Fjord of Fries kopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
__Carmen__

Berichten: 1189
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Hoeven

Fjord of Fries kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 16:43

Ik denk erover om een eigen Fjord of Fries te gaan kopen. Probeer nu van alles uit te vinden over stalling, kosten DA e.d. en natuurlijk waar ik het paard/de pony ga kopen. Ik wil het liefst een jonge Fries kopen van een jaar of 3, om zelf zadelmak te maken en in te rijden (onder begeleiding natuurlijk). Geen veulen. Wie weet er een goede handelaar en/of betaalbare stalling (omg. Breda)?


Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 16:46

Uh op marktplaats, staan friezen, en fjorden. en staat ook stalling aan geboden. Met een handelaar zit er niet iets bij jullie in de buurt?

__Carmen__

Berichten: 1189
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 16:49

Ik struin Internet af naar handelaren, maar heb nog niet echt wat gevonden hier in de buurt Scheve mond

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 16:59

Tja, mischien moet je ook wel verder zoeken dan ''in de buurt'' Lachen
Heb je al advertenties afgezocht?

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:14

www.friesianhorsestables.com Hier gaan ze heel goed met de paarden om!! Eerlijke handelaar... alleen wel een beetje prijzig... Je kan altijd even bellen of langs gaan!

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:21

Jonge onervaren friezen zijn duur... En friezen met meer ervaring zijn nog duurder. Fjorden zijn veel goedkoper. Ik weet niet hoeveel geld je tot je beschikking hebt Lachen En hoe groot ben je? Grotere volwassenen (over een tijdje dus Knipoog) zien er toch nogal geforseerd uit op een fjord, vind ik.

Brent mijn stoere vent !

CharazJarig

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:30


Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:32

ik vind friezen wel cool
maar er zit toch wel een groot prijsverschil tussen een fjord en een fries?


¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨
Whatever happened, happened¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:00

nogal ja...Boos!
terwijl als je het wilt, je met fjorden ook wel een eind in de goede richting kan komen.
heb je al in de telefoongids gekeken?

__Carmen__

Berichten: 1189
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 19:04

veer schreef:
Jonge onervaren friezen zijn duur... En friezen met meer ervaring zijn nog duurder. Fjorden zijn veel goedkoper. Ik weet niet hoeveel geld je tot je beschikking hebt Lachen En hoe groot ben je? Grotere volwassenen (over een tijdje dus Knipoog) zien er toch nogal geforseerd uit op een fjord, vind ik.


Ik ben uitgegroeid en rijdt nu ook een fjord. Ik vind het er zelf normaal uitzien en dat vinden de mensen die mij hebben zien rijden ook. maar dat is wel een redelijk grote fjord, waar ik nu ook naar zoek. Ik nijg inderdaad ook naar een fjord, vanwege het geld.

Citaat:
ik vind friezen wel cool
maar er zit toch wel een groot prijsverschil tussen een fjord en een fries?


Ja, het prijsverschil kan inderdaad heel erg groot zijn. Fjorden zijn over het algemeen een stuk goedkoper. Maar ik twijfel niet omdat de prijzen zo dicht bij elkaar liggen, maar omdat beide karakters me heel erg aanstaan. Allebei lekker pittig en met een sterke eigen wil, maar wel bereid om te werken.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:50

Ik denk dat je, als je toch nog sport/dressuurambities hebt, een betere keus hebt aan een Fries. (Nou wil ik liever niet heel bokt over me heen hoor, maar de jury's zijn een klein beetje aan t wennen aan Friezen, Fjorden vinden ze vaak nog steeds maar raar om tegen te komen in de ring. Komt nog bij dat de gangen van Friezen vaak wat beter zijn voor de sport. Een Fjord is een pony en heeft daarbij dus ponygangen.)

Heb je wel eens Friezen gereden? Ze 'voelen' wel heel anders dan een 'gewoon' paard hoor, en helemaal anders dan een Fjord! (die hebben vrij vlakke gangen, Friezen gooien juist meestal ontzettend hoog op. Believe me, heb op een Fjorden-handelsstal gereden, en nu op een stal met veel Friezen)

En dat prijsverschil is idd ontzettend groot

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:57

Nou,ik was vandaag bij Hestegaarden geweest, waar ze fjorden en friezen fokken.
voor een fries merrie veulen betal je dus al snel 2000-2500,-
voor een fjord veulen betaal je 300-600.-
voor een volwassen fjord betaal je ongeveer 1500,-
voor een fries veeel meer,ik weet niet precies hoeveel.

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 20:10

Heb je wel eens Friezen gereden? Ze 'voelen' wel heel anders dan een 'gewoon' paard hoor, en helemaal anders dan een Fjord! (die hebben vrij vlakke gangen, Friezen gooien juist meestal ontzettend hoog op. Believe me, heb op een Fjorden-handelsstal gereden, en nu op een stal met veel Friezen)

Dat is waar, Friezen 'dragen' iets meer, en zijn misschien daardoor iets beter voor dressuur. Maar ik ken ook een paar Fjorden die het goed kunnen maar ik het vind het persoonlijk iets minder mooi.
Ik denk ook dat Friezen wel srerieus meer kunnen kosten als je een echte wilt hebben.

