Lang leve de NIETMACHINE!!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Tinusjuh

Berichten: 143
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barneveld

Lang leve de NIETMACHINE!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 17:27

Maandag waren Ilovehorses4ever en ik op buitenrit naar Kootwijk gegaan OK dan! . Zoals jullie weten is Ilovehorses4ever nogal vergeetachtig Haha! Maar goed. Ik had een muts voor haar 14e, 15e, en 16e vajaardag meegenomen. Maar jah, je moet hem tog ergens mee vastnieten?????:?
Dus nadat we de muts op maat hadden gemaakt gingen we richting kootwijk. Ilovehorses4ever stelde voor een wedstrijdje te houden. Natturlijk wilde ik ff laten zien dat Warco de haf tog egt wel Koos de Belg kon verslaan!!!! Halverwege hoorde we een schreeuwende Ilovehorses4ever. We stopten meteen, en wat bleek???? D'r beugel was gebroken!!!! *LOL* Haha! Ik stapte af. We probeerden een knoop erin te leggen, maar dit werkte niet helemaal... En toen herinnerde ik mij wat ik bij me had: een nietmachine OK dan! Haha! OK dan! We twijfelden... Maar ja, wie niet waagt, wie niet wint... Dus haalden we deze uit mijn tas, niette de beugel weer vast, trokken op ons allerhardst aan de beugel, en we reden schijnheilig we met een vastgeniete beugel. Het mooie: hij bleef zitten!!!! Haha! we waren gered: door de nietmachine...

True friends are there when you need them


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:32

Was haar beugel gebroken of haar beugelriem? Tong uitsteken

Trouwens, geen compliment voor het onderhoud van haar tuigage als een beugelriem zomaar breekt.

Je suis Charlie.

Tinusjuh

Berichten: 143
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 17:35

d'r beugelriem Bloos tis inderdaad niet zo'n goed zadel, maar als je nix beter hebt, gebruik je tog maar wat te gebruiken is.

True friends are there when you need them

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:37

Het zadel kan wel niet goed zijn, maar het moet wel veilig zijn. Dus beugelriemen behoren te vervangen, en de stoten ook. Een gebroken beugelriem of gebroken singelstoot/singel kunnen hele ernstige ongelukken tot gevolg hebben.

Je suis Charlie.

Tinusjuh

Berichten: 143
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 17:44

das waar. maar ag. mijn zadel is in iedergeval wel best. ik olie hem zo eens in de maand, 2 maanden, en vervang de dingen die kapot zijn. *LOL* neej, maar dat beessie waar zij op ging had al een tijdje stil gestaan, maar goed. ik denk dat ze ook wel weer wat heeft geleerd van deze 'wijze' les OK dan!

True friends are there when you need them

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 18:58

zoho.. hoe hebben jullie dat geniet dan .. door dat dikke leer?

Tinusjuh

Berichten: 143
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 19:24

paste net Lachen en natuurlijk een stuk of 20 nietjes, 10 aan beide kant OK dan!

True friends are there when you need them

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:40

Bij mij was een keer de beugel zelf geborken in volle galop.... ik was toen echt niet gelukkig... keihard gevallen

Vrijgezel #4(#64)-Terrabokker #2
Ik ben niet nieuwsgierig, ik wil gewoon graag alles weten

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 21:17

haha, ondanks alle erge dingen die hadden kunnen gebeuren kan ik er wel om lachen...

Faber quisque fortunae suae

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:46

Ik heb een keer een gebroken beugelriem gehad bij een springles. Was een manegezadel, en de beugelriem was een beetje beschadigd. Gelukkig is er verder niets gebeurd, paard had door dat het niet klopte. Sindsdien ben ik wel heel voorzichtig met de tuigage.

Je suis Charlie.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:09

Muizje schreef:
Bij mij was een keer de beugel zelf geborken in volle galop.... ik was toen echt niet gelukkig... keihard gevallen


Heb ik ook een keer gehad, zeker metaalmoeheid of zo. Ik was idd ook niet blij. Ben een week uit de running geweest omdat m'n schouder niet meer wilde.

_coentje_

Berichten: 127
Geregistreerd: 03-05-04
Woonplaats: groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:15

Haha doe je goed, jullie hebben geluk gehad !

