z-niveau met een draver???

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
mightymuts2
Berichten: 100
Geregistreerd: 11-04-04
Woonplaats: Zeist

z-niveau met een draver???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 15:39

Wie van jullie rijdt er dressuur met een draver en welk niveau weten jullie te bereiken?? Ik heb zelf een draver en altijd fanatiek dressuur gereden.Ik zie om me heen niemand die met een draver dressuur rijdt. Sommige een beetje dressuurmatig, maar niemand met de ambitie om echt iets te bereiken.Ben benieuwd naar jullie reacties


Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 16:05

Ik ken een meisje in die gaat in de L starten met een dravertje.
Ilse rijd ook dressuur met racertje, ook zo nu en dan een wedstrijd als ik het goed heb.

Ik ga misschien binnekort mijn verzorgdravertje rijden, kijken hoe ver zij komt Haha!

22 Januari verwachten we ons kleintje

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 16:14

Ik ken een draver die internationaal heeft gesprongen in Japan, en die is later naar nederland gekomen en heeft bij de junioren gesprongen!
zijn naam was Borsalino...

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 16:16

ik denk dat er maar erg weinig dravers geschikt zijn om in het Z te komen, hun stuwende achterbeen, rechte rug en rechte nek zijn niet ideaal wat betrefd de oefeningen in het Z ook de verzamelde galop zal een groot probleem zijn , aangezien de meeste dravers slecht galoperen

nbeemt niet weg dat ik het dus wel knap vind dat mensen met hun draver winst behalen in de dressuur

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 16:19

Z halen ze denk ik ook niet, maar meisje waar ik net over vertelde dat paardje kan heeeeel gemakkelijk wijken, ben benieuwd hoe ver ze met hem komt

22 Januari verwachten we ons kleintje

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 16:27

Dravers zijn met name door hun bouw idd wat minder geschikt voor (de hogere) dressuur. Maar je hebt natuurlijk uitzonderingen, ze zullen er best zijn die het Z hebben gehaald. Net als Fjorden en Haflingers bijvoorbeeld, ook die hebben over het algemeen hun bouw niet mee, maar er zijn er toch aardig wat die een hoger niveau weten te bereiken.

Dravers zie je onder het zadel vooral terug in de endurance, ik ken er meerdere (vol- en halfbloedjes) die het daar goed doen. En ik ken ook spring- en eventingpaarden die draversbloed voeren. De bekendste is Jappeloup de Luze, dat kleine zwarte paardje (1.58 m) dat onder Pierre Durand op de OS '88 in Seoul goud behaalde bij het springen. Hij was voor de helft draver.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

SplashIsLief

Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 16:33

Ik rijd dressuur (wedstrijden) met mijn dravertje en ze kan best dressuur en ik heb zelf het streven om ooit eens L1 te worden en dat kan ze nu al best, maar ik wil dat nog niet op wedstrijden gaan doen omdat de meeste dressuur jury's niks aan dravers vinden
ik vind springen zelf makkelijker met mn draver omdat we daar allebei plezier mee hebben, maar als je meer plezier in dressuur hebt kan je het wellicht proberen

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

mightymuts2
Berichten: 100
Geregistreerd: 11-04-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 16:40

Grappig dat je veel hoort dat dravers niet of slecht kunnen galoperen. Ze zijn er inderdaad niet op gefokt,maar je kunt het wel leren. Mijn dravertje kon wijken , schouderbinnenwaarts en contragalop. ( ik noem de dingen waar ik tot maart mee bezig was)Verder was de basis goed. Ik kreeg haar op de achterhand en de draversachterbenen werden steeds minder wijdbeens.

SplashIsLief

Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 16:41

idd galop kun je leren, maar die van mij vind galopSPRONG melijk Tong uitsteken dat is moeilijk aan te leren het kan verbeteren, maar het zal nooit super worden
maar idd sommige dravers kunnen wel goed galopperen

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 23:32

De mijne kan in principe de oefeningen van L2 niveau. Wel zelf aangeleerd dus het zal niet zo geweldig zijn als de meeste L2 paarden, maar so what, ik wil tocht niet wedstrijden rijden Tong uitsteken
Ik denk dat er best wel dravers zijn met het vermogen om wat hoger te scoren in de dressuur. Het vereist alleen wel het nodige doorzettingsvermogen en natuurlijk ook de medewerking van je paardje, die ik dus absoluut niet heb.

edit:
de mijne wijkt ook, en kan ook schouder binnenwaarts en travers...
En de galop gaat ook steeds beter, 100% verzameld zal ie nooit worden, maar ik ben allang blij dat het galop is, en geen rengalop meer Lachen

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 23:36

ik ken nou niets van dravers
maar als je zo een beestje nou van veulen af aan opvoed
dan kan ie toch ook galopperen?
hangt het niet van de training
en de capaciteiten van het paard zelf af?

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 08:29

pharagirlke schreef:
ik ken nou niets van dravers
maar als je zo een beestje nou van veulen af aan opvoed
dan kan ie toch ook galopperen?
hangt het niet van de training
en de capaciteiten van het paard zelf af?


Ja galloperen kunnen ze meestal wel, maar de manier waarop. Een draver is niet gebouwd om te galloperen, en al helemaal niet om rustig te gaan.
Een uitgekoerste draver KAN vaak wel galloperen, hij durft simpelweg niet, want als ie gallopeerd krijgt ie straf. Dat heeft ie geleerd en daar ben ik achtergekomen door een paard wat helemaal in paniek raakt als je de galophulp geeft..

