Houding van je voeten, iemand tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Houding van je voeten, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 14:01

Iemand vroeg of ik dit op bokt wilde zetten. Diegene heeft moeite met het uitdrukken van der hakken. De hakken komen niet lager dan horizontaal. Kan dit aan de spieren liggen ofzo/ of is dit te trainen? Verward (Sommige mensen zeggen dat je dit op de trap kan trainen Scheve mond klopt dat? )


QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:11

Dit is dus niet dat de beugels gewoon iets te lang zijn, maar dat ze nooit d'r hak kan uitdrukken?
Zeker zou dat met oprekken van de kuit te verbeteren kunnen zijn. Op de trap (met je tenen op het randje en je hak er overheen naar beneden veren) is wat ongecontroleerd.
Beter kan je iets door je knieen gaan, dan één been naar achteren plaatsen, waarbij je met de hele voet (ook hak) op de grond blijft. Dan strek je dat been recht. Hoe verder je met het andere (stand-)been buigt, hoe verder je de kuit van het gestrekte been oprekt. Steeds even vasthouden (5-10 tellen) en weer los, even benen uitschudden en de andere kant.

Denk aan je paard; rij 'm in natuurlijke houding!
Vele wegen leiden naar Rome, maar als je niet weet waar je heen gaat, maakt het niet uit welke weg je volgt. - Q
Les van David de Wispelaere bij Amsterdam? PB me.

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:26

Ben het met QQQQ eens. Vaak is een verkorting van de kuitspier ook het gevolg van teveel op hakken lopen, dit verkort als het ware de kuitspier. Dus misschien ook meer op platte schoenen lopen?? Teminste als ze veel op hakken loopt dan.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 14:26

Nee, het is inderdaad niet dat de beugels te kort zijn. Bedankt iig voor je tip! Lachen

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 14:27

Skipper schreef:
Ben het met QQQQ eens. Vaak is een verkorting van de kuitspier ook het gevolg van teveel op hakken lopen, dit verkort als het ware de kuitspier. Dus misschien ook meer op platte schoenen lopen?? Teminste als ze veel op hakken loopt dan.


Diegene heeft vroeger idd veel op hakken gelopen , nu eigenlijk zelden.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:40

ik hoorde laatst een leuk ezelsbruggetje voor als je niet precies weet hoe je je hakken moet uitdrukken: til je kleine teen op!

Heb het geprobeerd en het helpt echt! *LOL*

Vosse
Berichten: 1547
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:32

met je hakken naar beneden fietsenheeft bij mij ook geholpe Tong uitsteken

www.trimmerijemarije.nl


joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 08:40

Je beugels een paar gaten korter maken en in jockey zit gaan rijden. Dan krijg je echt onwijs spierpijn maar ook....... langere kuitspieren. Of trap lopen en dan alleen met de bal van je voet de traptrede raken en de kuitspier oprekken. ( oppassen dat je niet op de grond stuiterd. )



Groetjes joyce

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 12:49

Ik zou idd de beugels eens een paar gaatjes korter maken... Ik heb vooral met lichtrijden moeite mijn hakken uit te drukken als de beugels de lengte hebben die ze moeten hebben. 1 gaatje korter, en het hele probleem is verholpen...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 11:54

Ik zal alles doorgeven Lachen

SarahJ

Berichten: 796
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: Erps-Kwerps, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 14:59

Wat ik me altijd afvraag; waarom moeten die hakken persé naar beneden? Okay, ze moeten niet opgetrokken zijn, want dit wil zeggen dat je heel je been optrekt. Maar horizontale hakken is toch okay? Of hoe zien jullie dit?

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 16:00

Beugels onder de bal van je voet, tenen spreiden, veren vanuit je enkels, dan druk je je hakken vanzelf ver genoeg uit.
Probleem is soms dat mensen proberen hun hele voet naar beneden te drukken, waardoor die veel te strak gaat staan en dan kun je dus helemaal je kuit niet meer uitdrukken.

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:20

SarahJ schreef:
Wat ik me altijd afvraag; waarom moeten die hakken persé naar beneden? Okay, ze moeten niet opgetrokken zijn, want dit wil zeggen dat je heel je been optrekt. Maar horizontale hakken is toch okay? Of hoe zien jullie dit?


Als de hak van je laars lager is dan je beugel, kan de hak van je voet in feite gewoon horizontaal zijn met de rest van je voet.
Hakken te ver omlaag zet je enkel op slot en dan heb je er niet de juiste controle meer over.
Hakken mogen niet omhoog, want dan is de spanning uit je kuit weg en kan je daar niet zo makkelijk mee drijven.

