alles doet het nog...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

alles doet het nog...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-02 16:57

Haha!
Omdat de onderlaag in de bak nog steeds bevroren is ben ik vandaag maar naar het bos gegaan. Joop zag het duidelijk wel zitten, want zodra hij zijn tuig op had werd hij nogal vrolijk. Gelukkig bleef hij tot ik was opgestapt redelijk rustig. Zodra we langs de weg stapten en er auto's aankwamen werd hij eventjes gek. Vanuit stilstand weg galopperen en vervolgens tegen een boom tot stilstand komen enzo. Hij was echt behoorlijk heet, dus ik vroeg me al af wat ik in godsnaam in mijn eentje in het bos deed. Vooral toen hij opeens stilstond. Zodra ik hem voorwaarts dreef (heel voorzichtig omdat hij al op springen stond) gaf hij een bok en draaide zich zomaar ineens 180 graden om. Ik werd nogal pissig, want dat moet hij niet flikken. Dus weer omgedraaid en er weer heen gestapt. Onder luid protest (gesnuif, gesnork en gebrom) liep hij er al draaiend en dreigend langs. Daarna werd hij 'opeens' een heel stuk rustiger, stond stil en wilde eigenlijk niet nóg verder. En dat terwijl we pas een kwartiertje onderweg waren! Voor mij genoeg reden om een beetje bezorgd te worden, helemaal omdat zijn passen ook een heel stuk korter waren geworden. Toch bracht hij zijn achterhand nog goed onder de massa, dus hij was (nog) niet spierbevangen. Na 20 minuten had hij het helemaal gezien en draaide zich gewoon rustig om, maar wel heel overtuigd. Hij liep iets vlotter door, dus ik was weer een beetje opgelucht. Ik zag de bui echt al hangen, niet wéér een week nauwelijks iets doen omdat hij spierbevangen is. Vlak bij huis kwam weer de klad erin en wilde hij weer niet. Ik afgestapt en ernaast verder gelopen. Thuis bleek hij gelukkig nog 100% te zijn en nergens last van te hebben. Achteraf misschien stom dat ik maar zo kort weg ben geweest, maar stel dat ik daar in t bos had gestaan met een bevangen paard… asjeblieft niet zeg! Ik weet nog steeds niet waar het aan lag, maar hij is iig heelhuids thuis gekomen en morgen gaan we weer kijken hoe de bak is, en anders gaan we weer naar t bos, en dan met z'n drieën!
Het viel me wel op dat hij flink vet is geworden. Vanochtend liep hij los in de bak en het is echt niet meer dat slanke beestje! En toen ik erop zat hoefde ik gelukkig niet veel te drijven, maar als ik moest drijven zat er een flinke laag vet tussen }> … ben allang blij dat ik morgen weer kan rijden *fiew* en dan gaan we kijken of er nog een beetje gedressuurd kan worden, ik hoop van wel, want dan kan ik weer eens kijken of die knopjes ook allemaal nog werken! Extreme duivel Clown

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 17:58

Ik heb nu eindelijk een beeld van je Joop, dank je wel voor het meenemen van de foto's Laudine!!! Gaaf paard! En ja, je kunt af en toe niet voorzichtig genoeg zijn. Rijdze!!! Haha!