Wondjes :n

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Wondjes :n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 12:43

Pff ik word der helemaal gek van..\

Elke keer zit shakir onder de wonden
En elke keer bij de kootholtes en bal vertrappingen.
Ik heb al springschoenen in de wei om ik heb hem al zonder ijzers staan.
Maar het helpt allemaal niet... elke keer maar acederm derop spuiten benen afspuiten heel vervelend

Iemand nog tips om dit tegen te gaan???

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:51

mijn paard heeft precies hetzelfde, ik heb ook de ijzers er al onderuit laten halen.

Vorige week kwam iemand op het slimme idee om de oorzaak eens te bekijken: hij stapt te ver over met de achtervoeten en is voor niet snel genoeg weg, dit moet ik rijtechnisch op gaan lossen met lessen, heel erg veel lessen!

Ik vraag me dan wel af of hij het als hij op de wei loopt ook afleert Verward

Ik doe er overigens niets anders aan dan afspuiten, ik deed er eerst tea-tree-olie op, maar dan blijf ik aan de gang......

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:20

andere hoefsmid nemen, en ze iets hoger en korter op de hoef laten zetten, hierdoor rollen ze beter over de hoef en tillen hem beter op.

en klopt, jonge paarden doen dit nog wel eens, tillen de voorhoef te laat op waardoor de achterhoef erop stapt...

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:40

volgens mij smid, die er vanaf januari wekelijks bij is geweest en de voorijzer op alle mogelijke manieen verlegd en omgesmeed en achter ook.

Volgens hem en mijn lesgeefster is het hoofdzakelijk een rijtechnisch probleem dat ik zal moeten leren oplossen.....

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 17:29

Hoi,

Ik heb dit paardje dus nu een maandje en hij is ong 4 a 5 weken onder het zadel..Hij moest ook heel erg nodig naar de hoefsmid omdat ie onwijs hoog op zn benen stond..Hij liep ook onregel matig..
De oorzaak van de wondjes kon zijn omdat ie dus een verkeerde stand had gister heb ik nog met hem aan de hand moeten lopen om zn stand zo goed te kunnen bepalen hij liep wel beter...
Ben benieuwt of dit de oorzaak was en ik hoop dat het nu over is.. Hij liep ook heel erg onregelmatig heel erg vervelend...

Hij mocht ook nog niet op ijzers vanwege zn stand want hij was al een jaar niet meer naar de smid geweest ofso...
Nu gaat ie netjes om de 8 weken Haha!
Zn hoeven waren ook veel ste kort om ijzers der onder te laten leggen..

Nou ja ik zie het wel anders moet ie maar met springschoenen en beschermers in de wei staan en met rijden.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:42

bij www.loesdau.de staan een soort beschremers voor de hoefballen en de kootholtes, ik heb een paardmet buitenmodel benen, dus bij hem gaan ze nooit passen, maar als je een standaard maat paardje hebt, is het misschien wel een idee!

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 18:02

heb met rijden springschoenen en strijklappen om omdat die geen steun geven...
Bandages en troep ben ik niet zo'n voorstander van maarja dan maar dit maar heb uhm in de wei zonder strijklappen staan alleen met springschoenen en hij blijft die wondjes houden. spuit in 2 weken fles acederm weg echt niet normaal haha

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 13:34

Als je alles gedaan hebt wat je kon doen, is er maar weinig aan te doen.

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 16:44

Ja beetje jammer had het graag anders gehad..Misschien issie gewoon een beetje lomp omdat ie nog jong is Lachen

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 17:41

Voed hem dan goed op Haha!

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-04 17:13

Lanide schreef:
Voed hem dan goed op Haha!



Hehe tja Tong uitsteken lompheid krijg je der niet uit he Haha!

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:32

Haha, wel als je hem/haar hard aanpakt. Maar dan vind ik het zo zielig, want dan zie ik die treurige ogen, die smeken om iets aardigs Lachen niet dat ik dat gedaan hebt ofzo! Maare ja,........

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:36

vraagje: hoe voed je een paard zo op dat ie minder lomp wordt???? Verward

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:40

Hmm ik weet het niet precies maare ik denk dat je hem dan wat strenger moet aanpakken.

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 06:55

Ik kan hem dus niet harder aanpakken Boos! want er is niet zoveel meegedaan Boos! als je hem harder aanpakt en je zet je stem al op dan staat ie te trillen op zn benen hahaha dan heb ik echt zoiets van aaaah hahaa.
Hij heeft ook al een draadverwonding lidteken op zn knie :s ( bij de vorige eigenaar opgelopen)

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:05

Ojaa, dus doe het maar kalmpjes aan.

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 10:00

Het is echt een watje hoor:D maarja ik denk dati k maar door moet blijven spuiten met acederm en maar afwachten of het vanzelf over gaat Boos!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:34

heeft jouw paard achterijzers?

ik heb bij Morrie de achterijzers eraf laten halen en nu zijn zijn voeten voor heel! Het betekent alleen dat ik niet meer dan 1 keer per week voorzichtig een ritje kan maken totdat de hoeven zijn aangepast aan het lopen zonder ijzers (kan 9 maanden duren).

Ik heb het er wel voor over....

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:54

Ja, een paard is het waard om op te wachten.

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 11:40

smurf schreef:
heeft jouw paard achterijzers?

ik heb bij Morrie de achterijzers eraf laten halen en nu zijn zijn voeten voor heel! Het betekent alleen dat ik niet meer dan 1 keer per week voorzichtig een ritje kan maken totdat de hoeven zijn aangepast aan het lopen zonder ijzers (kan 9 maanden duren).

Ik heb het er wel voor over....

Mijn paard heeft helemaal geen ijzers.
Hij is net 3 en ik rij alleen met hem in de bak en af en toe buiten maarja we hebben grasstrook in het midden van de weg ( sta namelijk in een polder)
En heb het advies gehad om te wachten met beslaan totdat ie volledig ingereden is