Hallo ik ben nieuw...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jadeooseven

Berichten: 175
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Enschede

Hallo ik ben nieuw...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 13:52

Hallo,

Ik wil me even voorstellen, ik ben Natasja en ben dus nieuw op dit forum.

Na al een aantal weken met veel plezier al jullie ervaringen te hebben gelezen leek het mij leuk om mijn "verhaal" ook met jullie te delen.

Ik heb een drachtige merrie, Jade heet ze die op 4 juli uitgeteld is, dus ik zal nog wel een aantal weekjes moeten wachten helaas. Maar o wat is het spannend en wat verheug ik mij op het veulen!! Mits alles goed gaat uiteraard, want ik heb ook met tranen in mijn ogen verhalen op dit forum gelezen waarbij het dus minder gelukkig af is gelopen allemaal. Vreselijk, ik weet wat het is om je paard te verliezen, helaas is mij dit tien jaar geleden ( door een fout van de dierenarts ) ook overkomen en je vergeet het dus nooit weer! Ik hoop dan ook werkelijk dat alles met mijn merrie goed gaat, en heb daarom ook een geboorte alarm gehuurd.

Even kort ons verhaal, mijn merrie is 13 jaar en heeft nog nooit eerder een veulen gehad. Ook ik heb hier geen enkele ervaring mee dus dat maakt het dubbel zo spannend allemaal. Gelukkig sta ik er niet alleen voor en zijn er mensen om me heen die wel ervaring hebben, maar als jullie nog tips hebben, of dingetjes waar ik op moet letten dan hoor ik dat graag!! Hoe meer mensen hoe meer ervaring niet dan?

Verder heb ik vorig jaar met het insimineren al heel veel geluk gehad,al zeg ik het zelf , want we waren heel laat in het seizoen ( het was al 4 augustus), en ik had dus eigenlijk nog maar een kans op succes en toch hebben we die gok gewaagd. En mijn merrie werd dus bij haar eerste keer insimineren direct drachtig!! Voor mij een absoluut wonder!

En ja hoor, na maanden spanning werd haar buik mooi dikker en er zit dus werkelijk nog steeds een veulentje in. Super toch? Maar nu dus over een aantal weekjes de bevalling en de spanning stijgt, ik vind het tot nu toe geweldig allemaal en mijn merrie voelt zich ook super!! Volgens mij voelt ze zich al helemaal moeder hahaha.

Hieronder een aantal foto`s van mijn merrie en ook niet onbelangrijk ze is drachtig van OOSeven. En wat het word, een merrie of een hengstje maakt mij helemaal niet uit, als het maar gezond is! Al zou ik het wel heel leuk vinden als het zwart zou worden.

Nou, zoals gezegd ik houd jullie op de hoogte en ik hoop werkelijk dat ik hier over een aantal weken ook trots foto`s kan plaatsen van een gezond en lief veulen!!!

Groetjes
Natasja

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jadeooseven op 09-05-04 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt


EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 13:54

Welkom op Bokt!
Het is echt heel verslavend.
BTW. je foto's doen het niet.

Jadeooseven

Berichten: 175
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 14:08

Hoi,

Bedankt, nee inderdaad ik zie het, mijn foto`werken niet. Mooi balen, ik ben er druk mee bezig om ze er wel op te krijgen, maar weet eigenlijk niet wat ik nu precies verkeerd doe. Weet iemand hoe het dan wel moet?

Ik klik op image, ga dan naar de website, kopieer met mijn rechtermuisknop de URL, plak die in mijn bericht, dan weer image..maar geen foto.
Wat doe ik fout?

Groetjes Natasja


MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 14:13

Welkom op bokt.
Go foto is een uploadsite die er regelmatig uitligt.
Misschien een andere uploadsite gebruiken.
Succes !

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 14:19

Welkom hier op Bokt!!
Spannend hè een veulen, wij krijgen dit jaar ook voor het eerst een veulentje, onze merrie is al 12 dagen over tijd Haha!

Je kan trouwens heel gemakkelijk foto's uploaden bij www.imageshack.us dat moet zeker weten lukken Lachen

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Jadeooseven

Berichten: 175
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 14:34

Hoi,
Nou zoals jullie zien is het dus gelukt! He he. Maar bedankt voor je tip Summertje want via die website is het dus gelukt, en inderdaad heel makkelijk.
Bedankt!!

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 15:35

De foto's doen het nu wel.
Mooi paard hoor.

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:10

Welkom, wel een leuk paard zeg, hoe groot is ze??
Ben benieuwd naar de foto's van het veulen wat eruit komt *LOL*

Groetjes

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:40

Welkom! Mooi paard heb je! Ik val wel op donker hoor!!
Ik vermoed dat het wel een zwart veulen zal worden, wanneer ik zo naar je merrie kijk en weet wie de vader van je veulen is!
Houd ons op de hoogte he! OK dan!

Jadeooseven

Berichten: 175
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 22:50

Bedankt voor jullie leuke reaktie`s.
Dit is echt leuk! Ik was al gewaarschuwd dat dit verslavend gaat werken en ik geloof ook werkelijk dat het zo is!

Even de vragen beantwoorden, mijn merrie is 1.71m groot, dus ze is behoorlijk aan de maat. En ik ben zelf ook heel benieuwd naar de foto`s van het veulen, ik wou dat ik ze al kon zien hahaha. Dan wist ik al heel wat meer, wat een spanning he?
Ik lees ook allerlei verhalen over jullie dat jullie waken e.d. Ik wou dat ik al zover was, ik verheug mij er zo op dat is met geen pen te beschrijven!! En daarom leef ik ook zo met jullie mee, ik vind het prachtig om de verhalen van spanning te lezen en dan een tijdje later foto`s van een bevalling of van een prachtig veulen te zien! WAUW..om al een beetje jalours op te worden!
En uiteraard houd ik jullie op de hoogte, en bovendien klik ik ook alles van jullie aan, want ik wil alles weten hoor hi.
Groetjes Natasja

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 23:01

Welkom op Bokt!
Bokt is verslavend maar veulentjes ook hoor
Zelf heb ik afgelopen Dinsdag nacht voor het eerst een veulen geboren zien worden, voor mij en voor mijn merrie de eerste keer maar ik weet nu al dat ik op zoek ga naar een mooie hengst (of ik zet mijn andere hengst erop) want ik wil volgend jaar weer zo'n heerlijk wolletje
Voor foto's van mijn veulie zie link in mijn onderschrift.
Hou ons op de hoogte, ben erg benieuwd wat voor moois jouw mooie merrie op de wereld gaat zetten

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Jadeooseven

Berichten: 175
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 23:48

Hoi,
Wat gaaf dat je zo blij bent en dat je weer opnieuw gaat fokken! Ik had de foto`s van je veulen vanmiddag al gezien, maar kon toen nog niet reageren omdat ik mij nog niet aan had gemeld zal ik maar zeggen. Maar je hebt een snoepie hoor, ik kan me voorstellen dat je dit nog een keer wilt!!
Ik zal ook nog een berichtje bij jou zettten, dat lijkt me wel zo leuk, doe ik morgen en dan ga ik je veulen nog een keer bekijken!
Ik ben nog niet zo handig met alles hoor, ik heb ook nog geen profiel e.d maar komt allemaal voor elkaar.

In ieder geval bij deze gefeliciteerd met je veulen!!!

En hoe is de bevalling verder verlopen? Ook omdat dit je eerste keer was.
Ik vraag me dat namelijk nogal veel af zoals je je voor kunt stellen, ik lees er allerlei boeken over, maar de praktijk is toch altijd anders he? Ik lees b.v. dat als de merrie op een verkeerde plaats ligt je haar dan moet verleggen. Nou hoop ik niet dat jullie me dom vinden, maar hoe doe je dat dan? Ik lees n.l. ook dat je de merrie niet mag storen, dus opjagen omdat ze de bevalling dan stop kan zetten met allerlei gevolgen van dien.
Of lees ik nu teveel boeken??

Alvast bedankt,
Groetjes Natasja

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 01:49

Op zich is het helemaal niet verkeerd om boeken te lezen hoor, ik heb ook alle boeken die ik maar kon vinden verslonden maar toen het eenmaal zo ver was heeft mijn merrie gewoon alles zelf gedaan maar goed, was er iets fout gegaan dan wist ik in ieder geval een beetje wat te doen, ik heb het gelukkig niet nodig gehad.

Ik heb idd. ook regelmatig gehoord en gelezen dat je je merrie zou moeten verleggen als ze bijv. te dicht op een muur zou gaan liggen o.i.d., hihi, mijn merrie is maar 1.15m die van jouw las ik 1.71m dat wordt een hele opgave als ze al bezig is, lijkt mij niet makkelijk verplaatsen Haha!

Maar idd. zo veel mogelijk met rust laten, ik heb tijdens de bevalling wel foto's genomen maar kon goed aan haar merken dat ze mijn gezelschap (en het geflits van de camera) niet echt op prijs stelde (en die foto's zijn nog eens mislukt ook)

Eirian was 8 dagen over tijd, toen ze eenmaal begon om 10 voor half 4 smorgens was ik er gelukkig net bij (ze luide het in met een hele harde knal tegen de deur) ik heb ze gelukkig aan huis staan dus ieder moment van de dag had ik wel zicht op haar en kon haar goed in de gaten houden.
Liam is een groot veulen maar ook al was dit voor Eirian de eerste, het ging naar mijn idee erg snel, om 10 voor half 4 ging ze liggen en om 6 over half 4 was Liam er al.
Eirian is nog heel even blijven liggen en heeft wat liggen draaien naar Liam toe, heeft even gelikt en is na ongeveer 5 min. gaan staan om hem verder schoon te likken. toen brak ook de navelstreng, precies op de juiste plek en heb ik er even snel acederm op gespoten.
Liam ging binnen een half uur staan en dat lukte in 1x, wel erg wankel uiteraard maar tussen moeder en de muur ging het heel goed Haha! binnen het uur liep hij al en probeerde een sprintje te trekken in de stal ( Haha! stal is 3.5x3.5) en de eerste bok was er ook binnen het uur

Die dag smiddags zijn ze naar buiten gegaan en toen liet hij zien dat hij meteen al perfecte sprintjes kon trekken, dit tot grote ergernis van zijn moeder die eigenlijk wel een beetje rust wilde hebben Haha!

Maar echt, je zal het meemaken als jouw veulen geboren is, ik denk dat je meteen weer een dekking wil

En niet te veel zorgen maken, ik heb iets van 2 weken niet geslapen omdat ik als de dood was dat er iets verkeerd zou gaan terwijl ik lekker in mijn bedje zou liggen, voor niets dus, gelukkig was ik er wel bij maar ze heeft alles zelf perfect gedaan, zonder hulp van mij, dat was gelukkig niet nodig OK dan!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Veulen_Kyra

Berichten: 228
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:18

Wat is het voor een ras je merrie?

Armando nog een paar dagen en dan ben je bij mij,en kan ik elke dag van jou genieten....NIEUW PROFIEL MENSEN!!!

Jadeooseven

Berichten: 175
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 13:30

Hoi,
Mijn merrie is een KWPN merrie. Het ras, ik weet niet zo goed hoe dat werkt hoor hahaha, maar er zit in ieder geval van zowel vaders als moeders kant Engels volbloed achter. Al zou je dat niet zeggen lijkt me, want ze is behoorlijk stevig.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:27

welkom op bokt leuke merrie.
door wat voor hengst is ze gedekt Haha! ?

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

dianasomers

Berichten: 35
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:17

welkom op bokt
en zoals er al veele zeiden het is verslavent
wij hebben ook een ponnytje van ons dochtertje dat in het kort moet veulen en ja het is spanend daar wij niet weten voor wanneer het is dus afwachten maar Scheve mond

al onze vrije tijd gaat naar onze paarden
foto's zijn te zien op www.trustphotosite.com/dianastolk

Veulen_Kyra

Berichten: 228
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:33

ik dacht effe een groninger

Armando nog een paar dagen en dan ben je bij mij,en kan ik elke dag van jou genieten....NIEUW PROFIEL MENSEN!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bonny_dream, claucarlien, Cremaeli, Getty_Maan, kyrkelover, ladylisa, Tine1987 en 75 bezoekers