naar binnen vallen+ moeilijke galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

naar binnen vallen+ moeilijke galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-04 20:07

Ik heb 2 probleempjes ontdekt bij mijn verzorgfriesje die ik nu al even op bokt vraag, Schijnheilig Ze is niet zo veel getraind (meer voor de koets) en daarom een beetje niet actief. Ze luistert nog nog niet zo goed naar mijn been en valt altijd een beetje naar binnen om te stoppen in het midden. Ik hou goed mijn buitenteugel eraan en binnenbeen maar toch slaagt ze erin om een soort travers-achtige beweging te maken dan. Wat kan ik hieraan doen? Meer reactie op binenbeen lukt niet zo goed omdat ze er gewoon niet op reageert. Dus overgangen enzo verlopen nu wat 'traagjes'. Moet ik haar tijd gunnen of eens een spoortje proberen?
Ook voor galop heeft ze veel ruimte nodig en springt ze moeilijk aan. Als er iemand goede tips heeft! Pling

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:21

Maak d'r gevoeliger voor je lichte beenhulpen door deze heel consequent bij te brengen. Begin in overgangen halt-stap. Been af, dan been lichtjes aanleggen. Doordat het been eerst af was, MOET ze het gevoelt hebben. Geen reactie: fel schopje, geen reactie: zweep (even laten zien of zwiepje in de lucht of tikje; afhankelijk van op welke ze met een 'schokje' door het lijf reageert). Deze 3-stappen ALTIJD aanhouden, zodat ze uiteindelijk op het zachte been reageert.
De galop kost haar gewoon nog veel moeite (is ze niet gewent waarschijnlijk). Train dit eerst vooral veel recht uit en flauwe bochten. Als dat beter gaat, dan proberen KORT IETS terug te rijden in de galop en direct weer arbeids tempo (liefst met dat lichte been...). Pas als het voorwaartse er in de galop goed in zit, wat meer de overgangen oefenen.
Succes!

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-04 22:04

bedankt voor de duidelijke uitleg QQQQ! Lachen