Bultjes bij de schoft

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Bultjes bij de schoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-04 18:23

Avanti heeft al heel lang bultjes bij de schoft. Soms komt er wat bij en soms weer wat weg en soms is het helemaal weg. Hij heeft dit al heel lang en geen last ervan als je er aan zit. Zou dit misschien door het zadel kunnen komen ofzo? De vorige eigenaren hebben er heel wat smeerseltjes voor gebruikt maar niets heeft geholpen. Ze storen mij niet ofzo maar misschien weten jullie wat het is? Hier ff een fotootje van gemaakt:
Afbeelding
Iemand zei dat ik misschien een bontshabrak eronder moest leggen, maar die zijn best prijzig dus eerst wil ik jullie mening.........


Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 18:28

Weet je zeker dat het geen schimmel is? Of zit het echt alleen bij de schoft? En staat hij zonder deken vaak buiten (in de regen)?
En ligt het zadel echt zo slecht? Want zelfs dan helpt een bontshabrak echt niet meer. Dan knelt het bij de schoft nog meer.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.


Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-04 18:52

Het zadel zit geloof ik wel goed en knelt niet bij de schoft. Hij staat wel zonder deken buiten maar in de regen staat hij nooit echt buiten. Ik geloof dat er ook wel es een DA naar gekeken heeft maar die heeft geloof ik een zalfje gegeven dat niet werkte.

En trouwens je kan die dingetjes ook btje eraf pulken.......

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:21

Het ziet er wel een beetje viezig uit. Aparte plekjes. Is hij al wel eens tegen schimmel behandeld?
Evt. met betadineshampoo wassen en wat teatree olie erop, kijken of dat plekjes dan wel mooi worden. Het lijkt zo net of de haren eromheen wat plukkerig zijn, daarom dacht ik toch aan een schimmelsoort.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 20:45

Het is niet vies ofzo, als je dr btje aan pulkt dan zijn het gewoon schilfers. Schimmel? Kzou het echt niet weten, zou misschien zo kunnen zijn, maar dan hebben paarden daar toch echt last van?

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:27

ben bang dat het toch een schimmel is, was hem de komende tijd regelmatig met imaverol en je borstels en dekjes daar ook mee wassen(gewoon in het wasmachine wat imaverol erbij doen)
als je dit de komende weken allemaal goed bijhoud en het gaat maar noet weg is dan kan het best wat anders zijn haal de DA er eens bij zou ik zeggen

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 06:52

Ja maar dan vind ik het een beetje raar dat het alleen bij de schoft zit. Of kan dat ook??


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carin0903, FleurSandro, Flew, InfinityT, Lottehorse27, Lui_, Sas75 en 24 bezoekers