Toch altijd zonde die bekeuringen ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Florale

Re: Toch altijd zonde die bekeuringen ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:55

Heb al 15 jaar mijn roze papiertje en pas 3 keer een bekeuring gehad.
Manlief heeft er spijtig genoeg wel vaker 1(hij rijd wel dik 40.000km per jaar)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:58

Trajectcontrole bij Arnhem vergeten... 87 ipv 80. Niet grappig, reed gewoon achter een (buitenlandse) vrachtwagen aan. Normaal met het verkeer mee dus... Miereneukerige bekeuring.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:30

Ik heb een jaar mijn rijbewijs en een parkeerboete gehad.

Dat was op een vrijdagavond voor 9 uur... Ik heb een parkeervergunning om in de buurt van mijn huis te parkeren en zo ook voor de deur. Alleen is dat een winkelstraat (waar alleen de supermarkt een heel eind verder open is tot 9 uur) en ik wist niet dat op de vrijdag dus geld pas na 9 uur vrij parkeren op deze weg in plaats van na 6 uur zoals op de rest van de dagen...

Best wel zuur aangezien ik dus niet eens mijn auto voor mijn eigen huis mag zetten....

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:37

Haha ik rij dan wel niet, maar heb toch wel een bekeuring weten te krijgen *LOL*
We waren even naar de stad en ik kon niet met de parkeermeter werken. Dus mn moeder zegt van; laat maar.
En ik zei; misschien moet jij het doen, straks hebben we een boete.
Nou zij daar heen, en toen zei ik; ach joh. Het is Geel. Daar controleren ze vast niet, het regent zometeen. Laat maar.

Nou wij komen terug, mooie bon van 10 euro Clown

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:53

Ik kreeg gisteren mijn eerste bekeuring binnen, gelukkig 'maar' €19,- maar ik vind het toch jammer dat de kop er nu af is. Clown

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 23:02

Babsiej schreef:
Meer mensen die regelmatig contributie betalen aan het CJIB?

Nee, ik vond niet dat de voordelen van de club opwogen tegen de nadelen van de club. Ik heb dus per direct mijn abbo opgezegd.
Vooral hun manier van leden-werving vind ik vrij irritant. Vrij opvallend geklede mensen in des te opvallender uitgedoste auto's met extra (show?)verlichting en herriemakende dingen op dak. En dan nog niet gesproken over de aandachttrekkende striping op de gehele auto.
Zelfs tijdens het rijden proberen ze je nog aan te spreken of je lid wilt worden.
Ik vind ze eigenlijk ook vrij opdringerig, want als je geen lid wilt worden dan komen ze zelfs aan je deur. Ze moeten en zullen dat lidmaatschap aan je verkopen.

Wat ook helemaal storend is is dat ze zelfs onopvallend rondrijden en wanneer je denkt dat je veilig bent, pakken ze je alsnog.
Probeer je dan die opdringerige verkopers te ontlopen en wil je snel wegrijden, dan roepen ze hun vriendjes erbij en word je klem gereden. Vervolgens pakken ze spullen van je af en nemen ze je dan mee naar hun hoofdkwartier alwaar de aanwezige hopman jou eens gaat vertellen dat je hun lidmaatschap moet nemen omdat je anders je spullen niet terug krijgt.

Pure chantage allemaal.
Nee, doe mij maar de Donald Duck

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 23:03

Anne_GTI schreef:
Trajectcontrole bij Arnhem vergeten... 87 ipv 80. Niet grappig, reed gewoon achter een (buitenlandse) vrachtwagen aan. Normaal met het verkeer mee dus... Miereneukerige bekeuring.

Oeh... die vergeet ik ook altijd ja!

Heb laatst nog een bekeuring gehad voor heel hard door groen, mag dus ook niet Bloos

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 23:16

Leliev schreef:
Babsiej schreef:

Nee, ik vond niet dat de voordelen van de club opwogen tegen de nadelen van de club. Ik heb dus per direct mijn abbo opgezegd.
Vooral hun manier van leden-werving vind ik vrij irritant. Vrij opvallend geklede mensen in des te opvallender uitgedoste auto's met extra (show?)verlichting en herriemakende dingen op dak. En dan nog niet gesproken over de aandachttrekkende striping op de gehele auto.
Zelfs tijdens het rijden proberen ze je nog aan te spreken of je lid wilt worden.
Ik vind ze eigenlijk ook vrij opdringerig, want als je geen lid wilt worden dan komen ze zelfs aan je deur. Ze moeten en zullen dat lidmaatschap aan je verkopen.