Denk aan je paard; rij 'm in natuurlijke houding!
Vele wegen leiden naar Rome, maar als je niet weet waar je heen gaat, maakt het niet uit welke weg je volgt. - Q
Les van David de Wispelaere bij Amsterdam? PB me.

SarahJ

Berichten: 796
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: Erps-Kwerps, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 20:45

Citaat:
Als de hak van je laars lager is dan je beugel, kan de hak van je voet in feite gewoon horizontaal zijn met de rest van je voet.


Inderdaad, zo dacht ik er ook over !

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 20:55

De beugel kan te lang zijn, hij moet tot op je enkel hangen als je je benen lang naar beneden hebt hangen...
Als je op een traptree gaat staan kun je op je tenen staan en dan je hak zover mogelijk naar beneden drukken...goeie oefening

Hallo??

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:02

Ik denk dat je voet helemaal niet lager moet dan horizontaal.. Iig zou ik eens wat kortere beugels proberen zeker als het horizontaal krijgen van haar voeten al moeite kost.

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 15:22

Bedankt voor de reacties! Lachen

gatelover

Berichten: 126
Geregistreerd: 05-12-01
Woonplaats: H.I. Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 18:33

Op hakken lopen hoeft er niets mee te maken te hebben. Ik loop ook bijna altijd op hakken en kan prima mn hakken uitdrukken.

Gatejuhh is Tha SweeTesT Pling
Mila is mijn LieBling Tong uitsteken hihi

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:57

Veel beginners snappen de clou niet
Een andere aanwijzing dan "hakken laag!" is "tenen omhoog" en daarbij de knieen naar binnen draaien.

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:08

Don_Marcello schreef:
Veel beginners snappen de clou niet
Een andere aanwijzing dan "hakken laag!" is "tenen omhoog" en daarbij de knieen naar binnen draaien.

Probleem bij 'tenen omhoog' is dat je bijna altijd te veel spanning in je benen krijgt. Terwijl het juist de bedoeling is dat je benen ontspannen zijn. Daarom kun je beter je tenen spreiden, goed steunen op je beugels en je benen af laten hangen - dan gaan je hakken vanzelf goed.

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:16

Als je dezelfde steun aan de beugels houd is er helemaal geen verschil tussen tenen omhoog en hakken naar beneden - Wel als je je tenen met voet en al omhoog doet en je beugels verliest - Als je de beugel niet wil verliezen met tenen omhoog moet je wel je voet naar beneden doen!

Ik rijd veel zonder beugels, maar als ik mijn been totaal ontspan gaat toch echt mijn teen naar beneden, niet mijn hak. Ik trek daarom mijn tenen iets op, en duw mijn voeten naar de grond!

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:18

Kendra schreef:
Beugels onder de bal van je voet, tenen spreiden, veren vanuit je enkels, dan druk je je hakken vanzelf ver genoeg uit.
Probleem is soms dat mensen proberen hun hele voet naar beneden te drukken, waardoor die veel te strak gaat staan en dan kun je dus helemaal je kuit niet meer uitdrukken.


Ja beugels onder de bal van je voet --> vaak zie je dat mensen echt te veel op tenen rijden (beugel alleen onder tenen) , waardoor dan weer de hakken en benen opgetrokken worden, je voeten los van been veel blijven bewegen enz...enz...

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 14:59

dankje wel allemaal Lachen ik heb al weer een deel doorgegeven !!

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:07

Don_Marcello schreef:
Veel beginners snappen de clou niet
Een andere aanwijzing dan "hakken laag!" is "tenen omhoog" en daarbij de knieen naar binnen draaien.


oooow, ik kan me nog zo goed herrinneren dat ik als klein guppie in mijn iets te ruime laarzen alleen mijn tenen omhoog wiebelde (dus niet mijn hak omlaag , maar probeerde mijn tenen op te tillen zeg maar...)
En een kramp in mijn tenen aan het einde van de les...

Niemand zei tegen mij: hakken laag! Haha!

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:05

grid schreef:
Ja beugels onder de bal van je voet --> vaak zie je dat mensen echt te veel op tenen rijden (beugel alleen onder tenen) , waardoor dan weer de hakken en benen opgetrokken worden, je voeten los van been veel blijven bewegen enz...enz...


Ik heb m'n beugels ook op het puntje van m'n voet (dus op m'n tenen). Ik heb inderdaad moeite met m'n hakken en benen, ik trek ze snel op en ook wiebel ik veel met m'n onderbenen, ik kan ze maar niet stilhouden.
Ik zal eens proberen m'n voeten iets verder in de beugel te doen (echt op de bal van m'n voet) misschien dat het helpt! Ik hoop het!

Up to Date is een toppertje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers