Wedstrijd gehad in Hierden(2 winstp.) en ongeluk..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Wedstrijd gehad in Hierden(2 winstp.) en ongeluk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-04 13:13

Ik heb gisteravond wedstrijd gehad in Hierden. Ik zag er tegenop omdat het zulk slecht weer was en ik alleen ijzers met kalkoenen voor had.

Toen we eraan kwamen moesten we over een heel smal modderpad. Na ons zat de eerste auto met trailer al vast Haha!. Gelukkig was mijn vriend zo slim gelijk onze auto met trailer uit die parkeerplek te halen en gewoon langs de weg te zetten. Later bleek dit erg verstandig want zowat iedereen kwam vast te zitten.

Toen ik Ryan uit de trailer haalde was die harstikke wild. Staart plat op zijn rug en briesen. Gelukkig doe ik altijd het hoofdstel al in in de trailer anders kon ik hem echt niet houden. Toen even gelongeerd en hij bleef maar gaan. Ik moest snel inrijden dus toch maar opgezadeld en met zadel nog even rond laten gaan, en bokken dat die deed. Toen dacht ik dat die wel moe was en ging ik erop. Mijn vriend hielt voor de zekerheid de longeerlijn eraan. En toen schrok Ryan ergens van (waarschijnlijk mijn regenjas) en ging aan de kletter. Mijn vriend gleed uit en kon niet anders als de longeerlijn loslaten. En daar ging ik dwars door 3 stroomdraden en door een pas geploegd boerenland Het was doodeng. Ik dacht toen hij op de draad afgalopeerde, nu slaan we over de kop en hebben we beiden minimaal onze benen gebroken. Maar hij liep dwars door de draden heen en bleef gelukkig niet hangen. Eindelijk kwam hij tot rust en heeft mijn vriend met nog wat mensen hem gepakt.
Ik helemaal in shock uiteraard Haha! Paard doodmoe van het galoperen in het omgeploegde land. Ik had er nog over gedacht om regelrecht naar huis te gaan, maar dan hadden we zoveel moeten doorstaan voor niets. Het paard had niets zelfs geen schaafwondjes van het draad. Mijn vriend heeft zijn bovenbeen helemaal blauw en kapotte handen door die longeerlijn.
We hebben hem meegenomen naar de inrijbak en ik heb daar nog een paar rondjes kunnen inrijden voordat we konden starten, hij was toen weer rustig en liep niet kreupel, maar ik was nog steeds wat huiverig voor hem.
Het eerste proefje ging erg goed. We zijn geen een keer uitgegleden waar ik dus bang voor was. Het enige waarik een 5 voor had was afwenden bij B en overgaan in arbeidsstap, ik ging te laat stappen. Verder allemaal zessen en zevennen en drie achten voor middendraf, zuiverheid van de gangen en uiterlijke verzorging.
En ik had daarvoor 166 punten en een gedeelde 2e plaats. Dik tevreden dus OK dan!

Het tweede proefje ging ook erg goed. Hij had wel wat meer voorwaards gemogen maar ik durfte te weinig risico's te nemen ivm de gladheid.
Ik had 2 vijfen voor halve grote volte cx en xa en voor de rest weer allemaal zessen en zevennen. En twee achten voor de grote volte in draf en halsstrekken.
Hier had ik 162 punten voor en dat was een gedeelde 4e plaats. Weer heel tevreden dus OK dan!

De eerste 4 kregen een prijs dus ik had 2x prijs . Er waren ongeveer 24 deelnemers.
Weer 2 winstpunten erbij. Nu ben ik B + 6.

Maar als je denkt alles gehad te hebben en rustig aan het uitstappen bent krijgt meneer de wind weer in zijn kont en daar ging hij weer. Geen houden aan dan hoor... Dwars over de witte hekjes waar iemand zijn proefje aan het rijden was Bloos! Recht op dat paard af, ik kon geen kant op. Maar net op tijd maakt hij zelf een bocht naar rechts en draaf ik gauw de wedstrijdring uit.... Het meisje dat net reed schreeuwde nog boos naar me of ik dat soort dingen buiten de wedstrijdring wou doen... Alsof ik het expres deed... Later ben ik nog naar haar toe gegaan om me te verontschuldigen en ze zei dat ze ook was geschrokken maar het verder niet boos bedoelde... En ze werd trouwens nog eerste in die proef dus dat maakt het ook goed Haha!