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 10:47

aha...oke dankje voor de uitleg xtostarlight

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Charaz

Berichten: 24262
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 11:11

SplashIsLief schreef:
maar ik wil dat nog niet op wedstrijden gaan doen omdat de meeste dressuur jury's niks aan dravers vinden
ik vind springen zelf makkelijker met mn draver omdat we daar allebei plezier mee hebben, maar als je meer plezier in dressuur hebt kan je het wellicht proberen


dat is weer zo'n vreemd vooroordeel alsof ze gaan kijken of het een draver is en dan lage punten geven. bullshit
Er rijden ook genoeg Fjorden en Haflingers en die worden ook niet benadeelt (en ja ik spreek uit eigen ervaring)

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 11:16

Er zullen best juryleden zijn die een bepaald type of ras (Haf, draver, tuiger) liever niet in de ring zien en zo'n paard al bij voorbaat lage punten geven. Maar dat zegt meer over dat jurylid dan over jou en je paard als combinatie. Gewoon zo goed mogelijk rijden, dan zul je van de meeste juryleden echt wel de punten krijgen die je verdient! Lachen

Maar goed, die discussie is al zo vaak gevoerd. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

prompter

Berichten: 10915
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 11:25

Een draver is niet geschikt voor de hogere dressuur, net zo min als een warmbloed geschikt is voor de drafsport. L is meestal het hoogst haalbare, een enkele uitschieter schopt het tot M, maar dan houdt het ook wel op. Ze zijn er niet voor gefokt, verwacht er dus geen dressuurwonderen van. Met endurance en springen zijn ze heel wat beter op hun plaats. Olympiadewonder Halla van Hans Gunther Winkler was ook een halve draver.

Extremely rare and Beyond Compare


mightymuts2
Berichten: 100
Geregistreerd: 11-04-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-04 12:28

Het is ook niet zo dat als de jury ziet dat je met een draver komt je al slechte punten krijgt. Het is wel zo dat een draver geen goede galop kan laten zien. Ik heb bijvoorbeeld zelf vaak zat als kritiek gehad dat er bij de galop stond: gaat niet in galop of rijdt totaal op de voorhand of te snel.
Een draver toont ook niet zo erg. Tilt de benen niet op en showt gewoon iets minder. Verder was bij mij het geval dat ik boven de 18 grens zat en bij de paarden moest starten. Eerst ziet de jury een aantal paarden en dan kom ik met mijn draverpony. Is toch een heel verschil. ................maar dressuur (welk niveau weet ik niet precies, ik denk m )is niet onhaalbaar. Je bent er alleen 2 x zo lang mee bezig en dat vergt erg veel geduld en energie.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 19:27

Onze Ameretto heeft M1 met 6 winstpunten gelopen bij de ponys's. Momenteel loopt hij L-proeven in het SGW. Hij is half draver en half Arabier, waarbij hij de galop van zijn vader (Arabier) en de draf van zijn moeder (draver) heeft meegekregen. Voor de galop scoort hij meestal zevens (en in die gang is hij ook het meest ontspannen) maar bij de midden- en uitgestrekte draf wil nog wel eens 'gaat wijd van achteren' op het protocol staan. Als we hem buiten laten gaan in draf, dan is het ook geen gezicht voor degenen die achter hem rijdt: als ruiter word je links en rechts ingehaald door zijn achterbenen. Clown

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Myra87
Berichten: 2495
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:31

Mijn draver had geen problemen met galop, ze had ee mooie galop, daar bedoel ik mee dat ze niet met de achterbenen draafde. We hadden wel een draver op stal die had echt een rare galop.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:36

de draver van mijn vriendin doet ook geen kruisgalop! hij zit in de goede galop...
ik blijf erbij dat het van je paardje zelf afhangt (dus hoeveel moeite hij hiervoor wil doen)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:41

Als je maar doorzettingsvermogen en een goede instructrice hebt, zou me het niks verbazen als een dravertje het z kan berijken!

mightymuts2
Berichten: 100
Geregistreerd: 11-04-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 18:53

heb je helemaal gelijk in luvdaTossa.Ik ging daar ook voor, maar helaas is mijn draver nu ah revalideren.

Rytm

Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 20:07

Het lijkt me wel superstoer als Djin op hoog niveau dressuur zou kunnen lopen!
Ik denk dat hij toch wel de L2 zou kunnen halen, hij heeft wel een goede galop en een mooie draf, maar hij stort zich op dit moment veeeel te veel op de voorhand dus we zijn er nog lang niet.

prompter

Berichten: 10915
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 20:33

L2 moet voor een draver te halen zijn, daarna zal het heel moeilijk worden - maar uitzonderingen moeten er zijn... Lachen

Extremely rare and Beyond Compare

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 20:49

Ik heb een draver gehad.
Ik heb er M1 mee gestart en toen was de koek echt op. Zoals Promptertje al schrijft, ze zijn niet voor dressuur gemaakt en hij had er erg veel moeite mee.
Hij kon in principe alle oefeningen voor het Z, maar de galop bleef een zwak punt. Overgangen galop/stap en stap/galop deed hij zonder problemen, hij liep dan ook niet op de voorhand en zeker niet in een hoog tempo, maar de takt bleef moeilijk.
Daarbij was het voor hem lichamelijk zo zwaar om dingen te doen die hem eigenlijk niet lagen, dat ik besloten heb dat M1 genoeg was.

Navragen is beter dan afvragen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 53 bezoekers