[VD] paard beentjes leren geven.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

[VD] paard beentjes leren geven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 22:31

Haay

Ik heb een vraagje...ik heb een fjorden merrie die 25e deze maand 1 jaar word Clown
Kan het dan kwaad om haar te leren bij het woord *pas* dat ze haar voor beentje naar voren doet of is ze daar te jong voor???

Verder kan ze al wel gewoon voetjes geven voor het uitkrabben
Ik ben benieuwd op jullie reacties

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 22:33

Vrijheiddressur ? Zodat ik weet mag dat pas vanaf 2,5 .

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 22:34

In principe kan je haar dit wel leren, maar kijk wel uit!
Vooral met jonge paarden, die nog wel eens 'speels' willen zijn. Als je haar leert haar voorbenen naar voren te geven, kan ze dit dus te pas en te onpas gaan doen! En zo'n hoef in je gezicht is ook niet alles!
Iig wel heel consequent blijven met dat soort dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 22:35

Ja ik ga er verder ook niet op in..alleen dat ze haar voorbeentje naar voren doet..en verder wilde ik ook pas verder gaan als ze ingereden is

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 22:38

ik zou het bij voetje geven om uit te krabben laten eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 22:41

Bedankt voor de reacties alvast Lachen ben er ook nog nie echt mee begonnen ofzo hoor Lachen maar wilde weten of het kwaad kon Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 22:42

Cinnepin schreef:
Ja ik ga er verder ook niet op in..alleen dat ze haar voorbeentje naar voren doet..en verder wilde ik ook pas verder gaan als ze ingereden is


Dat is makkelijk gezegd, als je de eerste stap hebt gedaan om iets aan te leren, heb je snel de neiging om verder te gaan en de dingen uit te breiden.. Dus ja wat is vertstandig?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 08:53

Topic verplaatst naar UZ Knipoog

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:42

lees de sticky bovenaan eens...

Een jaarling leer je vaststaan, meelopen en voetjes geven, meer niet.
Harstikke leuk een jaarling die spaanse pas doet, tot er een keer een kind voor staat en ze die een mep geeft (al dan niet bewust)
Men vergeet naast het fysieke aspect het mentale aspect.
Voor zo'n jong ding is het ontzettend moeilijk commando's te begrijpen en ze aan een oefening vast te zetten.

Ik raadt het je dus absoluut af. Als je een paard wil waar je iets mee kan had je een volwassen pony moeten kopen....
Maarja, jou paard

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:49

ik zou het niet doen, ik zou wachten totdat jullie band stukken beter is, en dat je het paardje goed kent.

daarna zou ik in ieder geval beginnen bij het begin, als je echt aan vrijheidsdressuur wilt gaan doen, als je het alleen hij 'voetje' wil houden zou ik ook nog een jaartje wachten ofzo, veel jaarlingen enz. geven ook moeilijk voetjes, in zoverre ik het weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:53

Assiej schreef:
ik zou het niet doen, ik zou wachten totdat jullie band stukken beter is, en dat je het paardje goed kent.

daarna zou ik in ieder geval beginnen bij het begin, als je echt aan vrijheidsdressuur wilt gaan doen, als je het alleen hij 'voetje' wil houden zou ik ook nog een jaartje wachten ofzo, veel jaarlingen enz. geven ook moeilijk voetjes, in zoverre ik het weet.


Oh nee die van mij helemaal niet...als ik haar voorhoefje gekrabt hebt en wil haar achterhoefje krabben geeft ze die uitzich zelf al Lachen
Nooit moeilijkheden meegehad met haar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:55

stef schreef:
lees de sticky bovenaan eens...

Een jaarling leer je vaststaan, meelopen en voetjes geven, meer niet.
Harstikke leuk een jaarling die spaanse pas doet, tot er een keer een kind voor staat en ze die een mep geeft (al dan niet bewust)
Men vergeet naast het fysieke aspect het mentale aspect.
Voor zo'n jong ding is het ontzettend moeilijk commando's te begrijpen en ze aan een oefening vast te zetten.

