Jonge katjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Hebben julie een jong of jonge katjes?

Ja
15 (36%)
Nee
26 (63%)

Totaal aantal stemmen: 41


Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Jonge katjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-04 11:16

Hey we hebben katten in onze hooiberg zitten maar die konden we eerst niet vinden.
Want we hebben eigenlijks al te veel katten.
Dus we wouden ze zwemles geven om het maar netjes te zeggen alleen we konden ze niet vinden.
1 nestje hebben we al gevonden waren 2 katties en die mogen blijven Pling en het andere nestje is gister gevonden en haha die moetten wel blijven!
Ikke blij dus wie moet er nog een orangje en orangje wit kater of een zwart wit gestreepte kater of een schildpad/zachte kleur lapjes poes hebben?
Pb me maar!
De fries die bij ons op stal staat die krijgt over 3 weken een veulen!
En hoe zit het met julie jongen katjes?

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"


Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 23:16

Waarom verdrinken?? Doe ze dan als ze oud genoeg zijn naar een asiel ofzo, maar verdrinken

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 23:25

Ja lekker zielig is dat! Wel je kat jonkies laten krijgen maar niet voor de consequenties opdragen, slechte zaak! Zo denk ik erover....

Ik heb ook jonge katjes, 3 pleegkatjes en 4 eigen kittens.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 23:47

Summertje schreef:
Ja lekker zielig is dat! Wel je kat jonkies laten krijgen maar niet voor de consequenties opdragen, slechte zaak! Zo denk ik erover....


Ja inderdaad, of laat je katten steriliseren als je niet de gevolgen op je wilt nemen..


Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 08:15

Paradise"]
[quote="Summertje schreef:
Ja lekker zielig is dat! Wel je kat jonkies laten krijgen maar niet voor de consequenties opdragen, slechte zaak! Zo denk ik erover....


Ja inderdaad, of laat je katten steriliseren als je niet de gevolgen op je wilt nemen..
[/quote]

Dat is inderdaad het beste laat ze dan allemaal tenminste castereren...

strudel

Berichten: 125
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 11:20

Op het moment is er geloof ik een landelijke actie bij dierenartsen, in samenwerking bij de dierenbescherming, om je katten met korting te laten "helpen".
Dat is toch wel wat dier vriendelijker dan "zwemles"!

boomloos, bitloos, ijzerloos, hoefschoenen, nvvr, lang leve de vooruitgang! Lachen

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 11:26

Nouw volgens mij valt het wel een beetje mee met dat verdrinken die beestjes hebben er toch nog geen besef van. En dat wil niet gelijk zeggen dat ik ervoor ben!
Wij hebben thuis 4 katten daarvan zijn 3 gesteriliseerd en 1 niet omdat we 2 jaar geleden (toen de rest werd gesteriliseerd) dachten dat ie toch niet lang meer zou leven. Maar nu heeft ie af en toe toch nog wel een nestje.

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 11:29

Walgelijk om kittens te verdinken, laat je kat dan niet zwanger worden.
En dat noemen ze dierenliefde ? Sorry maar dat soort dingen ben ik heel fel in en kan ik echt niet tegen, neem dan geen kat of laat de kat steriliseren, kost een beetje geld maar dat moet je er voor over hebben.
Of zorg dat de kittens een goed tehuis krijgen, maar verdrinken...

Wij hebben op dit moment een poes met 1 kitten en die houden we, de poes wordt gesteriliseerd op het moment dat het kitten oud genoeg is om zelf te eten etc en de poes weer wat op eigen krachten is gekomen van het moederschap. Het kitten laten we castreren op het moment dat het kan.

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 11:31

ikjuh schreef:
Nouw volgens mij valt het wel een beetje mee met dat verdrinken die beestjes hebben er toch nog geen besef van. En dat wil niet gelijk zeggen dat ik ervoor ben!
Wij hebben thuis 4 katten daarvan zijn 3 gesteriliseerd en 1 niet omdat we 2 jaar geleden (toen de rest werd gesteriliseerd) dachten dat ie toch niet lang meer zou leven. Maar nu heeft ie af en toe toch nog wel een nestje.


Geen besef van maakt geen donder uit, een mensenbaby verdrink je toch ook niet ? Of een veulen bijvoorbeeld ? Die hebben het besef ook niet, maar moet je ze dan eens horen.
Het gaat er niet om of ze er het besef van hebben, het gaat om het principe, je vermoord levende wezens waar je zelf indirect de stichter van bent.