We hebben Ryan gauw thuis gebracht en zijn toen terug gegaan voor de prijsuitreiking. Ryan is gelukkig niet kreupel geworden van zijn rit door de draden en het akkerland. Vanmorgen zag alles er goed uit en liep hij weer lekker te rennen in de paddock.


Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 13:35

Wat een rar mens zeg Haha! Je kan er toch niets aan doen dat je paard ervan door gaat!! Maar toch een geluk bij een ongeluk he Tong uitsteken Gefeliciteer dmetje winst en jullie komen er wel ;j

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 13:36

Zo, dat lijkt me ontzettend schrikken, knap dat je daarna gewoon de proeven rijdt en met dikke winstpunten!! Gefeliciteerd!

Ik heb vanochtend wel vast gezeten met auto en trailer op dat weggetje, er moest een tractor aan te pas komen om me daar weg te slepen.
En toen moest ik na mijn proef nog weer van het parkeerterrein af...... Ik ben maar op het paard naar huis gegaan (is vlakbij, ongeveer 20 minuten stappen) en daarna met de fiets terug om auto en trailer weer weg te laten slepen Huilen .

Mijn proefjes gingen iets minder, er was maar een heel klein stukje om los te rijden; en de ringen waren ondertussen erg modderig en glibberig; dus ik kwam niet echt aan fiijn rijden toe. Ik had uiteindelijk 147 en 152 (ik had na de proeven voor mezelf bedacht dat ik het 148 en 152 waard vond, dus ik zat aardig in de richting Haha! )

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-04 13:44

Kelan schreef:
Zo, dat lijkt me ontzettend schrikken, knap dat je daarna gewoon de proeven rijdt en met dikke winstpunten!! Gefeliciteerd!

Ik heb vanochtend wel vast gezeten met auto en trailer op dat weggetje, er moest een tractor aan te pas komen om me daar weg te slepen.
En toen moest ik na mijn proef nog weer van het parkeerterrein af...... Ik ben maar op het paard naar huis gegaan (is vlakbij, ongeveer 20 minuten stappen) en daarna met de fiets terug om auto en trailer weer weg te laten slepen Huilen .

Mijn proefjes gingen iets minder, er was maar een heel klein stukje om los te rijden; en de ringen waren ondertussen erg modderig en glibberig; dus ik kwam niet echt aan fiijn rijden toe. Ik had uiteindelijk 147 en 152 (ik had na de proeven voor mezelf bedacht dat ik het 148 en 152 waard vond, dus ik zat aardig in de richting Haha! )


Had je dezelfde jury? Idd de losrij ring was niets... Ik had al medelijden met degenen die vandaag zouden moeten rijden want alles was al plat gelopen aan het einde van de avond.

En die parkeerplaats was echt flut! Ik ben zo blij dat wij niet vast kwamen te zitten...

Jammer dat je geen winstpunten had, maar knap dat je rond kwam in die modderbende... Als je maar tevreden bent toch Lachen.

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 14:49

netjes hoor, ik heb vanochtend voor het allereerst tussen hekjes gereden op glad gras zonder ijzers, en sjors slipte niet 1 keer

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 15:20

Netjes hoor!!

bij mij ging het ook niet zo super.... 147 en 150

ik was aan het losrijden, komt er een vrouw aan met 3 honden, komt er opeens zo`n hond achter me aan... dwars op het hek af..

Hij stond helemaal te trillen op z`n benen!

volgende keer beter Lachen

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 19:50

Pfoe, dat paard zal wel lekker moe geweest zijn zeg, wat een gedoe! Maar heel goed dat je toch nog zo goed hebt gereden ondanks alles! OK dan!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Annash
Blogger

Berichten: 26473
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 19:59

sjeej fijn paard zeg Tong uitsteken
arme vriend, ik zou hem maar eens een extra knuffel geven Haha!
en verder, netjes gereden, gefeliciteerd hoor!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 20:12

Kelan schreef:
Zo, dat lijkt me ontzettend schrikken, knap dat je daarna gewoon de proeven rijdt en met dikke winstpunten!! Gefeliciteerd!

Ik heb vanochtend wel vast gezeten met auto en trailer op dat weggetje, er moest een tractor aan te pas komen om me daar weg te slepen.
En toen moest ik na mijn proef nog weer van het parkeerterrein af...... Ik ben maar op het paard naar huis gegaan (is vlakbij, ongeveer 20 minuten stappen) en daarna met de fiets terug om auto en trailer weer weg te laten slepen Huilen .

