boett-deken op in de regen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

boett-deken op in de regen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 20:13

mijn paardje heeft zomereczeem en moet hiervoor een boett-deken op. Ze staat overdag altijd buiten, maar nou weet ik niet of ze die boett-deken ook gewoon op kan houden als het regent.. Is er iemand die dit wel weet? En moet deze deken 24 uur per dag op blijven of alleen als ze buiten staat?


ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 20:21

Mijn verzorgijslander heeft de deken inprincipe dag en nacht op. (nogal neutrotisch en dus altijd een gedoe om de deken aan en uit te doen)
Weer of geen weer.Wel is het zo dat na een flinke regenbui de deken helemaal doorweekt kan zijn en dat is natuurlijk niet zo best voor je paardje. Dus als het dagen af en aan regent, dan zou ik de deken wel af doen.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 20:38

Nee hoor kan gewoon opblijven, de boettdeken is van zulk materiaal gemaakt dat het heel snel droogt!

Marsan
Berichten: 1302
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 20:48

Ja,de fries van mijn vriendin heeft ook zomerexceem en laat de deken ook dag en nacht zitten,ze drogen erg snel bij af en toe een buitje en verder redelijk warm weer.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:26

Ik ga helemaal met irish_lady en Sanloveskyl mee
Onze shet heeft hem ook echt dag en nacht om, heel af en toe haal ik de deken even af om haar te borstelen zodat het losse haar weer eruit gaat en dan neem ik de deken even mee naar huis voor een wasbeurtje


joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:56

oplaten en eventueel een reserve deken achter de hand voor als hij echt nat en vies is. als je hem meeneemt naar huis kan hij in de wasmachine en in de droger of aan de lijn is hij zo weer droog...
(Bij divoza hebben ze nu ook eczeemdekens, voor 100 euro... Misschien handig als 2e deken? Scheelt toch een stuk in prijs)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 00:27

idd gewoon oplaten
die dingen drogen ontzettend snel

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 01:29

Soms deed ik toch wel eens de deken af als het regende, het is idd niet echt nodig, omdat ze heel snel weer drogen idd. (i forgot) Maar als het regent vind ze het soms wel eens lekker om een beetje "Schoon" gespoeld te worden. Haar haren worden idd erg klef en gaan helemaal door de war zitten. Volgensmij vind ze het echt heerlijk zonder deken in de regen Lachen

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 12:13

Bij ons ligt het deken altijd op. Het droogt enorm snel en bij hoge temperaturen is het best nog fris onder het deken.
Als het lang achter elkaar regent maken we daarvan gebruik om het deken eens te wassen. Het komt bijna droog weer uit de wasmachine. Binnen de 24 uur heeft ze haar dekje dan weer aan.

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 08:54

ok bedankt allemaal! Lachen

Profiel weer up to date!

...::: Zeeuwentopic :::...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bowo, fro, Mandy73_unes, Sintara en 85 bezoekers