Dressuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Wilma

Berichten: 1119
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Barneveld

Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-02 15:22

K wil later graag aan dressuur gaan doen, of springen, en nou ben ik dus op zoek naar een rijvereniging,waar je geen eigen paardje voor hoeft te hebben.
hebben jullie nog wat tips?
of oefeningen die ik alvast kan proberen op de manege??


Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 15:30

je moet gewoon gaan kijken bij een ponyclub, daar heb ik wedstrijden gereden zonder een eigen paard. Maar er zijn denk ik maar heel weinig van die clubs die ponys/paarden beschikbaar stellen. Anders zoek een verzorg paard/pony, en ga daar dan mee starten.

groetjes Lara

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Wilma

Berichten: 1119
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Barneveld

doe k ook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-02 15:34

ben al tijden op zoek naar een verzorgpaard/pony, maar toen was er eindelijk 1 in de buurt, moesti k er 200,- pm voor betalen!!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 15:35

dat is niet echt gek duur wilma, sommigen hebben geluk dan is het gratis, maar voor een verzorg paardje betaal je al snel richting de 300.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Wilma

Berichten: 1119
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Barneveld

das niet het probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-02 15:39

das niet echt het probleem, t probleem is dat ik er geen geld voor heb, en mn ouders willen het niet betalen, en dan nog iets, ik kan geen baantje nemen,want dan zou ik geen tijd meer hebben voor een verzorgpaard!

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 17:05

300 gulden per maand.. daar heb je hier een stalling voor! (voor een paard of een pon, maakt nie uit waar ik rij)

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 17:40

Bij ons, dus omgeving eindhoven kun je je paard nergens stallen voor 300,- hoor. dus je hebt geluk. En Wilma, 200,- is echt niet veel. Als je een baantje pakt, heb je toch nog wel tijd voor je verzorgpaardje....
al pak je bijvoorbeeld maar een krantenwijkje..... ik weet overigens niet hoe oud je bent... maar met een krantenwijk kom je toch al een behoorlijk eind met je geld, denk ik.

Wilma

Berichten: 1119
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-02 20:24

k ben 15, en een krantenwijk? nee bedankt! Misselijk
dat vind ik nou echt zo'n baantje waarvan je gaat Misselijk

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 20:34

Wilma misschien zou je eens kunnen kijken bij de site www.marktplaats.nl
Dan klikken op 'Dieren/benodigheden' en daarna klikken op 'Paarden: ruiters/verzorgers'.
Je kunt eventueel nog alleen de advertenties afkomstig van de provincie waar je woont bekijken.
Ik zag laatst aardig wat verzorgpony's en paarden aangeboden daar op die site! Je kunt ook zelf een advertentie plaatsen.
Tip: als je zelf een advertentie plaatst, zet dan in de titel al 'omgeving Barneveld' neer. Dan reageren de mensen sneller!
Veel succes!

Wilma

Berichten: 1119
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-02 20:38

bedankt, maar ik kijk al dagelijks op die site, en heb daar ook al zelf een advertentie staan,maar idd niet met omgeving barneveld,ze lijken wel uitgestorven te zijn trouwens... Frusty


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 21:37

Als je niet wilt werken voor je geld dan krijg je nooit een paard.

Ga gewoon bij mensen langs die een paard hebben en vraag of je mag komen helpen. Enige manier, via internet zou ik nooit iemand opzoeken en ik zou ook nooit reageren op een adv. via i-net.

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 21:49

x
Laatst bijgewerkt door janna op 03-05-22 07:01, in het totaal 1 keer bewerkt

-

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 23:23

Wat is er mis met het vinden van een verzorgpaard op het internet? Ik had ook ergens een berichtje geplaatst (horses.nl) en nog geen 2 dagen later had ik een vrouw die me wel kon gebruiken. Ze had 3 paarden staan en 2 veulens. Ik heb ze alledrie gereden en de veulens helpen opvoeden. En alles gratis en voor niets. Maar toen wilde ik western rijden... Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Geef niet op hoor Wilma!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 20:31

