EA wanneer lijst van ´goede verkopers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15442
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

EA wanneer lijst van ´goede verkopers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-04 13:41

Deze vraag stel ik omdat dit enkele weken geleden genoemd werd in het topic van Anke. Zij schreef toen over een bokker die de spullen na betaling niet opstuurde.
Ik heb het vermoeden dat mijn spullen (heb betaald) ook niet ga krijgen.....(dit gaat overigens over een andere bokker).
Na een pbtje en email heb ik nog niets van haar gehoord, en ik moet zeggen dat ik toch wel lichtelijk nerveus begin te worden Boos!
Ik ben bang dat ik mijn zuurverdiende centjes kwijt ben en er niets voor ga krijgen.
Is het mogelijk om een lijst te maken met goede en slechte verkopen? (te vergelijken met Ebay).


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 14:03

Heeft verder niets met het topic te maken, maar kun je de overboeking niet ongedaan laten maken bij je bank?

Ik wil er dan even aan toevoegen dat ik ook interesse heb in een lijst met goede kopers...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 14:04

Ik heb daar ook wel interesse in.
Zie toch af en toe wel eens iets op Bokt staan wat ik eigenlijk niet goed durf te kopen.

Don't dream your life, live your dreams!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 14:11

iemand hier op bokt heeft een lijst voor zichzelf bij gehouden. Als je iets wilt kopen kun je haar dacht ik een berichtje sturen en da kijkt zijn voor je. Maarja erg handig is dat zo ook niet.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 14:17

Er zijn er meer die die lijsten bijhouden, ik heb inmiddels ook wat namen waar ik nooit meer van zal kopen en waar ik nooit meer iets aan zal verkopen... Maar die lijsten zijn verre van volledig. Denk dat als je alle personen die dit doen een pb stuurt, je allemaal verschillende lijsten terugkrijgt en je het totaal nog niet compleet hebt.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 14:33

Ze had het over mij, want ik heb idd zo een lijst, er staan nu al zo een 10 namen op met verschillende verhalen! Zou dus ook graag die van jullie erbij hebben, dan stuur ik het geheel naar bart

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 14:56

Ik heb een tijd terug een naam aan je doorgegeven, is het niet? Zo niet dan doe ik dat alsnog Lachen

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 14:59

Pervinco schreef:
Heeft verder niets met het topic te maken, maar kun je de overboeking niet ongedaan laten maken bij je bank?



nee helaas dat kan dus niet


Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15442
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-04 16:11

Nee, geld terugboeken lukt helaas niet. Irish Lady, ik stuur je even een pbtje.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 17:07

Ben ik het mee eens.
Een "zwarte lijst"
Heel goed idee!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15442
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-04 17:28

Dit hoeft trouwens niet een ´zwarte lijst´te worden. Het zou in mijn ogen een lijst moeten worden waar bokkers kunnen hoe de verkopen zijn gegaan. Daar zitten natuurlijk ook weer veel haken en ogen aan, zoals bokkers die veel of weinig spullen verkopen.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 17:30

Eerlijk gezegd nog niet eens zo'n slecht idee. Net als Ebay, dat je een reactie kan achterlaten als je iets verkocht of gekocht hebt.
Het enige nadeel is misschien dat mensen die al ruzie hebben elkaar op deze manier ook onderuit willen halen. Of denk ik nu weer te slecht? Knipoog

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 17:33

Antoinette schreef:
Het enige nadeel is misschien dat mensen die al ruzie hebben elkaar op deze manier ook onderuit willen halen. Of denk ik nu weer te slecht? Knipoog


Volgens mij was dat ook 1 van Barts (grote?) problemen wat dit onderwerp betreft...

Was even aan het denken hoe je dit kunt omzeilen, misschien ook een soort van bied-scherm invoeren? Dat het echt een bieding wordt zoals bv op Marktplaats en Ricardo, en dat dan enkel de gelukkigen hun 'recensie' kunnen geven... Maar of dat werkt? *gaat verder brainstormen*

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 17:50

Ik denk dat een soort gastenboek idee misschien nog beter zou zijn? Waarbij je niet alleen in kunt geven welke bokker zijn beloftes na kunt komen, maar wat ook het precieze verhaal erachter is. Zo kun je ook moeizame verkopen omschrijven.

DubbelFun

Berichten: 88596
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 17:51

Ik denk dat Bart ook nog net zo hard aan het 'brainstormen' is ivm het nieuwe EA Haha!