With every star that falls
I wish my wishes for you
And with every tear that falls
I wish you think of me too

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:30

Haha! Creatief met de nietmachine OK dan!
Mijn man heeft ooit eens, toen hij net voor een belangrijke vergadering op zijn werk het kruis uit zijn broek scheurde, dat gerepareerd met een nietmachine!
Het was dat ik het op gegeven moment ontdekte bij het doen van de was, want hij was het allang weer vergeten en liep vrolijk rond met de nietjes in zijn broek! Gevaarlijk spelletje Haha!

Blijft bij mij de vraag waarom je tijdens een buitenrit een nietmachine meesleept???

*Het leven is te kort om moeilijk te doen!*

Juut

Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 13:59

Om gebroken beugelriemen te nieten!!! Clown Had ik ook maar zo'n ding bij me vorig jaar, toen ik tijdens een lange tocht met een beugel achter een paaltje bleef haken en de paal sterker als de riem bleek te zijn... Verdrietig Heb 3 uur doorgezeten!

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:04

Op lange buitenritten/dagtochten kun je soms maar beter een reserve beugelriem bij je hebben. Je kunt hem makkelijk om de hals van je paard hangen.

Je suis Charlie.

Tinusjuh

Berichten: 143
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 18:12

Cassidy schreef:
Op lange buitenritten/dagtochten kun je soms maar beter een reserve beugelriem bij je hebben.

Of een nietmachine Tong uitsteken Ach ja, als je op dag/trektochten gaat, kan er altijd wel iets gebeuren wat niet helemaal de bedoeling is. (jammer genoeg)

True friends are there when you need them

Tinusjuh

Berichten: 143
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 18:16

Feufollet schreef:
Blijft bij mij de vraag waarom je tijdens een buitenrit een nietmachine meesleept???
Das toch hartstikke logisch? Bloos Ik bedoel... ilovehorses4ever was natuurlijk niet speciaal naar mijn huis gekomen om de muts te passen. (de beessies staan namelijk niet bij elkaar) En ja, om nou met paperclips in een muts te gaan rijden, dat gaat zo gauw los. Knipoog

True friends are there when you need them


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:17

Cassidy schreef:
Op lange buitenritten/dagtochten kun je soms maar beter een reserve beugelriem bij je hebben. Je kunt hem makkelijk om de hals van je paard hangen.


haha! ik zie mezelf al gaan met allemaal "reserve"spullen: beugelriem om de hals, singel aan de staart geknoopt, hoevekrabber, zakmes, enz Haha! OK dan!

gelukkig is het nog goed afgelopen!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:21

Het spijt me echt, maar nu ik dit lees gaat het me steeds meer tegenstaan dat ze meewil met de Belg op de Lunterenrit. Ik zie het totaal niet zitten!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:53

Jurga schreef:
Het spijt me echt, maar nu ik dit lees gaat het me steeds meer tegenstaan dat ze meewil met de Belg op de Lunterenrit. Ik zie het totaal niet zitten!


dit snap ik niet helemaal Verward

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:55

Haha, niet echt veilig maar wel creatief opgelost! Wel een nieuwe beugelriem kopen he?

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:35

pff nou wees blij dat het goed is afgelopen!
en idd wel een nieuwe kopen he Haha!

♥ Iets met diepe dalen en hoge bergen!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 20:57

Jurga schreef:
Het spijt me echt, maar nu ik dit lees gaat het me steeds meer tegenstaan dat ze meewil met de Belg op de Lunterenrit. Ik zie het totaal niet zitten!

ik weet er het fijne niet van, maar het lijkt erop dat dit iets persoonlijks is...? hoort dat in dit topic?

Faber quisque fortunae suae

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:36

haha apart
ik had ook een keer dat me beugel riem boven aan stuk ging
maar weer terug gehangen en hij bleef goed op de klem zitten Tong uitsteken

Icelandics
They grow when you get on

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:48

bericht verwijderd, bemoeide me ergens mee wat al via pb opgelost was Bloos
Laatst bijgewerkt door Richtje op 10-05-04 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ArtHorse, Azmay, Sterrenpony, wiifke en 34 bezoekers