paard in eens liggen in het bos

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

paard in eens liggen in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 23:00

Haay allemaal,

Ik was een weekje geleden aan het rijden in het bos met een vriendin ( roowz van bokt Knipoog) met onze verzorgpaardjes tot dat ie van mij ineens ging liggen. Ik afstappen en hem weer proberen te laten staan. Hij wilde opstaan en zakte ie op een een of andere manier weer door z'n achterbenen heen. Later stond ie gewoon op en bleek niets aan de hand te zijn...liep verder niet kreupel ofzo. Maar voor de zekerheid toch mee aan de hand genomen en trug gegaan. De VA was gebelt en die zei dat ie misschien uitgegleden was maar daar ging ie veel te rustig voor liggen.
We hebben hem gelongeerd en ik heb er later in de bak nog even opgereden maar alles leek inorde. Heb hem voor de zekerheid toch een paar dagen rust gegeven en hij leek verder gewoon in orde. Nu kan ik al weer gewoon met hem rijden, maar vraag me nog steeds af wat dat misschien had kunnen zijn? Jullie enig idee?


Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:30

Ik heb geen flauw idee, misschien doet hij het alleen als hij in het bos is. Dit kan je alleen maar uitproberen, anders zou ik toch doorzoeken naar de oorzaak!

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:53

Deed een paard bij ons op de manege vroeger ook wel s, die had heel vaak last van koliek en dat kwam soms ineens opzetten waardoor ie ging liggen. Als ze dan verder reden liep ie weer gewoon door..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:58

bedankt voor de reacties...ik ben al weer een aantal keer het bos in geweest met hem en toen ging alles gewoon weer goed!
Maar ik hou het zowiezo nog wel even in de gaten

Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:23

Misschhien idd het begin van koliek of buikkramp. Probeer te blijven lopen.

I'm not weird, I'm gifted!

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:29

klinkt als protest!

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 18:00

Op welke ondergrond reed je? sommige paarden hebben de neiging om te gaan rollen. Met of zonder ruiter Knipoog

Don't take life to serious, you never get out of it alive...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 18:02

jackim schreef:
Op welke ondergrond reed je? sommige paarden hebben de neiging om te gaan rollen. Met of zonder ruiter Knipoog

Op een beetje zanderige ondergrond Lachen misschien dat je daar dab gelijk in hebt ja!
Maar hij heeft het nog nooit eerder gedaan...was echt heel vaag. Heb vandaag ook een bosrit gemaakt met hem en alles was weer ok Lachen

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 18:03

klinkt als jeuk ivm de rui

op mijn werk heb ik ook n keer een ruin meegemaakt die opeens ging liggen, idd op zacht zand,had gewoon zin om te rollen :d

fionaenco
Berichten: 106
Geregistreerd: 29-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 21:09

mijn paard heeft dat ook een paar x gedaan, was zandkoliek!

eigenwijs is ook wijs!

Suusje1986

Berichten: 1152
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:26

Bij mij op de manege staan ook een paar paarden die in het duin en op het strand wel eens gaan liggen om even lekker te rollen.
Vroeger heb ik ook een tijdje een shetlander gereden die op een zanderig pad ook altijd ging liggen. Zodra ik er dan af was gesprongen ging hij meteen rollen.

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:36

Ik heb laats iets gehoord over epilepsie? Dat ze dan ook opeens door hun benen gaan en er dan opeens niks meer aan de hand is? Verward

Charmotte 4-ever!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 23:20

Charmotte schreef:
Ik heb laats iets gehoord over epilepsie? Dat ze dan ook opeens door hun benen gaan en er dan opeens niks meer aan de hand is? Verward



Ohja? hmm epelepsie kan terug komen..als dat zo zou zijn zal het dus misschien vaker voorkomen! Rijd hem nu weer dagelijks..de ene keer gewoon in de bak..de andere keer in het bos..en heb nog niks raars gelukkig meegemaakt Lachen Hoop het ook zo te houden...want vond het maar vreemd wat ie deed

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 23:24

Charmotte schreef:
Ik heb laats iets gehoord over epilepsie? Dat ze dan ook opeens door hun benen gaan en er dan opeens niks meer aan de hand is? Verward


Bij epilepsie zijn ze even helemaal van de wereld. Dan zakken ze soms in elkaar, shaken soms en dan komen ze weer bij. Maar zelf weten ze dan niets meer van de hele aanval af.
Maar er zijn zeer veel verschillende soorten epilpsievormen.
Maar ik verwacht zelf niet dat het bij dit paard epilepsie is geweest, omdat het paard gewoon 'erbij' was gebleven.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 23:46

Vonnie84"]
[quote="Charmotte schreef:
Ik heb laats iets gehoord over epilepsie? Dat ze dan ook opeens door hun benen gaan en er dan opeens niks meer aan de hand is? Verward


Bij epilepsie zijn ze even helemaal van de wereld. Dan zakken ze soms in elkaar, shaken soms en dan komen ze weer bij. Maar zelf weten ze dan niets meer van de hele aanval af.
Maar er zijn zeer veel verschillende soorten epilpsievormen.
Maar ik verwacht zelf niet dat het bij dit paard epilepsie is geweest, omdat het paard gewoon 'erbij' was gebleven.
[/quote]


Nee denk het ook niet nee....als je het dan zo bekijkt..want hij was er inderdaad gewoon de heletijd *bij*
Alleen toen ie opstond zakte ie weer door z'n achterbenen..dat was ook zo raar :S

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 15:55

Met een uitwisselingswedstrijd had een paard op die manege spierverzuring. Die is ook gewoon 2x gaan liggen met ruiter erop. Gewoon heel rustig en hij stond ook weer op....
Hij had er wel vaker last van zeiden ze..

meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:38

Bonny laat ik normaal altijd rollen in het zand en daarna ga ik haar poetsen. Toen ik een keer ging buitenlopen op een snipperpaadje ging ze ook ineens liggen en even rollen, gewoon omdat ze dat lekker vindt denk ik. Ik heb er niks op tegen eigenlijk, ik rijd toch niet meer op Bonny dus voor mij is het niet zo gevaarlijk.

jeej, in mei naar tsjechie!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: nafkedemi, xMaritt en 80 bezoekers