Mijn maantje, mijn sterretje...
Just remember in the winter far beneath the bitter snows
Lies the seed that with the sun’s love, in the spring becomes the rose

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:29

friezen met papieren zijn erg duur.
een fjord daarintegen kost bijna niks

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:35

hubolover"]
[quote="veer schreef:
Jonge onervaren friezen zijn duur... En friezen met meer ervaring zijn nog duurder. Fjorden zijn veel goedkoper. Ik weet niet hoeveel geld je tot je beschikking hebt Lachen En hoe groot ben je? Grotere volwassenen (over een tijdje dus Knipoog) zien er toch nogal geforseerd uit op een fjord, vind ik.


Ik ben uitgegroeid en rijdt nu ook een fjord. Ik vind het er zelf normaal uitzien en dat vinden de mensen die mij hebben zien rijden ook. maar dat is wel een redelijk grote fjord, waar ik nu ook naar zoek. Ik nijg inderdaad ook naar een fjord, vanwege het geld.

Citaat:
ik vind friezen wel cool
maar er zit toch wel een groot prijsverschil tussen een fjord en een fries?


Ja, het prijsverschil kan inderdaad heel erg groot zijn. Fjorden zijn over het algemeen een stuk goedkoper. Maar ik twijfel niet omdat de prijzen zo dicht bij elkaar liggen, maar omdat beide karakters me heel erg aanstaan. Allebei lekker pittig en met een sterke eigen wil, maar wel bereid om te werken.
[/quote]

Lang niet alle Friezen zijn pittig en bereid om te werken, evenals ook niet alle Fjorden dat zijn.
Ken je ook Friezen in het echt of ken je ze alleen van horen zeggen en vanuit de boeken?

Don't dream your life, live your dreams!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:58

Als je twijfelt tussen 2 zo verschillende rassen, dan zou ik persoonlijk toch eerst nog eens verder na gaan denken wat ik eigenlijk allemaal verlang van m'n nieuwe paard.
Die 2 zijn nou eens echt op geen enkel front te vergelijken....


Vosse
Berichten: 1547
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:10

wij hebben nog een jaarling fjord te koop. Vader is Sven(1.48/1.50) en moeder Polly(1.48) allebei grote ouders.
Ik weet niet als je wel een jaarling wilt maar als je intresse hebt hoor ik het wel

www.trimmerijemarije.nl

noekie123

Berichten: 419
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 23:04


rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 23:12

fjorden zijn veel goedkoper als friezen maar ik geef toch de voorkeur naar een fries ook voor als je nog groeid ik vind volwassen mensen toch iets beter op een fries staan als op een fjord of je moet heel klein zijn. maar dat is mijn mening. ik ga voor de fries

Mama van Sem 31-07-2007 en Jessey 24-04-2012

LotusT

Berichten: 581
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: In een dorpje met stadsrechten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 23:26

Ik ga ook voor de fries. ik vind dat friezen toch een tikkeltje mooier overkomen in de dressuurring dan fjorden, maar dat is mijn mening.

wie kijkt in het verleden staat met de rug naar de toekomst...

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:38

Ik vind het nogal een verschil. Een fjord en een fries.

- Offline -

aafje87

Berichten: 4472
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: bij het station aan de overkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 18:15

hoi, ga eerst eens orieteeren, je rijd nu op een fjord maar heb je al een keer op een fries gereden? zit nl. egt een heel groot verschil in!! En zou als ik jouw was beneden je buget blijven!! kan je altijd nog een goed zadel kopen enz enz!!(en een goed en apart zadel heb je voor beide nodig vanwege de ronde schoft!!)

Nayeli, mijn kleine meisje mag helaas niet ouder worden als 1 jaar (11-01-2010 - 18-05-2011). Dag lieve schat ik ga je missen
[IM] Morgen is de laatste dag van een jaarlinger

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 18:19

DeesDeBest schreef:
Ik vind het nogal een verschil. Een fjord en een fries.


Ja ik eigenlijk ook...

“Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 18:35

Wel heel verschil idd tussen de twee rassen. Maarja, als je van beide houd (ik wel hoor)...toch diegene kiezen die het best bij je past.
Voor in de dressuur, tjah, met friezen kom je vaak iets makkelijker iets verder. Fjorden daarentegen kunnen ook weer net iets makkelijker in het springen terecht (tov fries).
Prijsverschil tussen fjorden en friezen verschillen wel enorm in de aankoop! Qua onderhoud zijn ze redelijk hetzelfde...

Persoonlijk zou ik een paardje halen die de beginselen net kent. Dan weet je ook wat voor paardje je koopt, want een die niks kent, kan ook enorm koppig zijn en totaal niet willen werken...en tjah, dan kom je niet echt ver!

In ieder geval succes met je zoektocht!

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:07

Mocht je voor een fries gaan, dan moet je toch zeker op 3500/ 5000 euro rekenen wil je er een stamboom bij hebben. Als je geen behoefte hebt aan papieren kan je een kijkje nemen op de markt, daar zijn ze ongetwijfeld een heel stuk goedkoper.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 bezoekers