Amazone overlijdt na val paard

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Amazone overlijdt na val paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-04 22:49

http://www.nu.nl/news.jsp?n=320370&c=10
www.nu.nl

NES - Een 50-jarige vrouw is vrijdagavond overleden, nadat haar paard bovenop haar was gevallen. De vrouw uit Nes (gemeente Dongeradeel) was de paardrijkunst niet machtig, aldus de politie zaterdag.

Ze zat op de rug van het paard toen het dier weggleed op een gladde plek in de dressuurbak. De viervoeter begon te steigeren en viel achterover bovenop de vrouw. Door het gewicht van het paard was de amazone op slag dood.

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo


SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 14:17

jeetje wat erg!!!

maar was de paardrijkunst niet machtig? waar baseren ze dat op vraag ik me dan af?

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 14:25

Inderdaad heel erg.

Maar ik vraag me ook af waar ze dat "paardrijkunst niet machtig" vandaan halen? Ze was dus een beginner? Nou, iedereen had dit kunnen overkomen, dus ik vind het onnodig om dit erbij te zetten.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 14:29

Het is ook heel erg, binnen 2 weken heb ik 4 situaties gelezen en gehoord waarbij ruiter met paard is omgevallen, bij 3 keer ging het goed (op een beenbreuk na).
Maar zo kan het dus ook gaan.

En idd het kan iedereen overkomen.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 14:47

Jeetje, wat vreselijk zeg.!

Tayga en ik zijn ook samen omgeklapt Scheve mond , gelukkig ben ik er goed vanafgekomen.
Als je dit leest zou je nooit meer op een paard klimmen Scheve mond .

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 14:55

Ah bah wat eng.. Scheve mond oh het zal je maar overkomen zeg...

Ik snapte het van "was de paardrijkunst niet machtig" ook niet zo, ik bedoel, het kan toch altijd gebeuren, waar baseren ze dat dan op?

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 14:58

Jeetje...

Vraag me af waar ze het op baseren dat ze de rijkunstig niet machtig was. Iedereen kan dit toch overkomen?

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 15:14

Ik hoorde het op de radio ja... Erg..

Georgette schreef:
Vraag me af waar ze het op baseren dat ze de rijkunstig niet machtig was. Iedereen kan dit toch overkomen?

Dat vraag ik me ook af ja...

Ariadne

Berichten: 119
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Op een mooie houten stoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 15:24

Het kan iedereen inderdaad overkomen, maar liever niet!
Wat erg zeg...

Party!! De lucht is groen het gras is blauw, ik ben niet stoned, wat zeik je nou? Party!!

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 15:26

Dit kan iedereen overkomen. Zelfs een bodyprotector kan dit niet tegenhouden. Het is gewoon een spijtig ongeval. Wat het natuurlijk niet minder jammer maakt voor de vrouw en haar familie.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 15:56

en ook 'belangrijk' om dat geval uit Huizen er bij te plaatsen. Nog even en de media heeft 'het paard en veiligheid' in kwestie genomen en moeten er vanuit Den Haag maatregelen genomen worden, als anti slip zooltjes of airbags onder de hoeven. Boos!
of de manege wordt onder de loep genomen omdat er een gladde plek in de bak zat...

maar goed, het zal tekstvulling zijn. voor die arme vrouw is het een nare dood... erg sneu. Verdrietig

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 16:40

Ieh..rot verhaal. Zeker om te lezen, omdat bij mij ook mijn paard bovenop mij is gevallen. Bij mij is het toen "goed" afgelopen. Verlamde arm voor 2 maanden, en een gebroken sleutelbeen. Dit kwam omdat het paard struikelde en bovenop mij viel. Maar als je dit zo leest, zie ik ook hoe het had kunnen aflopen..
Toch blijft het een risico van de sport, maar het wil niet zeggen dat het minder sneu is..Verdrietig

FemkeH

Berichten: 86
Geregistreerd: 09-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 16:47

Citaat:
toen het dier weggleed op een gladde plek in de dressuurbak. De viervoeter begon te steigeren en viel achterover bovenop de vrouw.


Gleed het dier uit, door een gladde plek in de dressurbak?
Of ging het paard steigeren, en viel daarom achterover?

