Mijn verslag van Ommen...lang verhaal...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Mijn verslag van Ommen...lang verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 13:20

De planning was om 8 uur te vertrekken..we gingen om 10 voor 8..dus mooi op tijd..
De rit naar de manege hadden we in ongeveer 1,5 uur voor elkaar dus ook dat viel reuze mee, goed te vinden en dus duidelijk aangegeven.
Hesjes opgehaald en snel nog naar de wc en toen in de auto nog even wat gegeten en gedronken (ik niet zoveel want ik was de avond van te voren nogal ziek geweest) toen de paardjes uit de trailer gahaald en op weg naar de voorkeuring..
pols 40, ademhaling 24 en de rest n en <1 en locomotie een A, wel met opmerking van het hart: brrr = suizen??
Wat ze daar dus mee bedoelden... Verward
Op naar de trailer en wat gebeurd er..Garfield dreigde nogal en het resultaat was dus een losgetrokken Haflinger door het weiland..
Het begon dus goed...

UIteindelijk nog moeten haasten om naar de start te kunnen..starttijd was 11.18..kwam dus een minuut te laat aan..opnieuw een starttijd aanvragen..werd dus 11.48.
Woes was knettergek en schrok ook nog eens van een paar pony's in het weiland..en dan ook nog eens een hoosbui op je..nee had toen niet echt meer veel zin om te starten...
Maarja toch maar van start gegaan samen met Evelien..Allebij op een Bommetje..want rustig stappen?? gewoon net zo goed luisteren als tijdens de trainigsritten??
Wat is dat??
Tijdens het eerste "ruiterpaadje" net na het weiland ging de bom al steeds meer op spanning staan...en ja toen er eenmaal een klasse 2 ruiter in dat bosje kwam was ik in volle galop er vandaao..
Wel leuk hoor zo in galop over een ruiterpaadje wat zeeeer hobbelig is... Scheve mond
Toch nog in de stop kunnen krijgen en we dribbelden weer "rustig" verder..
Teon kwamen er weer 2 klasse 2 ruiters aan..(met de mededeling "HE dat moet Woestein zijn van BOKT...Weet nog niet wie dat nou was die het zei..mijn exuces want ik was nogal bezig met Woes)
En toen vloog Woes bijna hun paarden van achter aan....Doet hij anders nooit Schijnheilig en toen ze eenmaal voorbij waren vloog ik bijna door de lucht want meneer maakte even een capriole...waar ik dus niet op berekend was..
Moet eerlijk zeggen ik wilde toen heeel graag weer terug naar de start en meneer in de traler zetten en naar huis toe gaan.. Verdrietig
Over de spoorweg overgang ging hij heel braaf...en na een kilometer of 12 is Evelien voor gegaan en ben ik alleen verder gegaan..Ook nog even Woestein kennis laten maken met de sahara.. Haha! Wat wel mooi was..
Toen op naar de PA... zag nog even Evelien voorbij gaan..Woes wilde graag met haar mee dus daar ging zijn hartslag weer omhoog...eenmaal langs het huis van vlak voor de PA kwam er een hond aangesjeesd (1 ding waar Woes een gruwelijke hekel aan heeft..) en eindelijk bij de PA afgestapt om naar zijn hart te laten luisteren... gaat een zekere meneer met auto en aanhanger even achteruit en rijdt zo over de waterbak heen... daar ging Woes zijn hart weer... We zaten al te grappen goh 60 spm 70 spm en ga maar door..
uiteindelijk zaten we op 54... maar met een Syst.Souffle LAV?? geen flauw idee maar had dus een ruis in zijn hart..
de rest nog gecontroleerd en dat was adem 28 een 1tje voor de turgor en de rest ok dus we mochten door...wel met advies om het rustig aan te doen..
Ik weer opgestapt en nog geen 50 meter verder werd meneer weer zo gek als een deur...hoezo rustig aan doen??
Tunneltje hebben we goed overwonnen.. en de rest ging ook lekker..totdat we bij een een pad kwamen waar ik er nou niet zo zeker van was of ik nou de ene of de andere kant op moesten.. dus ben ik de verkeerde kant opgegaan... mooi de "berg" op dus... toen dacht ik zo laat ik maar omkeren want ik denk dat ik fout zit en ja hoor kwam daar een groep van 3 aan.. ook verkeerd gereden dus..
1 van de 3 was Evelien... dus zijn we weer verder samen gegaan..
heerlijk op de bospaadjes met je bospony... het lag Woes wel deze route...
Uiteindelijk bospaadjes achter ons gelaten en er was dus dat mooie brede rechte pad... en zoef weg was Woes.. hoefde niet te drijven hij liep zijn eigen tempo... heerlijk was dat wel even..
voor de rest bijna de gehele tijd voor Evelien gereden en hij liep ook zo over de laatste spoorweg overgang... alleen Garfield niet.. dus hebben we daar 5 minuten gestaan... (of langer weet het niet) uiteindelijk ook die erover en op naar de finish...(waar ze grapte "eigenlijk zouden we jullie moeten diskwaliciferen want jullie hebben voor de finish stil gestaan...en hulp gehad..)
Waar ik heel netjes in galop overging...
Hartslag precies 60. (en geen opmerking over gekke vreemde niet thuishorende geluidjes..)
Bij de nakeuring pols 46, adem 20, slijmvl. N, turgor 2... Scheve mond , CRT 1, borborygmi N, en locomotie een A, ook is er nog door 5! man geluisterd naar zijn hart... en niemand kon iets vreemds horen... Verward
Al met al we waren heerlijk aan het kamperen (doen we altijd..soepie, nasi, toetje..handig zo'n kookpitje.. Haha! ) kwamen we er achter dat alles al afgelopen was... dus snel hesjes terug gebracht en de voerscheppen in ontvangst genomen.. dat is zo leuk aan de endurance... je krijgt tenminste altijd wat!!
oja mijn rijtijd was uiteindelijk 8.64 km per uur..dus achteraf gezien nog netjes...
Die van Evelien was ook zo dus zij was helaas te langzaam (rijdt klasse 1)

