hengstig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

hengstig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 23:23

nou mijn paard is op dit moment erg hengstig,en vervelend!!!laatst kon ik het al merken toen we het bos ingingen,kan dat kloppen dat je zoiets als merkt van te voren??ze zijn dan ook super sterk,wat doen jullie eraan?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 00:12

Wachten tot het over is, wat kan ik er nog meer aan doen Haha!

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 10:56

helaas kan je niet veel doen aan hengstigheid! zoals Sily zegt, gewoon wachten totdat het over gaat. duurt meestal niet zo lang hoor.
Het klopt wel dat je van te voren kan merken dat ze hengstig gaat worden.. maar dat verschilt ook per paard.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 11:01

Hangt van de merrie af hoelang het duurt.
Als er hengsten in de buurt zijn, dan kan het nog wel eens langer duren..

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 13:29

Het verschilt ook wel per merrie hoe ''vervelend'' ze zijn. Bij de mijne valt het genoeg mee gelukkig.
Maar inderdaad, het enigste wat je kan doen is wachten tot het over is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 13:31

tsja, wachten. mijn merrie wordt vreselijk hengstig, je moet die achterbenen eens zien Bloos

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 13:49

Idd gewoon wachten Knipoog

Gelukkig heb ik er bij mijn merrie praktisch nooit last van..... Alleen als er 'vreemde' paarden bij zijn, wil ze weleens heel erg tegen het been worden. Maar een paar keer duidelijk maken dat dat dus NIET de bedoeling is, doet wonderen }>

Fleur1977

Berichten: 1278
Geregistreerd: 23-03-04
Woonplaats: Het drentse landschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 21:36

Ja, was er soms maar wat aan te doen. Ik kon in het begin niet eens normaal rijden en als ik even van huis wegging en ze hoorde een ander paard hinniken was ze niet meer te houden! Nu heb ik haar gelukkig wat beter onder controle, maar toch nog niet echt fijn, zeker omdat de hengst naast de bak loopt.

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:14

De enigste echte, maar niet altijd even practische oplossing tegen hengstigheid is er een veulentje in stoppen *LOL* *LOL*
Voor de rest kun je er weinig mee. Er zijn wel suplementen in de handel om de ergste reacties wat te verminderen, maar de werking daarvan is niet altijd zeker.

_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:21

Nou! De merrie die ik rijd is op het moment echt vreselijk hengstig!! (maar ze is nooit echt helemaal niet hengstig - Verward beetje rare zin, maar ze is dus altijd wel hengstig )
Verder laat ze het met het rijden niet echt merken (rijd alleen recreatief met 'r), alhoewel ze vandaag wel ONWIJS schrikkerig was! En ze gaat soms opeens hinneken Haha! heel maf is dat!

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 23:26

ja dat doet de mijne dus ook hinneken en schrikken vooral voor die tijd was ze ook al heel druk,maar nou nog erger,veel plassen enz

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 23:28

en kan ik er gewoon mee rijden het bos in nou,of is het verstandig te wachten?? graag reacties!!

_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 23:41

Jaaaaaaaaaa, inderdaad constant plassen!!! Ik zou echt gewoon gaan rijden, jij bent nog altijd de baas en ook als ze een beetje gek in d'r bol is, moet ze nog wel gewoon luisteren. Dus gewoon even tot de orde roepen dan.
Die van mij wordt er niet echt sterker door ofzo of moeilijker met rijden. Denk je echt dat ze zo sterk wordt dat het gevaarlijk wordt? Ik zou het in ieder geval een keertje proberen. Als je 'r niet meer goed kan houden kan je d'r altijd even 'op de volte zetten' en d'r tot de orde roepen zegmaar. (en dan bedoel ik niet letterlijk schreeuwen, maar doen wat er bij jouw paard voor nodig is om te zorgen dat ze haar aandacht weer bij jou heeft en weer luistert)
Maar het is een beetje lastig tips te geven, omdat ik niet weet hoe jouw paard reageert.

paardenmaf

Berichten: 824
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 23:46

Nou shining idd, wordt gek van die malle merrie, en 't gaat nooit over bij d'r he!!!!!

Beetje jammer dat paardmerriegeval is echt het helejaar door helemaal hoteldebotel van alles wat rondhuppeld!!!!

Hahaha ruintje lenen???????

XXXXXXX moi OK dan!

_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 10:52

Hahahahaha, nou inderdaad!! En vandaag had ze d'r prins gevonden!! Die was helemaal stapel gelijk - had nog niet helemaal door dat 'ie geen hengst meer was Verward Haha!
Maar ik ben ook nog steeds stapel op haar, en zoals ik al zei, met het rijden merk ik er niet echt veel van, alleen gaat ze bij elk teken van een paard (terwijl wij niks zien of horen) staan hinneken en ze was op het moment heel schrikkerig, maar ik weet niet of dat daardoor kwam. Maar ik probeer gewoon d'r aandacht bij mij te houden, zodat ze zich niet zo aanstelt Lachen.