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 20:54

Ik verdrink ze liever niet zelf.
Het is ook zielig ja maar als je het niet doet dan heb je zo 20 katten.
Ja kastreren of steriliseren kan maar dan de volgende dag wordt de kat aan gereden en dan ligt er 80 euro op de weg denkt die vrouw van wie ze zijn dan alleen dit jaar blijven bijde nestjes.

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 20:57

Dus ik begrijp dat die katten dus van die eigenaresse van de stal zijn.
Ik vind het wel heel erg hoor dat iemand zo over dieren denkt! Zo'n iemand moet gewoon helemaal geen dieren nemen Boos! Boos! Als die vrouw slim is dan steriliseert ze de poes na dit nestje en dan is er ook geen gezeur meer. En dat ze geen 20 katten wou krijgen daar had ze dan ook maar eerder over na moeten denken. Sommige mensen!? Kan daar zo kwaad om worden!!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 21:07

Jah dat is zo.
Ze is wel een dieren vriend hoor ze hebben niets voor niets 5 honden en 5 katten en rond de 17 paarden! (2 poezen! en 3 katers)
Maar ik wil ook even zeggen dat het ook zielig vind en dat ik als ik ze veel eerder had gevonden nix heb gezegt.
En er zijn ontzettend veel mensen die zo denken.
Maar even ontopic het gaat over jonge katjes en wie ze heeft en wie er nog krijgen en niet hoe zielig het is.
Het is ook zielig ja en ik respecteer ook allemaal julie mening en ik vind dat julie groot gelijk hebben maar daar gaat het topic niet over anders kunnen ze dit topic wel sluiten als het alleen gaat hoe zielig het is om jonge katjes te verzuipen.
En dat hoort dan niet tussen de kraamstal dan had ik het wel ergens anders neer gezet.
Ik hoop dat julie dit begrijpen?

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:09

Dan moet ze geen kat nemen als ze bang is dat deze een dag later dood ligt en zij daarmee haar geld kwijt is.
Dus als het beestje een ziekte krijgt waarvoor het geopereerd moet worden voor 150 euro... wil niet weten wat die dame dan doet, want stel je voor dat het beest een dag later dood gaat...
Walgelijke beredenering

Ik ben 2 week geleden 2 keer met een van onze jonge katjes naar de DA geweest, omdat het dier een kapot pootje had en zwak was... medicijnen en zalf meegekregen... beestje is toch na 3 dagen doodgegaan omdat het te zwak was.
Ligt ook de DA rekening van klaar, nou ja het zij zo, dat risico loop ik ermee, beestje is al dood maar zal toch de rekening moeten betalen, en daar heb ik geen problemen mee, ik heb geprobeerd het diertje te redden maar het is me niet gelukt.

Dat soort mensen gruwel ik van, sorry dat ik het zeg maar neem dan geen kat.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:13

Ik weet niet of je mijn topic hebt gelezen, maar mijn 3 kittens waren dus doodgebeten en daar heb ik heel erg veel verdriet van gehad. Daarom vind ik het gewoon heel erg dat mensen zeggen dat ze ze wel even zullen verdrinken omdat ze er anders te veel hebben Verdrietig

Ik heb heel erg veel moeite gedaan om een nest pleegkittens te vinden en daar dan voor te gaan zorgen!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

kirstin
Berichten: 478
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: berkel city!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:17

Weet je hoeveel mensen er op zoek zijn naar jonge katjes? Ik had donderdagavond een advertentie op marktplaats.nl gezet voor mijn oom. Binnen een half uur had hij al 4 telefoontjes gehad, en ik 5 e-mailtjes. Heb erg veel mensen teleurgesteld met de mededeling dat ze weg waren (14 mensen)

Ze voelen dan misschien weinig van het verdrinken (hebben nergens besef van...), maar ik vind ook dat als je geen 80 euro voor de sterilisatie wilt uitgeven je ook voor de gevolgen moet opdraaien en ze niet weg moet doen.