Wat ook helemaal storend is is dat ze zelfs onopvallend rondrijden en wanneer je denkt dat je veilig bent, pakken ze je alsnog.
Probeer je dan die opdringerige verkopers te ontlopen en wil je snel wegrijden, dan roepen ze hun vriendjes erbij en word je klem gereden. Vervolgens pakken ze spullen van je af en nemen ze je dan mee naar hun hoofdkwartier alwaar de aanwezige hopman jou eens gaat vertellen dat je hun lidmaatschap moet nemen omdat je anders je spullen niet terug krijgt.

Pure chantage allemaal.

ROFL

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 06:46

Haha geweldig stukje Leliev *LOL* ROFL

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:42

Leliev schreef:
Babsiej schreef:

Pure chantage allemaal.

Prachtig! Ik kom niet meer bij! ROFL ROFL ROFL

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:55

haha goed verhaal zeg!!

Mijn eerste boete (en enige tot nu toe) was 16 euro, ja reed wel 4 kilometer te hard haha! Ben nu van plan om het hierbij te laten... vind het wel goed zo al die boetes al betwijfel ik het van vakantie want volgens mij reed ik wel door rood maar nog niets gezien en ook dat ikv aak te hard rijd valt bij de politie niet op denk ik Clown

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:05

Ik heb ook zo'n mooie op de deurmat gekregen gister....
1km p/u te hard 16 euro.

Paar weken geleden een bekeuring binnen gekregen voor het niet voeren van licht op mn brommer.
Plaats Voorschoten
Tijd: 14.32

heb dus mooi bezwaar ingediend. Zoiezo ben ik niet aangehouden (heb op die weg gereden rond die tijd) en ik vind het onzin om om half 3 smiddags mn licht aan te zetten

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:12

Ik heb de jaarlijkse KLPD-barbecue ook wel eens onvrijwillig gesponsord... Eén keer voor 3 km (of zoiets, zeker niet meer) te snel, ja dat is best l*llig maar goed het mág niet Cool

Eén keer heb ik het gepresteerd om 2x binnen 10 minuten geflitst te worden. Ik reed in het holst van de nacht op een van god verlaten stuk weg waar ik nooit eerder geweest was, me af te vragen hoe hard ik eigenlijk mocht, *FLITS* nou zó hard dus niet... was nauwelijks van de schrik bekomen, snelheid behoorlijk aangepast, *FLITS* nog een foto voor de fanclub. Bleken allebei maar kleine overschrijdingen te zijn maar wel sneu geld...

Een andere (en tot nu toe de laatste) keer reed ik op een 100-weg, netjes 100, zie het bord '70' dus laat het gas al wat los *FLITS* stonden ze net achter het 70-bord. Ja, ik weet dat je feitelijk BIJ dat bord al de aangegeven snelheid hoort te rijden maar toch best vervelend. Dat was een prent van 200 euries en dat is best jammer van de centjes Clown

Maar ik betaal altijd zonder morren, IK ben degene die (meestal) willens en wetens te hard rijdt, daar verplicht niemand me toe. Dus als 'ze' je dan snappen moet je niet zeuren vind ik. Ik ben allang blij dat het in mijn redelijk lange rijbewijsgeschiedenis hierbij gebleven is aangezien ik redelijk last heb van kramp in de rechtervoet waarbij strekken de enige remedie is Nagelbijten / Gniffelen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:17

Leliev schreef:
Babsiej schreef:

Pure chantage allemaal.