Verkijk je overigens niet op de feedback van Ebay. Maar al te vaak is het zo dat verkopers pas feedback geven als de koper het ook gedaan heeft. Krijgt de verkoper dus een negatieve dan geeft hij de koper ook een negatieve, terwijl dit niet verdiend is. Wat is de waarde er van dan nog Verward
Beter is het te kijken naar het aantal verkopen. Op de 1000 verkopen is 1 of 2 negatieve niet zo erg als bij 10 verkopen. Je kunt nooit iedereen 100% tevreden hebben.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 17:52

Sypheron schreef:
Ik denk dat een soort gastenboek idee misschien nog beter zou zijn? Waarbij je niet alleen in kunt geven welke bokker zijn beloftes na kunt komen, maar wat ook het precieze verhaal erachter is. Zo kun je ook moeizame verkopen omschrijven.


Dan ben ik eerder geneigd om te zeggen dat die verhalen erachter naar Jantje of Pietje gestuurd worden, dat hij de verhalen leest, maar enkel de naam plaatst (met aantal klachten/percentage/aantal sterren erachter oid). Als er constant van die ellenlange verhalen tussenzitten over dezelfde personen haak ik af hoor..

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 19:12

Het lijkt mij ook erg handig. Lachen

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 20:48

irish_lady schreef:
Ze had het over mij, want ik heb idd zo een lijst, er staan nu al zo een 10 namen op met verschillende verhalen! Zou dus ook graag die van jullie erbij hebben, dan stuur ik het geheel naar bart

idd jou lijst bedoelde ik, ik had je toen dacht ik ook al een naam doorgegeven.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 09:50

Of iedereen zet net zoals anke in haar profiel van wie je wat hebt gekocht en wat je ervaring er mee is *LOL* Ook een idee, gezien dat anke dat had en ben er nu zelf ook mee begonnen..

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:45

hmm lijkt me ook heel fijn, ik ben op dit moment geloof ik bezig met een negatieve ervaring krijgen, dus ik heb betaald en krijg wel wat opgestuurd, maar niet waar ik om gevraagd had... dan stuur ik een pb met wat nu...? krijg ik terug ja het geld is al op wees blij dat ik je nog iets heb gestuurd...

maar we hebben een schriftelijke overeenkomst, dus dan zou ik zo iemand toch in principe voor de rechter kunnen slepen? beetje overdreven voor dit bedrag maar toch...

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:21

Yessy schreef:
hmm lijkt me ook heel fijn, ik ben op dit moment geloof ik bezig met een negatieve ervaring krijgen, dus ik heb betaald en krijg wel wat opgestuurd, maar niet waar ik om gevraagd had... dan stuur ik een pb met wat nu...? krijg ik terug ja het geld is al op wees blij dat ik je nog iets heb gestuurd...

maar we hebben een schriftelijke overeenkomst, dus dan zou ik zo iemand toch in principe voor de rechter kunnen slepen? beetje overdreven voor dit bedrag maar toch...

als zoiets op de marktplaats gebeurd kun je ook een bericht daar plaatsen dat mensen moeten uitkijken voor diegene.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:39

ja, en ik zag nu iets, in de wet staat dat je altijd 7 dagen iets op zicht moet krijgen als je het "op afstand koopt", dus als ik het hele zooitje terug zou sturen is diegene verplicht het geld terug te sturen... (?)

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15442
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 17:46

Ik ga straks naar huis...en hoop een pakje in de bus te vinden. Ik zeg hoop, want vertrouwen heb ik er niet in

DubbelFun

Berichten: 88596
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 22:08

Yessy schreef:
ja, en ik zag nu iets, in de wet staat dat je altijd 7 dagen iets op zicht moet krijgen als je het "op afstand koopt", dus als ik het hele zooitje terug zou sturen is diegene verplicht het geld terug te sturen... (?)

Is dat niet bij kopen aan de deur (colportage) ??

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 22:15

mm die schriftelijke overeenkomst is een goed bewijs ja
je kunt de politie altijd bellen voor zulke zaken
misschien bellen zij wel even die mensen op?
misschien dat ze dan zo schrikken dat ze het meteen terugstorten? Tong uitsteken

die lijst vind ik ook een strak plan!!!
ik vind t te gek dat nog zoveel bokkers niet helemaal eerlijk zijn bij de verkoop
ik heb eens gehad dat het aangekochte niet in de staat was waarin uik het verwachtte, na enig telefonisch overleg, kon ik dit netjes aan desbetreffende bokker terugsturen, nadat zij het bedrag had teruggestort, heel vervelend allemaal . maar ik vond dat ze het heel netjes had afgehandeld !
maar die zwarte lijst is iets om in de gaten te kunnen houden voor bokkers die veel kopen via internet !

ik kom op de witte lijst Schijnheilig
toch?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 21 bezoekers