Toen naar huis..paardje op stal gedaan..die opmerkelijk fris was.. en zelf snel ook naar huis en even heerlijk een half uur onder de douche gestaan..
En nu zit ik hier zo stijf als wat mijn verslagje te typen..
Sorry dat hij zo lang was....

Groetjes en ik ga zo maar eens kijken hoe het met Woes is.
Waarom ik denk da hij zo was??
Al een ruime week warm weer... daardoor wel getraint maar niet teveel, ook maar wat extra voer erbij (had hij in iedergeval een xtratje tijdens de rit) niet dat hij veel krijgt hoor... kwart schepje per dag... en ja toen was het gister ineens een stuk kouder en dan ook nog eens een half uur die plensbui over je heen...
Ja daar wordt je wel fris van.. Cool
En ik denk dat hij eindelijk na een hele poos ontzettend goed in zijn vel zit...
Dus ik kan nog wel de goede positieve dingen er in zien... al was ik daar gister tijdens de rit niet echt blij mee...

Zou zeggen..
Bedankt voor het lezen van mijn verslag!
Groetjes Angenita

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:28

Ik heb nog gekeken of ik je zag, maar ik denk het niet. Zag wel dat je goed uitgereden had. Lastig he, zo'n stuiterpaard? Rowan deed dat eerst ook, maar die begint ook te wennen nu. Hij is nog wel eens druk, maar het hele circus maakt hem niet meer zo overstuur.
Wilde hij niet drinken dat de turgor zo hoog was? Rowan begon met 1 seconden en finishte met 1.5 seconden, en daar hebben we werkelijk geen slok water ingekregen...