Mijn proefjes gingen iets minder, er was maar een heel klein stukje om los te rijden; en de ringen waren ondertussen erg modderig en glibberig; dus ik kwam niet echt aan fiijn rijden toe. Ik had uiteindelijk 147 en 152 (ik had na de proeven voor mezelf bedacht dat ik het 148 en 152 waard vond, dus ik zat aardig in de richting Haha! )


kwam ik jou nog tegen in de enk!?! met de trailer en auto Verward

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 11:27

Chantal schreef:

kwam ik jou nog tegen in de enk!?! met de trailer en auto Verward


Ja, volgens mij wel, rond half tien was dat toch? Jij op het paard en twee mensen op de fiets er naast?
Was jij ook lopend er naar toe gegaan?

Achter gezien had ik ook lopend moeten gaan; mijn trailer kwam vast te zitten in de modder daar............
maar Rigaud is niet zo verkeersmak, dus dat durfde ik op de heen weg niet aan. Of eigenlijk moet ik zeggen; wel verkeersmak, maar niet "enge ganzen, enge stenen en enge bomen mak" Haha!
Dus als je zometeen iemand naast haar paard op de Wijtgraaf ziet lopen, dan ben ik dat Haha! , ga zo nl. even een bosritje met Ri maken.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 13:06

Kelan"]
[quote="Chantal schreef:

kwam ik jou nog tegen in de enk!?! met de trailer en auto Verward


Ja, volgens mij wel, rond half tien was dat toch? Jij op het paard en twee mensen op de fiets er naast?
Was jij ook lopend er naar toe gegaan?

Achter gezien had ik ook lopend moeten gaan; mijn trailer kwam vast te zitten in de modder daar............
maar Rigaud is niet zo verkeersmak, dus dat durfde ik op de heen weg niet aan. Of eigenlijk moet ik zeggen; wel verkeersmak, maar niet "enge ganzen, enge stenen en enge bomen mak" Haha!
Dus als je zometeen iemand naast haar paard op de Wijtgraaf ziet lopen, dan ben ik dat Haha! , ga zo nl. even een bosritje met Ri maken.
[/quote]
ja idd dat was ik!
Ja ik was lopend gegaan!
Mooi dichtbij!!

oo succes dan!! OK dan!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 13:09

Misschien moet je hem nog maar even thuishouden! Het wordt wel een hele gevaarlijke sport zo. Niet alleen voor jou en je paard maar ook voor de rest op zo'n terrein!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 16:25

Ik zou persoonlijk niet op wedstrijd gaan als ik mijn paard niet onder controle had. Dat hat ik in het begin ook niet helemaal (hij moet het toch leren) maar wist wel dat ik hem op een volte kon zetten.
Gelukkig zijn er geen ongelukken door gebeurd.

Don't dream your life, live your dreams!

AnneliesB

Berichten: 160
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:00

gabyfedde schreef:
Ik zou persoonlijk niet op wedstrijd gaan als ik mijn paard niet onder controle had.

Een dier blijft een dier!
Paardrijden is pas een uitdaging met een paard met temperament, vind ik. Ik bedoel: op een shetlander kan elke sukkel rijden toch? Maar dit, grote klasse, Manda!! OK dan! Hoe jullie dat dier weer onder controle kregen: puik!!!
En nog winstpunten ook.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:03

AnneliesB"]
[quote="gabyfedde schreef:
Ik zou persoonlijk niet op wedstrijd gaan als ik mijn paard niet onder controle had.

Een dier blijft een dier!
Paardrijden is pas een uitdaging met een paard met temperament, vind ik.
[/quote]

Met dit gedeelte ben ik het helemaal eens, met een saai paard kom je nergens.
Maar wat als er door jouw toedoen gewonden vallen omdat je je paard niet onder controle hebt? Wat als hij dus wel bovenop dat andere paard was geklapt?

Don't dream your life, live your dreams!


