tijdelijke kortademigheid: allergische reactie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

tijdelijke kortademigheid: allergische reactie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-02 13:53

van de week schrok ik mij een bult. 's avonds ga ik nog even langs stal en zie het volgende. aan haar flanken zie ik dat ze snel ademhaalt en haar neusvleugels gaan op en neer. ik wist niet hoe ik had. is dit niet het beeld van een dampig paard? na korte tijd was dit over en ben ik weggegaan. de volgende dag gelukkig totaal niks aan de hand. die bewuste dag waren er mensen van buitenaf op de boerderij geweest en had een stalgenoot hondjes mee die ik nog niet eerder gezien had. de oorzaak ervan zal ik wel nooit achterhalen. wie herkent dit?


astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 15:51

heeft ze zich niet gewoon heel erg opgewonden Lies? Misschien ergens van geschrokken of zo Verward

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-02 00:22

als zij opgewonden is, dan is zij druk, gaat die staart omhoog en loopt te snuiven, dit zag er echt totaal anders uit. nah ja, ben allang blij dat het iets tijdelijks was. astrid evengoed bedankt voor het meedenken.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 00:31

Een paard bij ons op stal heeft dat ook een keer gehad. Acute dampigheid noemde de dierenarts het. (Ik snap ook niet wat dat is hoor, als je dampigheid ziet als vermindering van de longblaasjes kan dat natuurlijk nooit acuut zijn, maar goed) Dat paard heeft het nog 1x gehad en verder nooit meer. Hij was wel altijd wat gevoelig voor hoesten, maar had verder geen last.

Navragen is beter dan afvragen.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-02 00:48

ook Jasmijn bedankt voor de reactie. kennelijk komt het toch niet vaak voor, gelukkig.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne51, Celebi, cinniz123, Dartel, GoogleAdsense, maitestar23, Paloma_Janet, pillow, renatexx, Treesje_1978, xYaartje, YandexBot en 87 bezoekers