Op wedstrijd gaan, zonder een wedstrijd te rijden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Op wedstrijd gaan, zonder een wedstrijd te rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 17:44

OK, Ik zal de titel ff uitleggen Haha! .
Ik heb op een paar onderlinge thuiswedstrijdjes na, nog nooit "echte" wedstrijden gereden.
Nu is er 18 juni een Concour hippique in Hoofddorp, waarvan vrijdag voornamelijk alleen wedstrijden op "basis"niveau" .
Nu wou ik er volledig in wedstrijdtenue heengaan, maar er alleen maar gaan losrijden zegmaar. Puur om ervaring op te doen.
Zou dit mogen Schijnheilig ? En wie heeft dit wel eens eerder gedaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:47

Zover ik weet mag het niet.

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:48

Je kan het aan het secretariaat vragen, nee heb je, ja kan je krijgen Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:49

Volgens mij moet je een startnummer hebben om in de losrijring te rijden.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:50

Er is toch wel zoiets als 'hors concours' starten? dat je wel meerijd, maar niet meetelt?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:53

Ik zou gewoon even de organisatie bellen. Als je uitlegt dat je niemand in de weg zal rijden, je paard onder controle hebt, maar gewoon wat wil wennen aan de wedstrijddrukte....

Inderdaad, nee heb je.

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 17:54

Ik probeer ze al te bellen, maar ze nemen maar niet op Boos!
Ik ben alleen niet lid van de KNHS, zou dat meetellen??

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:57

het mag niet, maar het gebeurt heel erg veel
soms is dat vrij storend, want vaak is de losrij-ruimte vrij beperkt, en als er dan ook nog iemand rijdt die er eigenlijk niets te zoeken heeft, en t wordt al helmaal leuk als zo'n paard overdonderd is door de drukte en niet meer te houden is(Q is een keer kreupel geschopt vlak voor mn proef door een paard dat daar dus ook alleen was om ervarig op te doen, en normaal was ie erg braaf zei die muts er nog bij, fijn voor haar dat ie normaal we braaf is, maar ik zat met een kreupel paard Scheve mond)

als je het secretariaat belt en die geven je toestemming, dan kan je het natuurlijk wel doen! als je denkt dat je je paard onder controle kan houden natuurlijk!

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 18:47

ik heb dat laatst ook een keer in Riel gedaan, dat was een best grote wedstrijd, er was springen en dressuur, dit was ook de eerste keer dat ze op een ander terrein was, en ik vond het best verstandig, want nu maakte ze in 1 keer alles mee, dus wist ik ook weer hoe ze er op zou reageren, ik heb wel even het secretariaat gebeld, en die hadden mij toestemming gegeven, dus die zou ik wel even bellen, maar als je ongemerkt er naar toe gaat kan het wel gewoon hoor, ik vind het wel slim

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 09:54

Ik heb gebeld, maar volgens die vrouw is het een te groot en druk concours om mij alleen te laten "inrijden" Boos!
Nu zit ik te denken aan gewoon meedoen. Maarja de KNHS is zo duur...
*dillema,dillema* Knipoog

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 10:13

eerlijk gezegd heeft ze wel gelijk, er rijden al meer dan genoeg ruiters, en als jij daar met je paard voor de lol tussen mag rijden, mogen anderen dat ook en wordt het alleen maar drukker en drukker op het losrijterrein
en bovendien heeft jouw paard dus nog geen ervaring met het rijden op zo'n terrein, wat nog eens voor gevaarlijke situaties kan zorgen als het zo druk is.

startkaart is 36,25 per jaar, starcoupons 15,- per 2 stuks en inschrijfgeld tussen de 5 en de 10 euro(in de B meestal 6/7 euro hier) lidmaatschap van de club zal tusen de 50 en 100 euro liggen per jaar dus reken maar uit wat je kwijt bent als je officieel gaat starten.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 12:05

ik dacht dat zoiets altijd mocht?
ik zie het vaak genoeg hier.
maar ik denk ook niet dat daar snel iemand achter komt als jij met gewoon je wedstrijd kleren komt,paard de knotten in Haha!

ik ken wel meerdere die starten,en dan een pony meenemen waar ze nog niet mee gestart zijn maar wel willen gaan starten.
en dan rijden ze eerst met de eene pony hun proef,en erna pakken ze de andere en rijden die gewoon op het losrijterrein zodat ze ervaring opdoen.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 12:57

Ik ben het met renske eens. Het is soms heel erg krap en klein op het losrij terrein en als er daar ook nog eens paarden rijden die niet meedoen?! Ik heb er ook een pesthekel aan dat springruiters het dressuurterrein nog wel eens gebruiken om los te rijden. Die vind ik soms namelijk nogal roekeloos rijden.

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 13:38

Ik ben het zeker met Renske eens Ik vind het echt niet kunnen het is altijd al zo druk....... Sorry hoor maardan vind ik je echt zo iemand lijken van bv. als je tussen de Z-ruiters gaat rijden ik ben Z Verward

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 19:36

YvonneS schreef:
Ik ben het met renske eens. Het is soms heel erg krap en klein op het losrij terrein en als er daar ook nog eens paarden rijden die niet meedoen?! Ik heb er ook een pesthekel aan dat springruiters het dressuurterrein nog wel eens gebruiken om los te rijden. Die vind ik soms namelijk nogal roekeloos rijden.


Je scheert nu wel alle springruiters over een kam. Als het in de springring er druk is (dat is meestal maar 20x40) en ik wil nog niet springen maar gewoon paar voltes rijden en overgangen rijden dan gaat dat heel moeilijk omdat er in het midden hindernissen staan. Dan ga ik gewoon naar de dressuurring. Meestal hebben de dressuurruiters veel meer ruimte om in te rijden. Ik zie hier ook geen kwaad in.

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 09:24

Ik zie het ook wel veel gebeuren eigenlijk.. Op kringen en concoursen.. Maar het is inderdaad vervelend als er weinig ruimte is. Ik heb het zelf eigenlijk nooit gedaan.. Maar ken wel veel die het wel eens gedaan hadden of zo en zo'n ramp is het niet (desnoods wit shabrakje onder doen Tong uitsteken) nou in ieder geval succes Haha!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 09:44

kim16"]
[quote="YvonneS schreef:
Die vind ik soms namelijk nogal roekeloos rijden.


Je scheert nu wel alle springruiters over een kam. Als het in de springring er druk is (dat is meestal maar 20x40) en ik wil nog niet springen maar gewoon paar voltes rijden en overgangen rijden dan gaat dat heel moeilijk omdat er in het midden hindernissen staan. Dan ga ik gewoon naar de dressuurring. Meestal hebben de dressuurruiters veel meer ruimte om in te rijden. Ik zie hier ook geen kwaad in.
[/quote]

Ik scheer ze absoluut niet over 1 kam, maar er zijn gewoon van die mannen bij die nog wel eens roekeloos rijden en niet echt op de rest letten! En Kim, jij rijd nog bij de pony's en daar zit nogal een verschil bij met de paarden. Bij de pony's gaat alles veel gemoedelijker, bij de paarden is er veel meer stress en dan is het lastig dat er weer van die gekke springpaarden Knipoog voor je langsknallen (wat me echt wel al eens is overkomen)!
Laatst bijgewerkt door YvonneS op 09-05-04 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 09:47

Nee het mag zeker niet. Maar ik ken veel mensen die het doen, dus ik zou het als ik jou was gewoon doen voor een keertje! Dat hebben ze toch niet door Knipoog