Horseback-archery

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Horseback-archery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 11:14

Pinky heeft, terecht, de links mbt Bajutsu verplaatst en daarom plaats ik mijn onderliggende agenda nu als directe vraag:

Wie heeft ervaring met- of kennis van boogschieten te paard?
Het gaat mij persoonlijk niet om het schieten, maar het lijkt me een praktische toepassing van rijden met een onafhankelijke zit en rijden zonder teugelgebruik.

Zo ook dat bajutsu; grappig dat het als 'vechtsport' een naam heeft, maar als gestructureerde toepassing van verschrikkelijk praktische vaardigheden lijkt het me bepaald zinvol. Bijvorbeeld de technieken van opstappen en in elke gang afstappen ga ik me zonder meer proberen eigen te maken.

www.homocaballus.net


nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:38

nooit van gehoord .... lijkt me inderdaad een aardige basis ...ben benieuwd al zie ik mijzelf metname niet opstappen zonder stoeltje en stuur al met mijn zit maar dat is zelfaangeleerd nooit verkeerd om een orginele manier te lezen/leren

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 12:50

nickyu schreef:
...ben benieuwd al zie ik mijzelf metname niet opstappen zonder stoeltje....


Tja, mijn lichaam is ook al in verder gaande staat van ontbinding dan mijn geest wil accepteren, maar overal, altijd en onder alle omstandigheden vlot en zonder hulp op- en afstappen is als je fikse off-road bergritten wil maken essentieel.

Zonder zadel (dus stijgbeugels) rijden hoort bij mijn ontwikkeling te paard en ik vind het zó lomp en onhandig om eerst op mijn buik over het beest te gaan hangen en dan een been eroverheen worstelen dat ik gráág een eleganter en paardvriendelijker manier leer.

www.homocaballus.net

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 13:22

informeer eens bij de voltige-mensen die hier op Bokt zitten

Het opspringen schijnt een kunstje te zijn, vrij simpel, maar niemand heeft het me nog ooit uit kunnen leggen, wel voordoen.....

Ik ga altijd heerlijk lomp met op mijn buik over mijn paard hangen en dan duurt het nog een hele poos voor ik zit Haha! *LOL* , ik deed het ook wel eens via de vuilnisbak gewoon been eroverheen, maar dat is me slecht bekomen: 6 weken gips......doe ik nooit meer Cool

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:42

Tja, mijn lichaam is ook al in verder gaande staat van ontbinding dan mijn geest wil accepteren, maar overal, altijd en onder alle omstandigheden vlot en zonder hulp op- en afstappen is als je fikse off-road bergritten wil maken essentieel.
.[/quote]

als eerste een compliment wat een parchtige omschrijving van de lichamelijke staat OK dan!

die bergritten blijven nog een wens droom van mij Boos!
ivm het uitblijven van het winnen van de loterij moet k t voorlopig houden bij polder duin en strand Cool

als het moet kan ik er ook zo op
maar je moest eens weten hoe inventief (lees hoeveel natuurlijke opstapjes er te vinden zijn)je word na een tijdje(ben nu 3 jrziek)

maar ik denk dat de voltigers , het circus en de oude indianen het wel allemaal via t zelfde "truukje" doen

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 14:50

smurf schreef:
informeer eens bij de voltige-mensen die hier op Bokt zitten


OK: voltigers, meel mie!!!! Of omschrijf het, eventueel met tekeningetjes en pijlen, hier op Bokt

www.homocaballus.net

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:53

Daar ben ik ook benieuwd naar! Lachen

Boogschieten te paard lijkt me ook nog erg leuk om te doen, gewoon omdat ik het schieten ook leuk vind. Ooit Lachen

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:57

www.voltige.nl er zit zelfs een forum bij, zoals dit, kan je het gewoon vragen!

In Oostenrijk doen ze iets met hele lange zwepen die ze boven het paard slingeren in groepsverband, wat daar de diepere betekenis achter is, is me altijd ontgaan,maar het schijnt iets feestelijks te zijn.....

voorlopig eest maar eens leren ringsteken, dat is al moeilijk genoeg..... Schijnheilig

@HC, ik denk dat Kim je dat sprongetje wel kan leren....... alle lesgeefsters die ik in mijn leven heb gehad konden het

Ir111

Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 16:29

Vroeger hipte ik ook zo zonder opstapje op mijn paard... De aftakeling is begonnen, ik heb nu een stoeltje nodig en hang dan nog een tijd over zijn rug te spartelen voordat ik rechtop zit als ik zonder zadel rij. Haha! Ach ja, die goeie ouwe tijd toen ik nog jong en vooral lenig was! Knipoog

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:02

Vroeger Haha! met voltige was het eropkomen vrij makkelijk......
Je gaat er naast huppen(weet even geen ander woord ervoor)in het zelfde tempo en gelijk aan de galopsprong.
,zodra je het ritme te pakken hebt .....floep je er zo op(galop is de makkelijkste gang om erop te komen).