Ik raadt het je dus absoluut af. Als je een paard wil waar je iets mee kan had je een volwassen pony moeten kopen....
Maarja, jou paard


Zoals ik al zei ben ik er niet mee begonnen. Wilde alleen weten of het kwaad kon:)
En ik heb 2 *bijna* eigen paarden waar ik veel mee kan dus kom verder niets te kort ofzo?
It was just a question

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:32

Cinnepin"]
[quote="Assiej schreef:
ik zou het niet doen, ik zou wachten totdat jullie band stukken beter is, en dat je het paardje goed kent.

daarna zou ik in ieder geval beginnen bij het begin, als je echt aan vrijheidsdressuur wilt gaan doen, als je het alleen hij 'voetje' wil houden zou ik ook nog een jaartje wachten ofzo, veel jaarlingen enz. geven ook moeilijk voetjes, in zoverre ik het weet.


Oh nee die van mij helemaal niet...als ik haar voorhoefje gekrabt hebt en wil haar achterhoefje krabben geeft ze die uitzich zelf al Lachen
Nooit moeilijkheden meegehad met haar
[/quote]

okee dan, dat is mooi meegenomen Knipoog maar ik zou met de voetjes geven op commando nog even wachten.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 10:30

Enkele reacties verwijderd die meer weghadden van een ruzie dan van een discussie.

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 11:11

hallo!

kan je begrijpen, lekker met je paardje bezig, het is alleen een jaarling die denk ik meer behoefte heeft eerst even een paard te worden, dus lekker tuseen vriendjes en zo nu en dan halster om , even wandelen, poetsen en hoeven uitkrabben zodat je met 2.5 lekker VD kunt gaan doen. Ik zou het nu nog niet doen als ik jou was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 13:39

Duncan schreef:
hallo!

kan je begrijpen, lekker met je paardje bezig, het is alleen een jaarling die denk ik meer behoefte heeft eerst even een paard te worden, dus lekker tuseen vriendjes en zo nu en dan halster om , even wandelen, poetsen en hoeven uitkrabben zodat je met 2.5 lekker VD kunt gaan doen. Ik zou het nu nog niet doen als ik jou was.


Ja..ze staat ook lekker de hele dag op de wei..haal haar er vaak uit om lekker te poetsen ( vind ze heerlijk Lachen ) en wandelen in het bos ( uitrit loopt uit in het bos ) Lachen
Maar vroeg me dus af of het kwaad kon..maar aan jullie reacties te zien wacht ik lekker nog een poosje Lachen

Bedankt

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 18:01

nou kan hij nog lekker genieten, voor hij aan het werk moet! hij zal je eeuwig dankbaar zijn Haha!

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 18:02

soory.....ZE Tong uitsteken

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 21:45

Jaarling kan je veel beter lekker met maatjes de hele dag in de wei zetten, ipv nu al kunstjes aan te leren.
Je hebt hopelijk nog jaren om het je paardje te leren als hij wel oud genoeg is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 23:16

staat ze ook Lachen zei ik al eerder Lachen

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 19:11

Ik zou het zelf ook lekker bij het knuffelen, poesten, wandelen, en het voetjes uitkrabben laten.
Laat het paardje nog lekker even "veulentje" zijn Knipoog

Sammiej
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-06-04

Re: [VD] paard beentjes leren geven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 20:27

Nou Cindy...
Pff ik vindt dat eigenlijk ze te veel zeggen over Boontje...
maar je kan beter wachten, maar dat had je al door Clown

Ik zeg nog wel wat op msn...
Wel een tip om aan te beginnen!


Ik fiets elke dag langs de paardjes van Cinnepin en ja ze staan elke dag samen buiten!

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: [VD] paard beentjes leren geven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:21

ik zou wel uitkijken, ik heb het mijn merrie van 11 geleerd, en soms als ik me omdraai geeft ze me ineens een schop voor mn r**t!!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Re: [VD] paard beentjes leren geven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 14:15

Sammiej schreef:
Nou Cindy...
Pff ik vindt dat eigenlijk ze te veel zeggen over Boontje...
maar je kan beter wachten, maar dat had je al door Clown


We zijn ondertussen al weer een jaar verder...