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 21:19

Ja en deze nestjes die we nu hebben blijven en wat over is gaat naar het asiel.
Maar als ze een ziekte hebben SANEX dan gaan ze wel heen hoor voor medicijnen dit geld alleen bij jonge katjes en niet andere ziekten.
Maar omdat ik en haar dochter zo zeuren van steriliseer die katten nou gaat ze het waarschijnlijk ook doen.
Dus ik zeur net zo lang door tot dat het gebeurt!
Ik zei ook al laatst tegen dr van onze kat had ook 2 nestjes had en naar het asiel gebracht (hebben toen ook allemaal een huis gekregen) en onze kat was toen 3 jaar en nu wordt ze dit jaar al 12 dus.
Toen was ze stil...
Maar goed in ieder geval het is en blijft zielig om ze te verdrinken.
Maar bij ons wil niemand in de buurt katten en waar moet je ze dan laten is het dan niet zielig om ze alleen over staat te laten lopen en te verwaarlosen? (niet dat wij dat doen! bij ons kunnen ze eten en drink de hele dag door) Het is alleen vooral nu moeilijk om een tehuis voor ze te zoeken en niemand wil een kat bij ons in de buurt.
Tja het asiel willen ze ze niet meer aannemen omdat ze er al heel veel hebben. :s
Maar kunnen we dan nu ontopic verder gaan?

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:25

Ja ik heb een nestje van 4 kittens op dit moment.
Afbeelding

Was ook de bedoeling, van deze poes of van haar volle zus.
Die is na de geboorte van dit nestje al geholpen, deze moederpoes is al aan de poezenpil en wordt ook geholpen zodra dat kan.
De kleintjes blijven hier en worden ook zo snel mogelijk geholpen.
1x een nestje is heel leuk maar de asiels zitten al vol genoeg.

En mijn mening over mensen die te beroerd zijn om iets aan geboorte beperking te doen bij hun katten en daarom maar de kittens verzuipen: Dat soort mensen zijn geen dieren waard Boos!

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 21:27

Citaat:
Die is na de geboorte van dit nestje al geholpen, deze moederpoes is al aan de poezenpil en wordt ook geholpen zodra dat kan.


Poezen pil? waar kun je dat halen en hoeduur is dat?
Mischien kan ik haar dat wel voorleggen.
Lief katje trouwens Knipoog

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:30

Rare beredenering : Wel medicijnen, geen sterilisatie... ik zie geen verschil.

Maar goed ik hou er over op,mijn mening is inmiddels duidelijk bekend, vind alleen wel dat je die dame absoluut GEEN dierenliefhebber kan noemen.

Dit is ons kitten Piraat, nu 2 weekjes jong :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:31

Poezenpil is voor tijdelijke duur een overweging, maar geldt niet voor lange duur aangezien ze er baarmoederkanker van kunnen krijgen ( en dat had onze andere kat als gevolg van de poezenpil zeer snel, paar maandjes gebruikt, baarmoeder is door DA compleet verwijderd )

Poezenpil kun je halen bij de DA en bij ons is het geloof ik 8 euro nog wat voor een doosje

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:34

Ahhh schattig, en die naam ook PIRAAT, geweldig! Haha!

Wat kunnen ze trouwens krabbelen he die kittens tegen elkaar, zo van ga weg, ík had die tepel *LOL* 1 van mijn pleegkittens ligt trouwens steeds bij mijn andere poes in de mand, die heeft dus 5 bij zich liggen en de ander maar 2. Wel apart hoor, ik leg hem terug, maar dan even later ligt hij weer bij de verkeerde. Wel schattig hoor! Eerst zijn onze pleegkittens verstoten door hun echte moeder, en nu hebben ze gewoon 2 pleegmoeders Lovers

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:35

Poezenpil: Ovucon (van Intervet). Gewoon even bellen met de DA en dan kan je het zo ophalen.
Geen idee wat het kost, ik krijg altijd 1x per maand een verzamelrekening van de DA (al kan ik beter mijn salaris daar direct laten storten Rolleyes ) en ik denk dat het er deze maand pas op staat.
De poes krijgt het hier zolang ze nog niet geholpen kan worden. Dat kan pas als de kittens niet meer drinken en de melkklieren kleiner zijn geworden.
In die tijd is ze wel gewoon vruchtbaar en anders blijf je bezig natuurlijk....

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:59

mag ik je n tip geven:marktplaats!!!!
een vriendin van mij woont ook op n boerderij en verdonken ook altijd kittens heel zielig.
nu heeft ze 2 kittens verkocht via marktplaats voor 35 euro per kitten.
op marktplaats kun je gratis n advertentie zetten.
sucses dr mee

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:40

35 euro ? Dat waren dan zeker geen HTK katten ?

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 12:09

jawel gewone boerderijkatten.
dus gewone europeze kortharen dus HTK katten.
we hebben ons er rot om gelachen wat mensen bieden voor gewone doodnormale HTK kittens.
maar 35 euro is mooi meegenomen toch Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Joyceee86, Kabayo, Muronia, sorbetje, xoranlover en 11 bezoekers