AnneliesB

Berichten: 160
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:06

Ja, ik denk dat je dat nooit kan voorkomen. Een paard heeft nou soms vreemde gedachten. Wie is er nou bang voor een regenjas? Dit paard dus... En misschien is jouw makke paard ook wel bang voor iets heel vreemds.
Mijn paard is bang voor ballonnen, maar ook voor het geluid van klepperende sandalen/klompen. Verward

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:09

AnneliesB schreef:
Ja, ik denk dat je dat nooit kan voorkomen. Een paard heeft nou soms vreemde gedachten. Wie is er nou bang voor een regenjas? Dit paard dus... En misschien is jouw makke paard ook wel bang voor iets heel vreemds.
Mijn paard is bang voor ballonnen, maar ook voor het geluid van klepperende sandalen/klompen. Verward


Mijn makke paard?????
Die heb ik niet hoor! Die van mij ging er gisteren ook lekker vandoor toen er een tractor aan kwam zetten. Maar ik kon hem wel op een volte zetten en binnen de ring houden (was tijdens een proef). Hij is bang voor grote voertuigen, spuitbus-geluiden, paraplus en spoken en gaat er dan graag vandoor.

Don't dream your life, live your dreams!

AnneliesB

Berichten: 160
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:10

paarden zijn mafketels. mijn paard gaat bij een scheet al aan de kletter (handig als je chili con carne op hebt)

*een paard is je beste kameraad*

valencia
Berichten: 562
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:19

erg goed doorgerden dan! knap hoor

en ojah, een paard met temperament toont en showt wel veel meer en dat ziet er dus meestal wel beter uit. (als je het goed gebruikt, haha)

in ieder geval met je punten, groetjes mariska

.....

valencia
Berichten: 562
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:19

ik bedoel: gefeliciteerd met je punten! Haha!

.....

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 20:44

AnneliesB"]
[quote="gabyfedde schreef:
Ik zou persoonlijk niet op wedstrijd gaan als ik mijn paard niet onder controle had.

Een dier blijft een dier!
Paardrijden is pas een uitdaging met een paard met temperament, vind ik. Ik bedoel: op een shetlander kan elke sukkel rijden toch? Maar dit, grote klasse, Manda!! OK dan! Hoe jullie dat dier weer onder controle kregen: puik!!!
En nog winstpunten ook.
[/quote]

dan zal het je vast nog tegen vallen dat er ook wilde shetlanders zijn

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:51

AnneliesB schreef:
Ja, ik denk dat je dat nooit kan voorkomen.


Tuurlijk ergens van schrikken kunnen ze altijd, maar als hij twee keer zonder reden aan de kletter gaat (zelfs aan de longe) lijkt me het nog niet echt verantwoord om op concours te gaan.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 08:36

Nou ja, zonder reden... Het is zijn eerste buitenseizoen en de tweede wedstrijd ooit op gras. Bovendien regende het en waaide het en was het vreemd terrein. Dingen die hij allemaal niet kent en waarvan ik zijn reactie niet kan raden, alsof ik voor mijn plezier aan de kletter ga.

Maar ik blijf gewoon concours rijden hoor, een paard blijft een paard.

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 08:39

Chantal schreef:
Netjes hoor!!

bij mij ging het ook niet zo super.... 147 en 150

ik was aan het losrijden, komt er een vrouw aan met 3 honden, komt er opeens zo`n hond achter me aan... dwars op het hek af..

Hij stond helemaal te trillen op z`n benen!

volgende keer beter Lachen


Das ook lekker dan, ik had in de eerste proef dat ik terug naar draf moest vanuit galop, maar het was zo glibberig dat ik bijna door het hekje ging, dus ik me stem er bij staat er op briefje, geen stemhulp Schijnheilig , dat snap ik wel hoor maar ja kon ook niet anders.
Ik had in de eerste proef 144 en daarna 150. Ach ja volgende keer beter.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:16

Charos"]
[quote="AnneliesB"][quote="gabyfedde schreef:
Ik zou persoonlijk niet op wedstrijd gaan als ik mijn paard niet onder controle had.

Een dier blijft een dier!
Paardrijden is pas een uitdaging met een paard met temperament, vind ik. Ik bedoel: op een shetlander kan elke sukkel rijden toch? Maar dit, grote klasse, Manda!! OK dan! Hoe jullie dat dier weer onder controle kregen: puik!!!
En nog winstpunten ook.
[/quote]

dan zal het je vast nog tegen vallen dat er ook wilde shetlanders zijn
[/quote]
*LOL* *LOL* *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flubberboot, Petunia27 en 27 bezoekers