Herhaaldelijk kreupel: op de foto zetten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Herhaaldelijk kreupel: op de foto zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 11:09

Imker heeft nu vanaf 6 weken geleden, iedere keer om de 2 weken iets met zijn voeten gehad.
De ene keer een kneuzing, balbetrapping en zweer (linksvoor), dan weer 2 weken later een zweer aan de andere kant (dus rechtsvoor) en sinds dinsdag is hij weer onverklaarbaar kreupel op de linkervoorvoet.

Mijn smid en ik worden een beetje simpel ervan. Wat zou nu verstandig zijn (de smid komt overigens vanmiddag weer kijken): meteen foto's van de benen laten maken of het maar weer aankijken en wachten tot de volgende kreupelheid zich aandient?

Toos paardloos


KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:13

Een kneuzing,balbetrapping en hoefzweer zijn toch zaken die van buitenaf komen..Of een foto dan nut heeft denk ik niet..Je kan het natuurlijk altijd doen,al is het voor je eigen gemoedsrust, of voor de onverklaarbare kreupelheid linksvoor..

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 11:17

Linksvoor is hij nu tijdelijk op een zooltje gezet, maar dat lijkt me niet de verklaring waarom hij nu rechts weer zijn pas in stap verkort en daarna in draf kreupelt.

Net wat je zegt, het zijn wel invloeden van buitenaf, maar na 6 weken vind ik het wel een beetje zorgelijk worden.

Toos paardloos

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:23

Op stage zetten we soms onder beide hoeven zooltjes.Zodat beide hoeven dezelfde druk hebben..Niet echt dat dat heel erg nodig is ofzo,maar heel misschien kan dat die korte passen verklaren.
Mijn 'stage smid' zegt zelf dat het meer voor ons eigen 'zicht' of 'gemoedsrust' is (2 zooltjes) dan dat dat overbodige zooltje ook echt nodig is.
Maar wie weet..Vraag eens aan jouw smid hoe hij erover denkt..En als je het niet vertrouwd,toch maar een foto laten maken...

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:25

Laat foto's maken, dan weet je het zeker. Baat het niet, dan schaadt het niet. Het zijn wel dingen die van buitenaf komen, maar zo snel achter elkaar is wel heel toevallig (of ben ik dan weer te achterdochtig).

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:27

Het is inderdaad wel erg toevallig ja...Hebben jullie misschien een grindpad waar je vaak over loopt?

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:29

idd ik zou hem ook op de foto laten zetten, gewoon om het dan ook zeker te weten dat er van binnen niks fout zit

ONDERSCHRIFTLOOS

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 11:31

Mikkie, dat denk ik nou ook: zie ik nu teveel of stel ik me aan oid...

We hebben thuis geen grindpad, alleen asfalt. Imker staat rondom op ijzers. Als hij last van het losse spul zou hebben, wat op het asfalt soms ligt, dan zou Vienna (zonder ijzers) er volgens mij ook last van moeten hebben en dat is niet zo.

Toos paardloos

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:36

Ik vind niet dat je je aansteld..Ik ben ook altijd meteen bezorgd als mijn paard iets heeft...En dat zou ik al helemaal zijn als ze zovaak iets heeft Knipoog

Maar met jou laatste stukje kan ik het toch niet helemaal eens zijn...Ik stond vroeger ergens (met grindpad) waar een paar paarden echt vaak een hoefzweer hadden,terwijl de overige paarden dat zelden of nooit hadden..Terwijl ze elke dag toch over hetzelfde pad liepen Knipoog

Maar als je het niet vertrouwd,gewoon een foto laten maken...Zoals hier iemand al zei,baat het niet,dan schaadt het niet Knipoog

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:36

aha nu snap ik waarom je 'redelijk' zei in je pb.

Wat balen joh, hopelijk komen jullie er snel achter wat er aan de hand is. Scheve mond

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 15:03

Ik word er niet goed van. Ik haal hem net uit de wei en er is weer niets te zien.

Hij zal me toch niet in het ootje nemen???

Toos paardloos

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:07

Quentin heeft dat ook een hele tijd gehad, die was afwisselend LA en RA iets onregelmatig, komen we bij de DA is ie RV onregelmatig
daarna voor verder onderzoek naar Someren, niets te vinden! dag erna RA hardstikke kreupel

heb uiteindelijk Ost-O-Flex gekregen, dat kregen meer paarden die zonder goede verklaring regelmatig kreupel waren, en hij liep sindsdien hardstikke goed, ook toen ik met dat spul stopte

ook zou er ergens een spier oid niet helemaal goed kunnen zitten, bv in zn rug of hals, of zelfs een wervel, en dat t daar vandaan komt Verward

ik zou iig wel even naar de DA gaan als ie weer kreupel wordt, al is het maar voor de zekerheid!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 15:16

Dank je Renske, ik weet het ook echt niet meer. Zijn schouder heb ik gisteren ook helemaal gemasseerd met Liniment en zover ik kan zien, heeft hij daar geen pijn aan. Een tijd geleden (toen Imker zo met zijn mond zat) heeft de DA zijn rug gecontroleerd en die was ook goed.

Dat middel wat je noemt, hou ik even in mijn achterhoofd, zodat ik het er met de DA over kan hebben.

Toos paardloos

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 16:20

imker schreef:
Linksvoor is hij nu tijdelijk op een zooltje gezet, maar dat lijkt me niet de verklaring waarom hij nu rechts weer zijn pas in stap verkort en daarna in draf kreupelt.

Net wat je zegt, het zijn wel invloeden van buitenaf, maar na 6 weken vind ik het wel een beetje zorgelijk worden.


Ik heb altijd geleerd dat dan beide voeten op zooltjes moeten?. Anders is het paard toch scheef?. Of corrigeert hij dat weer?.

als het lang aan blijf zou ik een iemand laten kijken hoe die loopt (anders ziet het vaak beter dan jezelf). Hij moet zic op een of andere manier beschadigen met lopen?.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 18:27

De smid is net weg. Het zit iig niet in Imker's voeten, waarschijnlijk zit het in het bovenbeen of de schouder. Zijn rug is ook in orde. Aan mijn zadel kan het niet liggen, want met longeren heeft Imker er ook last van en loslopend ook...

Ik moet het nu nog 2 dagen aankijken (in het weekend) en als het dan niet over is, bel ik de DA. Foto's zullen dan waarschijnlijk gemaakt moeten gaan worden. Verdrietig

Toos paardloos


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 18:30

sterkte! ik hoop dat de DA kan vinen wat het is
en anders de fysio? zij kan wel voelen of er in zn schouder of ergens anders iets zo vast zit waardoor hij onregelmatig gaat lopen.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 18:31

Het zijn inderdaad invloeden van buitenaf. Maar zo vaak achter elkaar en zo veel... nee, daar is wat aan de hand. Dat is mijn gevoel.
Ik zou toch foto's maken, of anders de DA bellen. Dan weet je waarschijnlijk wat het is, en dat is beter voor je gemoedsrust.
Sterkte voor jou en beterschap voor Imker.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, HarmanyL, paardje2013 en 45 bezoekers