Ik denk wel dat je dit soort "kunsten" alleen maar met een paard kan doen wat hierin goed getraint is. Bij voltige bepaalt degene in het midden het tempo maar hoe bepaal je het juiste wanneer je ernaast hangt??

Ik heb in Frankrijk n keer een show gezien waar ze in volle ren galop ernaast hingen,eraf,erop,achterstevoor en ook nog van paard wisselde met de buurman,constant in volle galop door het veld.......
Dan moet je echt een zijn met je paard.......

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:43

Er is een site volgens mij hier over op internet.

Heb daar ook mijn nood afstap vandaan. Heel handig om in nood van je paard te kunnen springen zonder daarbij zelf letsel op te oden. Ten minsten als je het goed doet.

Ik kijk even of ik die site kan vinden.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:45


Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:08

The Thunderguys hebben een poosje bij ons op het bedrijf getraind, die hadden wel aparte zadels met allemaal lussen eraan.
Ik heb van hen wel wat kunstjes geleerd, maar opspringen is me nooit gelukt! Cool

Ik heb laatst wel in een reflex me terug in het zadel gezweipt, toen ik er al zover naast hing dat ik met 1 hand de grond raakte, er is dus wel iets blijven hangen van al die tricks *LOL*

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 21:38

josien"]
De site is www.bajutsu.com
[/quote]


[quote="Huertcilla schreef:
Pinky heeft, terecht, de links mbt Bajutsu verplaatst


....maar wél bedankt voor het opzoeken Knipoog

www.homocaballus.net

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 23:18

Ir111 schreef:
Vroeger hipte ik ook zo zonder opstapje op mijn paard... Haha! Ach ja, die goeie ouwe tijd toen ik nog jong en vooral lenig was! Knipoog


was ik maar oud dan had ik er misschien minder problemen mee
er zij dagen dat ik nieteens mij zadel erop krijg en dan ga ik dus maar zonder zadel maar dan zeker via het hek (ik kom dan nieteens op een shet zonder opstap!! en dan voel je je pas echt oud Boos! )maar ik denk dat als een een zadel oid hebt waar je je dus aan kan optrekken (met hengsels oid het wel zal lukken voor de fitte mensen onder ons

maar is dat ook niet een mega belasting voor de paarden rug??dat was 15 jaar geleden de rede dat ik met opstap ben gaan opstappen .... kijk dat t nu niet anders meer gaat is rede 2 )

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com


Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 23:26

Waar op die site is dat te vinden Josien?

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 23:43

Ellende schreef:
Waar op die site is dat te vinden Josien?


Klik op Nederlands en dan zie je in de linkertabel de verschillende onderdelen. Ergens onder de helft staat op- en afstappen.

www.homocaballus.net

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 00:09

Ik zie 'nederlands' nergens staan... zou je mij een directe link daar dat stukje kunnen sturen, ik denk dat mijn browser te oud is voor de site.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-04 06:07


www.homocaballus.net

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 06:29

dit is geen link voor kinderen, meer in de categorie don't try this at home.... Scheve mond

vooral op de 2e manier ben ik eens in het ziekenhuis beland, de 3e manier lijkt me helemaal link als kids dat gaan proberen....

die eerste manier heb ik geleerd tijdens een weekje IJslanders rijden.....ook niet geheel zonder risisco overigens, want je kan er fijn aan de verkeerde kant op je hoofd aflazeren, had een vriendin van me die vanwege haar E-cup wat topzwaar bleek te zijn Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 07:05

Huertecilla schreef:
Wie heeft ervaring met- of kennis van boogschieten te paard?


Heb wel eens pistool geschoten te paard op de bereden brigade in Nunspeet, maar dat was meer als "braafheidstest" voor het paard en met losse flodders.
Als het paard gewoon lekker rustig staat is het volgens mij goed te doen, al rijdend lijkt me een heel ander verhaal Tong uitsteken

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 09:01

@Ilindra: èn, was het paard schotproef?

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-04 11:23

smurf schreef:
@Ilindra: èn, was het paard schotproef?

Neeeeeeeeeeééééééééééé........hhhhh

www.homocaballus.net

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 11:34

Die eerste manier ziet er wel handig uit trouwens... Ga eens kijken wat m'n verzorgpaard daarvan vind Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 15:28

smurf schreef:
@Ilindra: èn, was het paard schotproef?


Uiteraard, m'n paarden staan tussen de Artillerie Schiet Kamp Harskamp en de schietbaan van politie Noord-Oost Gelderland Haha!
Die kijken echt niet op van een knal meer of minder.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Clien_, Athelas, Babootje, Balou_k, Caoilfhinn, Damelza, esmee_2001, Flubberboot, GrapeshotBot, Hobbyhorse, Jaydee_WP, JudithO, MarjanB, nick_en_ik, Patriesje, SemrushBot, urosa, xRoossie95 en 99 bezoekers