Raap me op Huilen van het lachen Huilen van het lachen

Ik heb in de afgelopen 9 jaar ( bijna 10, binnenkort rijbewijs vernieuwen Huilen van het lachen ) af en toe een bekeuring gehad. De hoogste die ik ooit heb ontvangen was niet eens mijn schuld. Mijn moeder reed toen met een lege trailer op haar gemakt door de trajectcontrole bij woerden. Mams was alleen even vergeten dat je met een trailer 80 mag, en niet 120 Huilen van het lachen

Nou ja, moeders was 122 euries kwijt. Maar de bekeuring kwam binnen op mijn naam, kreeg bijna een beroerte Huilen van het lachen

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:19

Ik heb zopas voor de 1ste keer mijn 'echte' bekeuring gekregen. Ik was geflitst en moest 60 euro betalen.
Twee keer heb ik al een parkeerboete gekregen. Een keer 12.5 euro en de andere keer 25 euro Lachen

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:20

ik heb al drie keer een bekeuring gehad 2 x werd ik gebeld dat me vader een herseninfarct had gehad dus moest ik van tiel naar delft rijden natuurlijk niet rustig bij wegwerkzaamheden en een in delft zelf weet de bedragen niet meer me ouders hebben die voor me betaald.
en ook 1 in delft lag me moeder heel erg slecht dus ook met haast na het ziekenhuis gereden en had me gas al los gelaten maar niet geholpen.
verder hou ik me eigenlijk wel altijd aan de snelheid vind het zonde van me geld

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:09

Ben een tijdje hoofdsponsor geweest....
Erg zonde van al het geld dat ik daarheen gebracht heb daar had ik denk ik wel 3 keer van op vakantie gekunt.
Nu heb ik een langzamere auto en is `t CJIB een van de hoofdsponsoren kwijt (gelukkig)
Rij nu echter wel 2x zoveel als dat ik eerder deed. Rij nu op jaarbasis zo`n 40.000km en de bekeuringen zijn minder geworden Haha!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 20:23

Zoo dan zijn vriendlief en ik altijd uitzonderingen omtrent het rijgedrag Haha! Want altijd rijden we over de A10 ring A.dam (waar men maar 80 mag) zetten we de cruisecontrol erop (auto van de zaak), en deze cruisecontrol zetten we dan vanaf het begin van waar er 80 gereden moet worden ingesteld op 82a83 de auto gaat dan niet harder maar ook niet langzamer (tenzij we een bult op moeten dan houd de auto in, en bij bult af houd ie erg tegen) op de aangegeven ingestelde snelheid die we aangegeven hebben.
En werkelijk waar worden we daarvoor echt nog geen ene keer voor geflitst terwijl we wel 2a3km te hard rijden (zo elke week wel), soms 4km te hard. Maar nee pas vanaf 6km te hard worden we bekeurd Haha!. Maar goed volgens mij is er ook verteld dat politiekorpsen geen bekeuringen meer uitschrijven bij overtreding van wel 2a3km te hard..

Als ik even nadenk krijgen wij zo qua hoeveelheid bekeuringen omtrent de snelheid etc welliswaar al 4 jaar bekeuringloos (nadat we wel altijd op A10 ring A.dam) boven de max snelheid van 80 zitten, zo'n 2a3km af en toe 4km Haha!

En als ik even nadenk over hoeveel parkeerboetes etc we wel niet al gehad hebben over vorig jaar dit zijn er maar stuk of 10. Haha!

Ach ja, en tegenwoordig zijn we dit jaar nog steeds volledig bekeuringloos, we hebben onze abbo vanaf dit jaar tot heden maar opgezegd. Haha! Haha! Haha! Haha!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 20:29

Zo nu officieël 2 jaar lang boetevrij gereden. Ik heb denk ik ongeveer 50.000 km gereden in 2 jaar tijd en ik kan niet zeggen dat ik echt rustig rijd, dus ik vind het best knap. Vraag me alleen af hoelang ik deze status ga volhouden.

Possie heb je dan wel de correctie meegeteld? Autotellers wijken af en daardoor rijd je als je precies 80 rijdt in de meeste auto's dus langzamer dan 80 Lachen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 20:32

Ik heb heel wat boetes gehad Bloos Nu ben ik wat getrainder in zien waar ik rustig aan moet doen Vork

Heb het altijd voor te hard rijden. Varierend van 4(!) km te hard tot 30 (ok, dat vond ik wel terecht)

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 20:45

Ik heb mijn rijbewijs nu een jaar en heb er 32.000 km op zitten. Nog helemaal boetevrij, tot nu toe.
Nu heb ik niet bepaald een snelle auto, dus te hard rijden doe ik vrijwel nooit. Daarbij is het met het nieuwe puntenrijbewijs niet aan te raden om al te gekke fratsen uit te halen Lachen
Mijn rijbewijs halen heeft geld en tijd genoeg gekost. Nu zorgen dat ik hem houd Haha!

@Leliev: Wat heb je dat treffend omschreven!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:13

Heb mijn rijbewijs nu een dik jaar..rij sinds 3 maanden elke dag een best eindmaar nog geen bekeuring. Is ook een beetje geluk..maar probveer wel te zorgen dat ik niet meer dan 10 km te hard rij.

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:33

Elke keer als ik maar zeg of denk dat ik niet of lang niet geflitst ben, komt er weer zo'n wonderschone enveloppe door de brievenbus....Heb er zowaar nog meer een hekel aan dan aan de Belastingdienst...

Na 3,5 jaar rijden nog geen bekeuring gehad, broertje had er al een paar gehad en ik was stoer aan het vertellen hoe goed ik wel niet was.....Nou de dag erna....Wat doet die auto daar??? Daar staat nooit een auto...Hmmmm...hoe hard rij ik...Te laat...Dat was gelukkig maar 15/20 euro.

Nu dacht ik laatst, tjonge al 1,5 jaar binnendoor van Ede naar Apeldoorn, wat een geluk heb ik toch...Nou ook niet dus, de eerste is gebeurd op oma's verjaardag, mocht op die weg altijd 80, nu ineens 60...heb 70 gereden en geen auto gezien, terwijl ik daar toch op getraind ben. 20 euro of zo. Twee (!!!!!) weken later weer die enveloppe....Nu had ik op de A1 om 20.15 123 (na correctie) gereden, waar ik dus maar 100 mocht...Omdat de 3e strook open was...Waren 3 auto's op de weg... Boos! Deze was zonde, 80 eurie...

Ik denk of zeg dus gewoon nooit meer dat ik nooit geflitst word want dan is het altijd raak bij me.... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:39

JoanneArnhem schreef:
Ik denk of zeg dus gewoon nooit meer dat ik nooit geflitst word want dan is het altijd raak bij me....
Haha!

Snap niet dat je dingen niet ziet staan, absurt grote mistlampen, een kast midden in de auto...2 passagiers en altijd dezelfde merken..Seat, Mitsubishi ....Zou toch maar eens denken aan een bezoekje bij een pearl oid Haha! Haha!
Nee zodner dollen ik zie ze al van een kilometer afstand staan zo knullig...Ga dan verstopt staan achter een viaduct ofzo.
Onee...dat weet ook elke ervaren bestuurder wel...

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:45

Chiqa schreef:
JoanneArnhem schreef:
Ik denk of zeg dus gewoon nooit meer dat ik nooit geflitst word want dan is het altijd raak bij me....
Haha!

Snap niet dat je dingen niet ziet staan, absurt grote mistlampen, een kast midden in de auto...2 passagiers en altijd dezelfde merken..Seat, Mitsubishi ....Zou toch maar eens denken aan een bezoekje bij een pearl oid Haha! Haha!
Nee zodner dollen ik zie ze al van een kilometer afstand staan zo knullig...Ga dan verstopt staan achter een viaduct ofzo.
Onee...dat weet ook elke ervaren bestuurder wel...

Tja, de eerste was dom, die zag ik en had ik door toen het te laat was. De 2e op een provinciale weg, ik laat mijn gas los op de plekken waar ze eerder altijd stonden, maar misschien dacht ik dat ik gewoon 80 kon blijven rijden en net te doen of ik de 60km borden niet gezien had...ook niet gewerkt. De 3e keer, op de snelweg...die heb ik echt niet gezien, denk dat ze verstopt stonden bij het pompstation.

Ik zie ze eigenlijk ook altijd staan, op het werk was ik er altijd eerder als een collega en dan belde ik hem s'ochtends waar ze stonden, nu op de binnendoorweg Apeldoorn-Ede en vice-versa zie ik ze ook altijd...of zien...Ik denk dan altijd wat doet die....Oh ja gas LOS.... Haha!