Kat in flat?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Kat in flat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 17:11

Zoals velen al weten, ben ik druk bezig met de huizenjacht. Er is alleen een probleempje... Ik heb een kat (2 jaar oud), en die MOET gewoon mee. Hij is nu gewend dat ie naar buiten kan (doet ie niet veel), maar als ik een flatje koop, wordt dat heel wat lastiger.
Ik ben nu steeds aan het kijken naar flatjes op de begane grond, zodat poes-lief naar buiten kan. Maar ja, die zijn er niet zo veel, en er zijn wel heel veel leuke flatjes die wat hoger liggen. Wat te doen? Zijn er andere manieren hoe een kat in flat toch naar buiten kan? Of is een flat op de begane grond de enige oplossing?
Of is het mogelijk om hem nu nog te wennen dat ie niet meer naar buiten mag?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)



Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:19

Wij wonen op de 1e verdieping en wij hebben 3 katten die elke dag naar buiten gaan.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 17:21

Summertje: hoe doe je dat dan? Springen ze van het balkon af of lopen ze over de gallerij? Is jou manier ook mogelijk als je bijv. 3 hoog komt te wonen?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:24

Toen ik vroeger in een flat woonde liet ik onze kat 's ochtend naar buiten en als ik uit mijn werk kwam weer naar binnen, dan lag ie meestal al voor de deur te wachten. Nu woon ik weer op een flat maar mijn drie katten blijven binnen en vinden dat geen probleem, eentje is gewend om naar buiten te kunnen de andere twee weten niet beter.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:39

Tja lastig. Ik denk dat hij behoorlijk lastig kan zijn als hij niet meer naar buiten mag.
Wij wonen ook op een flat, hebben twee katten. Wij hebben 1 van de 2 balkons met gaas dichtgemaakt, luikje in de deur en zo kunnen onze katten op het balkon wanneer ze willen.
We hebben bewust twee katten genomen, zodat ze elkaar hebben. Omdat ze dus niet naar buiten kunnen.
Maar wij hebben ze van kitten afaan en zij zijn dus niets anders gewent.

We hebben het balkon enigszins aangepast aan de katten. We ontnemen hun al hun buitenspeel spelletjes, dus wilden we wel dat ze konden klimmen.
Ik weet niet of jou kat het leuk vind om in z'n eentje binnen te zitten? Misschien kun je een maatje erbij nemen. Het ligt ook aan het type kat. Is het echt een frisse jager of een ontzettende luie slaapkop?

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 17:43

Maatje erbij komt er ook zeker. Maar ja, Remy (zo heet ie) is het helemaal gewend dat ie naar buiten kan. Hij gaat alleen met mooi weer naar buiten, en wil dan ook nog wel eens met een muisje / vogeltje thuiskomen. Maar als het maar een beetje slecht weer is, dan kan ie ook weken binnen liggen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:47

Sorry er mist een heel stuk bericht Verward
Ik moet nu druk weg, zal straks even vertellen over onze katten op de flat Knipoog

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 18:10

Mijn broertje woont ook in een flat, en bij hem in de flat woont op de eerste verdieping iemand met een kat. Die heeft een loopplank naar het balkon. Kat gaat via de loopplank naar binnen- en naar buiten. Maar dan moet je dus niet op de 6e verdieping terechtkomen he, want dan werkt het niet echt Lachen .

:D

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 18:16

Als je flat groot genoeg is en je neemt er een speelmaatje zij zie ik het probleem niet zo.

Tenzij het een echte must be outside kat is natuurlijk Haha!
Maar zo klinkt die niet.

En binnen kan je het ook leuk maken, speelgoed, krabplanken, klimdingen etc.

Maar vind idd wel dat een maatje erbij een must is *met uitzonderingen daargelaten*

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 18:18

De kat van mijn zus zit ook in een flat. Ze woont 5 hoog. Wel komt hij buiten op de gallerij Zelfs daar vangt hij wel is een vogel Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:52

ik heb 2 katten op een flat. 1 van mijn katten is blind, dus de straat op is geen optie. Ze kunnen wel op het balkon als ik thuis ben en ik heb het balkon niet speciaal afgezet ofzo. Gaat prima zo!
De kat die wel kan zien is als klein katje in Griekenland wel buiten geweest, maar hij vermaakt zich best binnen!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:52

Wij hebben 2 katten op een flat, maar dit zijn altijd al binnenkatten geweest, ze weten niet anders. Ze komen wel vaak op het balkon en dat vinden ze erg leuk .

Miepmiept
Berichten: 2028
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:04

Ook 2 katten op een flat. Ze zijn als kitten niet anders gewend.. Balkon is afgezet, maar dat was meer voor de konijnen die in de bloembak springen. Dus de katten mogen ook op het balkon.. Wat soms nog ff duurt want zo'n balkon is wel eng.. Tis overgens wel vrij groot balkon..

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 23:07

Ik heb zelfs 4 katten in de flat gehad.Was geen probleem.Ze konden op het balkon en verder had ik wel voor de nodige afleiding gezorgd natuurlijk.
Dus een grote klimpaal tot het plafond en een muur met tapijt bekleed,waar ze helemaal in konden klimmen.
Het was altijd groot feest als ze achter elkaar aan zaten hoor:de 1 de muur in,de ander de paal in en over springen Haha! Was heel vermakelijk;vooral voor de visite
We hebben nu een huis met tuin.Er is er maar 1 die de tuin uit gaat,de rest blijft gewoon in de tuin.En als het regent blijven ze net zo lief binnen.

