Gaan wedstrijden op gras door in deze regen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitty

Berichten: 7698
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:30

Als ik bij nat weer niet op gras zou starten, zou ik in het zomerseizoen amper kunnen starten. Het gras is regelmatig vochtig en eigenlijk elke proef wordt op gras gereden.
Ook het losrijden is altijd op grasland.
En inderdaad zonder hekjes.

Gewoon stiften indraaien en lekker zelfverzekerd je proefje ingaan.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:32

Soms worden de wedstrijden afgelast, maar als het terrein verder nog in tact is, dan soms ook niet.. Ik hoop dat het morgen droog is!!!!!!!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:17

Fitzroy schreef:
2 verliespunten krijg je als je zelf opgeeft.
Maar jij rijdt toch in de B? Die verliespunten zijn pas vanaf L1 van toepassing.

en als je nou B + 6 bent.. wordt het dan niet B + 4?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:21

Lenn"]
[quote="Fitzroy schreef:
2 verliespunten krijg je als je zelf opgeeft.
Maar jij rijdt toch in de B? Die verliespunten zijn pas vanaf L1 van toepassing.

en als je nou B + 6 bent.. wordt het dan niet B + 4?
[/quote]


Nope, in de B is dat helemaal niet van toepassing. Verliespunten krijg je pas in het L.

Ik ben 1x zelf gestopt tijdens een proef, de jury gaf me groot gelijk en heeft me toen geen verliespunten gegeven. Hoe hij het heeft gedaan, weet ik niet, maar ik heb er nooit iets van gehoord.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:23

Waarschijnlijk is je coupon 'zoek' geraakt Knipoog

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:26

mensen van het secretariaat kunnen heel erg lief zijn... maar als de bodem echt drama is en je stormt regent bijna van je paard af dan denk ik dat ik me afmeld dan maar startgeld betalen maar dan start ik niet

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:47

Wij zijn jaar geleden ofzo wel gedaan met zo'n weer als vandaag.. nou.. beesjes helemaal mooi wit gewassen, zakten we daar zo'n 30 cm. weg in de ring, kei erge regen, al de witheid was zwart geworden, gátver dat was echt erg en smerig en alles, doek nooit meer want een fatsoenlijk proefje kan je dan toch niet rijden.. er was ook bijna niemand.

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 18:41

Als de bodem niet te berijden zou zijn, zou de wedstrijd denk ik wel afgelast zijn. Zolang dat niet het geval is, kun je er naar mijn mening vanuit gaan dat het te doen is. Mensen op bar slechte bodem laten rijden zullen ruiterverenigingen en jury's (want die kunnen ook de boel aflasten als het naar hun mening te slecht is) niet zo gauw doen denk ik. Of het moet een hele rare situatie zijn Lachen

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 12:44

Ik heb gereden in Hierden!

166 punten en een gedeelde 2e plaats. En 162 punten en een gedeelde 4e plaats. Weer 2 punten erbij!

Zie ook verslag Knipoog

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 13:21

Kelan schreef:
Ga je naar Hierden vanavond?
Daar is het losrijden in een buitenbak; dat scheelt al weer een tijdje glibberen Haha!


Ik moest toch echt losrijden op gras Haha! Zie verslag.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 18:02

Ik had gisteren dus ook wedstrijd op het gras. Ik had ook nog van te voren gebeld of het wel doorging en het ging gewoon door. De grond kon veel hebben omdat het een tijdje droog was geweest. En ik heb geen last van glijden gehad. Ik heb voor middelmatige kalkoenen ingedaan en achter grotere. En zelfs in krappe wendingen gleden we gelukkig niet.

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 21:21

Ik wist niet dat je verliespunten krijgt als je afmeld. Ik heb door blessure heleboel wedstrijden moeten afzeggen. Krijg ik nu ook verliespunten?