en ik hoef het ook helemaal niet maar ik vroeg me af of er nog meer mensen met zo'n eigenaar gezegend zijn?

Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 23:11

Hier in Belgiƫ komt het vaker voor denk ik..
Als je bij ons een paard stalt met de vraag of ze hem willen berijden, mag je zeker zijn dat daar wel wat voor gaat betalen.

Maar er vroeg een tijd geleden een man aan mij of ik zijn paard wou berijden. Hij wou er ook best wel wat voor geven terwijl ik helemaal geen topruiter ben Haha!
Het paard loopt voor de kar en ik zou het toen onder het zadel wat meer moeten leren. Maar heb het toen niet gedaan

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 23:11

Wat bedoel je met "iets" krijgen? Als ik tevreden ben over mijn bijrijders over verzorgers, dan denk ik ook aan ze op dagen als Kerst of Sinterklaas of hun verjaardag. Maar dat zie ik niet als betaling.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 23:11

als je dan wat krijgt zijn dat gratis lessen(zoals jij ook hebt) en soms word het wedstrijdgeld vergoed, en soms krijg je wel eens iet. Ik had vroeger een verzorgpony en had een keer daar 2 weken voor gezorgd toen hun op vakantie waren en kreeg als dank een cd bon.
maar ik denk niet echt dat mensen een bepaald vast bedrag krijgen voor het verzorgen. de meeste vinden het gewoon leuk.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-04 23:13

Cassidy schreef:
. Maar dat zie ik niet als betaling.


Daarom heb ik betaald ook tussen aanhalings en sluit tekens gezet.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 23:17

Ik ben nu op het punt dat ik niet meer ga toeleggen om het paard van een ander te rijden. Als mensen willen dat ik erop stap mag er best wel wat tegenover staan Knipoog (hoef er niet op te verdienen, maar erop achteruit gaan hoeft ook niet meer )

Ik heb nog nooit betaald voor een bijrijdpaard trouwens, maar kreeg ook pas bijrijdpaarden toen mensen zagen hoe handig ik problemen met mijn toenmalige pony op kon lossen. En als mensen naar mij toekomen of ik er aub af en toe op wil stappen dan beginnen ze meestal niet over geld
En de mensen die dat wel doen daar ga ik niet mee in zee Knipoog

Maar het scheelt natuurlijk dat ik zelf een paard heb en dus ook niet zonder zit. Als ik een leuk aanbod krijg prima, maar ik ben niet op zoek. Kan me voorstellen dat als je heel graag een bijrijdpaard wilt dat je best bereid bent ervoor te betalen Vind het ook eigenlijk wel redelijk, zeker als paard en eigenaar er niet direct beter van worden.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:40

Ik krijg er niets voor en hoef er ook niet voor te betalen, ik mag erheen gaan wanneer ik wil.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:59

Het paard wat ik op dit moment rijd, betaal ik niets voor en krijg ik niets voor (behalve heel veel vrijheid met het paard).
Ik heb eigenlijk nog nooit betaald voor het bijrijden....

En ja, ik heb er wel eens voor betaald gekregen, min of meer.
Beestje stond te koop en ik reed hem. Vond het sowieso een geweldige kans dat ik hem mocht rijden, en hoefde er in principe niets voor te hebben. Maar als er kopers kwamen, en ik hem dan voorreed stond de eigenaresse erop mij daar geld voor te geven Lachen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:01

Ik wordt betaal voor het rijden van de paarden. Alleen het gaat meestal toch weer in de lessen en de wedstrijden enz. Want uiteindelijk maak ik de paarden 'duurder' doordat ik ze (in)rijd.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:08

LuvdaTossa schreef:
Ik wordt betaal voor het rijden van de paarden. Alleen het gaat meestal toch weer in de lessen en de wedstrijden enz. Want uiteindelijk maak ik de paarden 'duurder' doordat ik ze (in)rijd.


