Onze hond Midas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Onze hond Midas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 10:26

Niet echt van ons want hij is van mijn moeder maar ik heb hem als puppy uitgezocht.
Hij is nu 8 en het is een kruising tussen een herder en een grote boerenfox.
Hij is bijzonder actief en nog niet echt en "oude" hond te noemen (je ziet het alleen aan zijn koppie omdat hij wat grijs wordt).

Hij luister ook naar Miep en Smirre. Als mijn moeder bij ons op bezoek is dan luistert Midas spontaan niet meer, als hij iets stouts doet (gaat piepen om aandacht bijvoorbeeld terwijl we net een grote wandeling hebben gemaakt). Hij kijkt dan alleen nog maar naar mijn vriend, dat is echt zijn grote vriend. Normaal is Midas heel eenkennig en stapt hij bij niemand in de auto behalve met mij of mijn moeder maar van Maurice was hij meteen helemaal weg.

Hier kijkt hij verlangend naar een pepernoot die de fotograaf omhooghoudt (dit was tijdens onze sinterklassviering op de manege).

Afbeelding

En dit was de foto daarvoor waar hij niet weet hoe hij moet kijken
Afbeelding

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 11:34

Dit soort honden behoren tot de sterksten. ZE kunnen heel oud worden. Ik ken een boerenfox die 23 jaar!!!!! is geworden. wat dat betreft zou ik zelf ook voor een boerenfox gaan. Hij heeft leuke oren, mijn hondje heeft ook zulke oren.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 12:43

ja. idd zulke honden worden vaak heel oud.
de mijne worden vaak niet ouder dan 10.
Je hebt wel een scheetje hoor.....

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 12:47

Wat een wijs koppie zeg, straalt iets heel bedachtzaams uit. Wel een schatje hoor.