Naar mijn idee staan er nu twee verhalen,
of lees ik dat verkeerd? (als een paard uitglijdt kan hij niet direct steigeren) Verward

Maargoed, het maakt eigenlijk niet uit wat de journalist heeft geschreven en wat de politie heeft verklaard.
Het is tragisch zo een ongeval en ik wens alle familie, vrienden, kenissen en betrokkenen dan ook erg veel sterkte toe.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:19

ik lees de laatste tijd wel erg veel nare ongelukken waarbij of de ruiter of het paard het niet overleeft...

ben zelf een keer met een paard de hoek uitgegleden, ik kon er nog net op tijd afspringen, anders had ik ook onder het paard gelegen.

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:23

misschien gleed het paard weg waardoor het begon te steigeren?

ik ben ook eens met paard en al omgegaan, heel nare ervaring, maar gelukkig voor ons beide niet meer dan blauwe plekken.

moontje

Berichten: 331
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:24

mmhh zo te zien heeft een vriend gister nog geluk gehad Scheve mond
die is gister door toedoen van twee jongens op crossmotors ook omgeklapt met zen paard en had zen schouder uit de kom en een hersenschudding
mag ie blij zijn dat het verhaal uberhaupt nog na kan vertellen Scheve mond

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:33

oh bah, als ik elke keer lees water allemaal met mensen gebeurd die achterover slaan met een paard .
Vraag me ook wel af hoe de politie weet dat ze niet kon rijden

Ik ben zelf ook een keer achterover geslagen, gelukkig kon ik toen nog in de beugels gaan staan en heb ik alleen haar hals "maar" op me gekregen.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:35

FemkeH schreef:
Citaat:
toen het dier weggleed op een gladde plek in de dressuurbak. De viervoeter begon te steigeren en viel achterover bovenop de vrouw.


Naar mijn idee staan er nu twee verhalen,
of lees ik dat verkeerd? (als een paard uitglijdt kan hij niet direct steigeren) Verward

bij mij is een pony achterovergeklapt doordat ze uitgleed terwijl ze stijgerde, misschien dat ze zoiets bedoelen?

roderigo

Berichten: 142
Geregistreerd: 14-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:47

he jeetje wat een erg verhaal zeg.
Het zou je maar inderdaad overkomen, bah ik moet er niet aan denken en wat erg voor de familie.

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:59

Wat erg zeg! Ik denk dat er wordt bedoeld met 'de paardrijkunst niet machtig', dat de vrouw nog niet echt goed kon rijden, toch? Echt een verschrikkelijk verhaal .

Ik mis je zo... ;(

Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Zwanger! Wat een prachtig lichtpuntje, ik zie het graag als een lijntje met boven :). Het moest zo zijn!

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:26

wat vreselijk, heel rot voor iedereen die haar kent... ik vraag me af wat er gebeurd met et paard... ik denk gewoon verkocht

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:28

Ik had het ook al gehoord, heel erg.

Paardrijkunst niet machtig vind ik ook rare zin, het kan een ieder overkomen.
Mijn vorige pony is ook eens omgeklapt bij het steigeren ( ik zat er toen niet op, een ander ) bovenop de amazone... die is er gelukkig alleen met een hersenschudding vanaf gekomen.

Zag ook op een wedstrijd meiske van dr paard glijden terwijl hij steigerde, dáárna klapte hij nog eens bovenop haar... meiske is afgevoerd met ambulance.

Dit zijn dingen die nou eenmaal gebeuren, helaas nu met een afschuwelijke afloop, maar of dat nou perse is vanwege de onbemachtigde rijkunst... zo komt het nu wel over en dat vind ik eeen beetje kort door de bocht

Myra87
Berichten: 2495
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:32

Ik heb ook een ong. gehad met me haflinger, we zijn gestruikeld en ze viel op me, op de harde weg. Gelukkig lag ze alleen op me been! Had anders kunnen aflopen

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:33

tjee.. maar dit kan idd iedereen gebeuren... weet iemand iets over de toestand van het paard?

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?


Ross

Berichten: 1318
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:09

Woow wat vreselijk, ga je even een stukje rijden met je paard...... en dan ben je opeens dood
Ik wil de familie sterkte wensen met dit verlies


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: akishino en 23 bezoekers