Zelfde hier

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:15

Fleury schreef:
Ik rijd Brenda gewoon wanneer ik wil, ze is een beetje mijn eigen pony zonder dat ze van mij is Tong uitsteken

Dat heb ik ook met Hof! Ik mag alles met hem doen, wat ik met een eigen ook zou mogen doen, echt super! Lachen Ik hoef ook niks te betalen (ja, de wedstrijden enzo, maar dat is logisch..) maar betaal door ook andere paardjes te mesten zeg maar.. Ik heb me ook wel eens afgevraagd of ik soms de enige was die dat had, maar dat is dus niet zo!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:18

Je bent zeker niet de enige Lachen
In deze luxe positie verkeer ik ook.... Ik mag alles met Regina (ik heb een bijrijdster voor haar), de eigenaar houd rekening met mennen, met wanneer ik wil rijden. En voelt zich heel schuldig als hij een keer weg is met haar als ik kom om te rijden (helemaal nergens voor nodig natuurlijk).
Ik hoef zelfs niet te mesten, dat doet hij voor me..... Hoewel ik het wel regelmatig doe, als hij me niet voor is Lachen

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:32

De kosten van o.a. wedstrijden worden voor mij betaald en het prijzengeld mag ik houden. Dus wanneer ik goed presteer, levert het mij wat op.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:48

ik betaal door te mesten.. en betaal de lessen zelf.. mag dr pakken wanneer ik wil en doen wat ik wil.. eventuele aanschaffingen zoals dekens en halsters en hoofdstel is voor mij.. zoals het dus zou zijn als ik haar wel gekocht had.. alleen nu minder staleld.. noppes namelijk. ben er wel gelukkig mee dat het allemaal zo kan...

Millenium
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 12:30

Hoi

Ik krijg er wel geld voor om de paarden te longeren/ rijden of leer invetten Bloos! Bloos!

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:54

ik krijg er betaald voor om paarden in te rijden en te verkopen! MAARRRR ik ben geen beroepsruiter!!!
Gewoon op een handelsstal gaan werken, daar hebben ze altijd mensen nodig hoor!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:57

horselover21 schreef:
ik krijg er betaald voor om paarden in te rijden en te verkopen! MAARRRR ik ben geen beroepsruiter!!!
Gewoon op een handelsstal gaan werken, daar hebben ze altijd mensen nodig hoor!


Precies, wij hebben een kleine handel en africhtingsstal. Dus ik krijg betaald voor het verkopen, als ik andermans paarden (in)rijd en voor lessen te geven. En ben ook geen beroepsruiter. Hoop er wel een te worden Haha!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 14:03

Ik krijg er nu ook wat voor betaald. Ik beleer, betuig en verzorg een paar pony's. Ze worden dus ook meer 'waard' omdat ik er mee aan de gang ben.

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 14:39

Nou ik kreeg misschien niet altijd geld, maar dan in natura wel altijd wat. Ik denk dat dat van de mensen afhangt, of je voor hun echt een dienst bent of alleen een verlichting. Nu krijg ik wel betaald!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 14:45

Ik heb er vroeger ook nooit voor betaald.
Maar ik deed dan ook elke alle voorkomende werkzaamheden.
Lessen en concoursen kreeg ik dan ook gratis. 9als dat betalen is? )
Maar uiteindelijk leverde het hun geld op als een paard lekker liep. Lachen
Heb wel heel veel geleerd op dat soort plaatsen en dat is ook niet te betalen.
Dus ben heel blij dat ik zulke kansen heb gehad.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:15

Heb ook wel een aantal andere bijrijpaardjes gehad en er nooit voor hoeven betalen Heb er veel van geleerd en de gene wat ik nu rijd mag ik alles mee, zoals richtje al zegt de totale vrijheid *LOL*

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:33

Binnenkort komt er een pony van buitenaf bij ons op stal die beleerd moet worden. Dat ga ik doen, en krijg er een vergoeding voor. Hoeft van mij niet eens hoor, doe het gewoon voor de lol.