Hoi wilma, ik woon in Scherpenzeel. Reed eerst bij manege Zwanenburg in de Glind. Ik wilde ook altijd verder komen maar wist niet hoe ik dat toch moest doen. Ik zette overal op internet op elke paardesite die ik kon vinden een advertentie dat ik een paard wilde verzorgen. Dat deed ik dan 2x per week. Op een gegeven moment kreeg ik een heel veel reacties (spring-dressuur-westernpaarden) waar ik uit kon kiezen. Daar zaten ook tegenvallers tussen (bijv: moes ook 200 bij eentje betalen). Uiteindelijk kreeg ik een reactie van iemand uit Barneveld met een fries. Ik ging een keer kijken en het leek heel leuk. Nou bleek dat de hele family in de paarden zit. Nu heb ik 6 verzorgpaarden in Barneveld en Putten. Ik rijd Lobke (4) zo veel mogelijk, heb nu twee keer per week les. Ben aangesloten bij een rijvereniging en sta op het punt wedstrijden te gaan rijden in de dressuur. Na tegenvallers moet je niet opgeven want er zitten ook echt mensen tussen die alleen van je vragen af en toe stallen uit te mesten. Veel succes en laat nog iets van je horen!!!!

Wilma

Berichten: 1119
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-02 15:28

6? kan je dr 1tje missen?? Haha!
neej maar serieus,zou k kunnen helpen??

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Hai Wilma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 19:50

Sorry maar ik verzorg ze al met iemand, pas hadden we met de eigenaren er over of ze niet nog een verzorger/bijrijdster bij wilden, maar ze vonden het eigenlijk net goed zo. We hebben altijd met z'n tweeen les en als je met zijn drieen moet, moet je twee keer met de trailer rijden enz. Helaas, ik gun het je wel van harte maar het kan jammer genoeg niet. Veel succes met het zoeken naar een verzorgpaard, ik weet zeker dat je er een (of 6 zoals ik) zal vinden als je je ogen open houdt!!!!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 09:24

wjerdo schreef:
dat is niet echt gek duur wilma, sommigen hebben geluk dan is het gratis, maar voor een verzorg paardje betaal je al snel richting de 300.


nou, dat vind ik dus wel heel erg overdreven duur. Haast iedereen die ik ken kan gratis paarden of ponys verzorgen. alleen één iemand niet, die betaalt dan twintig gulden per week. Ik zou daar dan echt niet gaan rijden als ik driehonderd moest betalen. ik verzorg nu drie ponys HELEMAAL GRATIS. en ik mag er alles mee!! (das natuurlijk kei aardig van de 'baas')

julke

Berichten: 283
Geregistreerd: 29-04-01
Woonplaats: roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 10:25

voor een verzorgpaard moet je hier vaak betalen, en de kosten beginnen zo bij de 150 gulden, en dat is echt niet veel, zeker als je alles met dat paard kunt doen, alsof het je eigen is, dus ik bedoel starten, rijden, lessen etc, en verder geen kosten hebt zoals hoefsmit en dierenarts.
Ik heb zelf ooit een pony gehuurd, daar mocht ik echt zoveel niet mee, en daar moesten we heel wat meer voor betalen.
Kijk maar eens in de advertenties bijrijders gezocht, en meestal wordt daar toch wel geld voor gevraagt, wat ook logisch is, want het onderhoud van een dier kost nou eenmaal veel geld.
Wij hebben momenteel ook een van onze paarden als verzorgpaard beschikbaar gesteld, helemaal gratis, en voor niets, ze mogen ermee doen wat ze willen, rijden, wedstrijden lessen, noem maar op, de trailer kan geleend worden als we hem zelf niet nodig hebben, het enige wat ze ervoor moeten doen is ons paard goed verzorgen, dus....poetsen, mesten, en soms voeren.
Helaas komt het meisje de laatste tijd maar vrij weinig, en dat vind ik gewoon heel jammer, het is een hele leuke meid, en klikte goed met het paard. Wij zijn nu aan het denken om hem te gaan verkopen, want hij is nu eigenlijk gewoon een beetje "over", en ik gun hem de extra aandacht, daarvoor hebben wij hem ook gratis beschikbaar gesteld, maar ik vind zelf dat er dan toch minimaal 5x per week naar het dier gekomen moet worden.
ALs je wel voor een verzorgpony zou willen betalen, en verder niets kunt vinden, zou ik toch een krantenwijk overwegen, want je verdiend in relatief korte tijd vrij veel geld, en wat maakt het uit als je voor je paard moet werken??, dat moet ik ook voor onze paarden, en mijn kinderen betalen er zelf ook aan mee, daar is nix mis mee! Je weet waar je het voor doet.
Ik hoop voor je dat je een gratis paardje kunt vinden, hoewel ik denk dat moeilijk zal zijn.

Heel veel succes ermee. Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers