anti slachtmails?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (België)

anti slachtmails?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 17:21

vandaag was het weer zover.....

ik heb weer een stuk pf 3 mails gekregen over dat het O zo erg is dat paarden naar de slacht moeten. natuurlijk met bijpassende foto's Misselijk Oké het is wel erg hoe ze behandeld worden in het naartoe gaan,(via handelaren) ik geloof dat we het daar allemaal over eens zijn!

maar het zinnetje dat ALLE paarden nog een heel leven voor zich hadden vind ik toch niet kloppen... Ik bedoel ik heb al veel paarden geweten die niet anders konden... waar het zelfs beter voor was... neem nu Lorenzo van pennybitch... haar verhaal is ontroerend maar het was toch beter voor lorenzo? niet? of zie ik dat weer totaal verkeerd
ik weet niet wat jullie er van vinden?



srry als hier pas geleden no een toppic over was ofzo Bloos

How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard
  • Winnie the pooh


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:23

ben het wel met je eens......... de slacht is zo slecht nog niet, ik vind het ook een beetje raar dat jij al die mails krijgt....... wellicht kan je de afzender een berichtje sturen of ze ermee willen stoppen

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:25

weet je at ik vind?
die makers van die mails, gaan overal rond en maken foto's
en de ergste gevallen zetten ze in zon mails

niet alle paarden hebben nog een leven voor zich
een pony op de manege, had suikerziekte
nicky (die pony) is nu helaas ook gslacht, jammer, die had nog een leven, bij iemand die 3 keer per dag een spuit wilde geven eraan, maar dat is duur, en wie wil en kan dat nou doen?
die pony kan nu op de eeuwige groene graasvelden galoperen, in plaats van te moeten werken...
dus die opvatting gaat niet op
en veel mensen kunnen bewijzen dat de paarden meestal vreedzaam gelscht worden, uitzonderingen daargelaten
maar dat zal altijd zo zijn
en een mailtje doorsturen gaat daar niet bij helpen hoor...

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:28

Waarom krijg jij die mailtjes dan Sofieke?

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:42

die mailtjes worden gewoon doorgestuurd, en iedereen vind het zielig, dus sturen ze het door naar iedereen in hun adresboek, en als jij daarin staat, ja dan ontvang je ze ook he...

er staat dan langsonder iets van:
heb jij hart voor dieren? stuur dit dan vlug door, en red deze paarden hun leven
oid
en dan 0 personen: dierenbeul
1-5 personen: klein hartje
enz.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:44

Wat een onzin, net zoals die gelukmailtjes enzo, rotzooi. Gaat bij mij regelrecht de prullenbak in.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:48

nog één

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:58

Heb ze ook weleens gehad van een meisje, heb er meteen opgereageert dat ze dat soort dingen niet naar mij toe hoeft te sturen.

Maar dat was een mail met foto's samengesteld vanaf een site van iemand die speciaal onderzoek deed naar paardenvervoer, niet eens in Nederland, maar gewoon een privesite van iemand in Engeland geloof ik.

Dus daar heb ik al helemaal een hekel aan.

Krijg ze dus ook niet meer Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:24

Ik vraag me altijd af wat het voor nut heeft om zulke mailtjes te maken en of door te sturen... Net of er iets door zou veranderen...
Ik vind het meestal afschuwelijke foto's, overal wordt het uiterste uitgehaald...
Mij hoeven ze zulke dingen ook niet te sturen, ik kan er verder niks mee...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:44

anti slachtmails, okay is dit de nieuw trend, rage, mode etc of leef ik in het verleden en ben ik ouderwets? ik heb ze namelijk nog niet gesignaleerd in mij mailbox, moeten ze ook niet naar mij mailen want ik stuur namelijk niet zo'n fijn antwoord terug, ben niet tegen de slacht maar foto's en juicy details hoef ik niet te weten en te zien!

Black Boy is mijn nieuwe vriendje en liefde <3

boeflover

Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:49

die heb ik ook al een paar keer gehad ja. vind het maar idioot dat het dan speciaal met paarden zielig is. een koe of een varkan niet dan? een paard krijgt 1 verlosende knal in zn kop waar die niks van voelt, een varken wordt geelectrocuteerd... dat vind ik weer wat erger. maar goed, ik eet het gewoon, ik vind het namelijk zielig dat een beest voor niks is geslacht en dat het vlees dus weggegooid moet worden..

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:53

Ik word zo spuugzat van al die mails. Laatst ook weer een die ging over dierenmishandeling. Stikte van de fouten. Foto's van arme zielige hondjes (afzender: wildlife, sjah sorry hoor), dan foto's van een zogenaamde doodgeslagen ezel langs de weg gedumpt. Ben niet bepaald blind, maar zag er toch echt een Ree in! Nou ja en zo ging het dus door. Paarden die volgens het verhaal vermoord waren door hun baas en dan liggen ze op de foto al in de ontbindingsfase.....denk echt dat de eigenaar dat laat gebeuren! Nou ja, als het dan echt over moet komen. Doe het dan ook echt, echt, echt goed....en niet altijd maar van die halve dingen!

En kun je die goede dingen niet vinden? Sjah, jammer dan!

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:55

Ah, dan snap ik het....
Tja, doorstuurmailtjes kloppen zoiezo nooit.

'red dit kleine jongetje met een vervelende ziekte, voor elke doorstuur krijgt hij 10 cent... *zucht*'

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:59

Ellende schreef:
Ah, dan snap ik het....
Tja, doorstuurmailtjes kloppen zoiezo nooit.

'red dit kleine jongetje met een vervelende ziekte, voor elke doorstuur krijgt hij 10 cent... *zucht*'


klopt wordt ik ook zo moe van, gaan dus ook regelrecht de prullenbak in of die topics van heb 0 - 5 vrienden, dan ben je zielig etc. ook van die irritante dingen.

maar goed hier op bokt zijn er al vaker van die klaagtopics over dit onderwerp geweest, en het heeft tot nu toe niets geholpen dus hou me maar rustig en kalm, en dump die dingen dus in de prullenbak, ik leer ermee leven, alhoewel je er wel een RSI arm mee risceer Verward

Black Boy is mijn nieuwe vriendje en liefde <3

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 02:03

sofiekexxx schreef:
vandaag was het weer zover.....

ik heb weer een stuk pf 3 mails gekregen over dat het O zo erg is dat paarden naar de slacht moeten. natuurlijk met bijpassende foto's Misselijk Oké het is wel erg hoe ze behandeld worden in het naartoe gaan,(via handelaren) ik geloof dat we het daar allemaal over eens zijn!

Wat is nu zieliger, paard gewoon laten doorlopen met pijn of naar de slager.
Gelukkig zijn niet alle slachthuizen slecht en als je wil kan je er zelf bij blijven. Zodat je kan zien dat het op een goede manier gebeurd en het paard niet alsnog de handel in gaat. Als het op een goede manier gedaan word, dan is er geen verschil met een spuitje of laten slachten.

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=

Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-04 14:23

Ellende schreef:
Waarom krijg jij die mailtjes dan Sofieke?



ik weet niet, miss omdat ik nogal veel pennymeisjes in mijn msnlijst heb staan Schijnheilig die het echt ZOOOOOOOOOOOOOOOW zielig vinden!

How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard
  • Winnie the pooh

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 16:11

die mail ken ik en dan doorsturen zeker? iedereen is het er mee eens... maar er zijn echt genoeg die paardenvlees lekker vinden...
stop je die?
nee....
naja er zijn zoveel paarden die wel een goed leven hebben

bedoel kijk hoeveel mensen er op nare manier worden afgeslacht Scheve mond

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-04 16:21

Cloverdale schreef:
die mail ken ik en dan doorsturen zeker? iedereen is het er mee eens... maar er zijn echt genoeg die paardenvlees lekker vinden...
stop je die?
nee....
naja er zijn zoveel paarden die wel een goed leven hebben

bedoel kijk hoeveel mensen er op nare manier worden afgeslacht Scheve mond


idd, en daar heb ik nog nooit een mail van gehad hoor..... Scheve mond

How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard
  • Winnie the pooh

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 19:02

Vreselijk zulke mails...
Soms met een afleidende titel, dat je ze wel opend, omdat je niet weet waar het over gaat.
Ik kreeg er zo eentje op de dag dat Genderose weg was gebracht... Leuk, heeeeel leuk Verdrietig

Ben het helemaal met je eens. De slacht is zo rot nog niet...


boeflover

Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 19:15

Cloverdale schreef:
maar er zijn echt genoeg die paardenvlees lekker vinden...
stop je die?
nee....
naja er zijn zoveel paarden die wel een goed leven hebben

een lekkere frikandel speciaal Vingers aflikken (en dan tegen iedereen zeggen; dit is de opa van boefie, zo loop ik eefie altijd te pesten dat haar frikandel familie is van magneet Tong uitsteken)
mijn mening is; gedane zaken nemen geen keer, dus een dier wat al geslacht is kun je beter opeten, als ze zijn vlees namelijk moeten weggooien is het pas zielig, is het beestje voor niks vermoord....

Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-04 19:19

wat ik ook vind is dat de meeste mensen die dus die mails volop doorsturen... of
1: helemaal nietw van paarden kennen
2:pennymeisjes/jongens zijn
3: mensen die geen paardenvlees eten omdat ze dat hebben gezien maar toch wekelijks lekker gaan hamburgeren in een fastfood restaurant net of daar zit geen paardenvlees in Scheve mond Verward

How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard
  • Winnie the pooh


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Kaatastrof, KDS, LisaVH96, savieralover, Yavanna en 44 bezoekers