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 23:58

Ik ken iemand die er 9 in een flat heeft. Vind ik persoonlijk niet echt leuk voor die katten. Tis echt een klein faltje voor 2 personen.

Wat een hoop mensen wel doen is aan de achterkant van de flat in de kelder (vaak een plek om de fietsen neer te zetten), een kattenluik maken naar buiten. Vaak zit daar al een raampje.

En dan neem je als gezelschap de poes waar desiree een baasje voor zoekt Lachen

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 01:24

Mijn vorige woning was 3 hoog, overigens geen flat maar een appartement. We hebben een trapje gemaakt naar het balkon van de beneden-buurman. Vandaar konden ze weer (via 2 aangrenzende balkonnen) met een brandtrap naar beneden. Dit ging natuurlijk wel in overleg met de buren, maar het heeft altijd goed gewerkt.
Dus als je een flat op 1 hoog kan krijgen moet het nog te doen zijn, denk ik. Luikje maken in je balkondeur en daar vandaan een trapje naar beneden maken. Vanaf verdieping 2 en hoger wordt het moeilijk denk ik.

זכור

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 01:36

_inge_ schreef:
En dan neem je als gezelschap de poes waar desiree een baasje voor zoekt Lachen

Hier dacht ik ook gelijk aan Pling

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-04 09:17

Bedankt allemaal! Hoe doen jullie het met het balkon, moet je dat afzetten?
Wij willen wel een kitten erbij, en liever geen volwassen kat. Ook moet het een poesje zijn. Ikzelf wil heeeeeeel graag een engelse korthaar (zo'n wiskas kat), maar die zijn wel een beetje duur...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 09:19

bij een tuincentrum kan je een aardbeiennet kopen, daarmee kan je je balkon afzetten, heb ik gehad,maar mijn buren hadden er bezwaar tegen, dus ik heb het weer weg moeten halen.....nu hoop ik maar dat ze niet nar beneden vallen/springen

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 09:30

Ik heb 2 katten op een flat, 1 ervan is ook gewend om buiten te zijn, maar is nu een gelukkige binnenkat. Het balkon vinden ze allebei erg leuk. Ze passen waarschijnlijk net tussen de spijlen door, maar hebben nog nooit een poging gedaan om naar beneden te springen.

Mijn ouders hebben een kat van 12 die zijn hele leven naar buiten ging. In oktober zijn zij ook naar een flat verhuisd. Hij vond het in het begin niet zo leuk, maar is nu minder gefrustreerd. Hij wordt alleen wel dikker omdat hij minder bewegingsruimte heeft. Zij hebben hun balkon wel afgezet met gaas.

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 12:11

Niets is onmogelijk, dus je kat kan het wel leren. Aangeleerd worden dat ie op een andere manier naar buiten moet gaan. Als je op 1e verdieping woont dan kan het t ook dat je kat van de balkon afspringt. Maare hoe de kat dan weer binnenkomt weet ik ook niet.

Summer , here I come !!!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:28

Wij hebben nog nog 2 katten op een flat, van jongs af aan zijn ze dat gewend.
Wij laten ze niet buiten, lastig met een portiek flat met een afgesloten deur.
Maar binnenkort hebben we dat probleem niet meer, hebben namelijk een huis gekocht.

Het kitten is bij ons gelijk op het balkom gekomen, maar we hebben niets afgezet. Ze kunnen heel goed hoogte en diepte inschatten ( we zitten 3 hoog).
Wel heeft hij nu de plantenbakken ontdekt op de reling Boos! , vandaar de verhuizing Haha!

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:33

Wij hebben twee katten van 13 jaar. Tot hun tiende jaar mochten ze naar buiten wanneer ze dat wilden. Drie jaar geleden zijn we verhuisd naar een appartement op 4-hoog en toen konden ze niet meer naar buiten. Als ze willen mogen ze lekker op het balkon gaan zitten en daar genieten ze erg van, maar ik heb niet het idee dat ze doodongelukkig zijn nu ze bijna continu binnen zitten (integendeel, ik heb zelden tevredener katten gezien). De overgang is ook met oudere katten dus zeker mogelijk.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:33

t valt mij op dat mensen het allemaal zo zielig vinden, 1 kat.
Maar denk er wel aan dat een kat van nature een solitair levend dier is.

Om het iets leuker voor je kat te maken kun je het balkon afschermen zodat hij niet van het balkon af kan.
Zet op het balkon een klim/krabpaal en doe dat binnen ook.

Een vriendin van me woont op een flatje en heeft daar 2 slaapkamers.
De ene kamer slaapt ze zelf de andere is voor de poes.
Op die kamer staat een hele speeltuin aan krab/klim palen en kattenspeeltjes.
Kat is alleen en super tevreden met zijn eigen kamertje.

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:42

Waar ik vroeger woonden hadden mijn boven buren via mijn schutting een trappetje naar beneden, moet je dus wel een beneden buuf hebben die van katten houdt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Googlebot, GrapeshotBot, PollyPancake, User3 en 21 bezoekers