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 01:14

ik heb jou ook nog voorbij zien dribbelen toen ik met dekens stond te wachten op Mazzel bij de vetgate! Een stoere, maar drukke haf die te laat was om te starten...kan niet missen toch?
Gefeliciteerd met je goed volbrachte rit! Heb je al plannen voor een "echte" klasse I ?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 09:01

Ik heb een aantal Haflingers gezien, maar ik realiseerde me niet dat jij daar tussen zat. Wel fijn te horen dat je je eerste rit goed hebt volbracht, ga je nu vaker starten? En is er bij de nakeuring nog een opmerking gemaakt over die shouffle?

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 13:54

Gister Woes uit het land geplukt en eens goed gekeken hoe hij liep en hoe hij verder was..
Hij was weer mooi op "gewicht" en uiterlijk kon ik weinig merken van een zondag..
Ja hij had een paar plekjes van zijn peesbeschermers...Boos! hoop dat dat vandaag al een stuk beter is..
Dus zal straks naar hem toe gaan en dan zien we het wel..

Hij wilde wel drinken toen we eenmaal terug waren bij de trailer...maar bij de PA kreeg ik er niets in.. En ja dat dribbelen.. zou toch zeggen dat hij wel wat gewend is na 2 CK, stuk of 12 wedstrijden, aardig wat buitenritten en al 2 endurance ritten achter de rug... maarja als een ander begint gaat hij heerlijk mee.. dus dat zal ook wel meespelen.
Mijn eerste paardje (draver) is ooit eens met mij in volle draf er vandoor gegaan in het bos en ik was toen volledig mijn vertrouwen kwijt in het buitenrijden... kon er nadien nooit meer echt de lol in zien.. ook niet met Mistral..
Ondanks dat Woes ontzettend heftig was en het huilen me nader stond dan het lachen bleef ik hem toch op een bepaalde manier vertrouwen...
Ja denk, nee weet zeker dat Woes mijn paardje/maatje wel is.. en dat ik met hem meer berijkt heb dan met Indy en Mistral..
Als alles doorgaat wordt ik wel lid... en zullen er dus nog meer ritten volgen.. maar ik zal eerst een zondag nog even laten bezinken..Haha!
En ja die shouffle... nadat er bij de nakeuring 5 man hadden geluisterd kon niemand nog echt iets vreemds horen... laat in iedergeval zodra de DA op stal is even een keer luisteren.. beter het zekere voor het onzekere nemen dus..

Groetjes en nog steeds enigzins stijve (met name nek en schouders..) Angenita

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:32

Gefeliciteerd met je eerste rit!!! Gewoon lid worden en nog eens rijden. Alles wordt steeds makkelijker. Jij weet beter wat je doen moet en Woes ook!! Paarden gaan echt snappen wat zo'n rit inhoud. Ik heb geloof ik helemaal geen Haf gezien... dus ik heb je niet geroepen....Maar ik zal zeker opletten de volgende keer!! Hoewel ik je wel had zien staan bij de inschrijvingen.

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 13:56

gefeliciteerd!!!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:40

Ik was die klasse 2 ruiter die tegen je zei "Hee, dat moet Woestijn zijn van Bokt!!" Ik vroeg ook nog "Gaat het?" terwijl het eigenlijk erg duidelijk weas dat het niet ging! Ik had al in de uitslag gezien dat je de rit goed uitgereden had! Gefeliciteerd!!

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 20:03

goed zeg Woestijn is echt super Tong uitsteken

haasier

Berichten: 77
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 00:23

Ik vond het leuk om je verhaaaaaal te lezen, zat er helemaal in. Knipoog

Misschien kom ik jullie ook eens tegen, ( als je doorzet natuurlijk )
Die Woes van jouw is volgens mij niet over het hoofd te zien.

Wij ( Noél en ik ) waren er niet bij in Ommen, maar na verscheidene verhalen gehoord en gelezen te hebben, volgens mij geen makkelijke rit om mee te beginnen. Laat het plezier van endurance rijden niet van één
wedstrijd afhangen, het wordt alleen maar leuker, Lachen echt! Mocht je besluiten om door te gaan, wens ik je veel succes en plezier toe.

Groetjes, Jolanda